Lažne ili obmanjujuće tvrdnje milijardera Elona Muska o izborima u SAD-u prikupile su dvije milijarde pregleda na platformi X ove godine, navodi se u izvješću neprofitne grupe Centar za suzbijanje mržnje na internetu
Platforma također igra središnju ulogu u omogućavanju širenja lažnih informacija o državama presudnim za ishod predsjedničke utrke, rekli su u ponedjeljak stručnjaci za izbore i dezinformacije.
Glasnogovornik tvrtke X tvrdi da je značajka Community Notes, koja korisnicima omogućuje dodavanje konteksta objavama, učinkovitija u pomaganju ljudima da identificiraju obmanjujući sadržaj od tradicionalnih oznaka upozorenja na objavama.
Otkako je preuzeo nekadašnji Twitter, Musk je ograničio moderiranje sadržaja i otpustio tisuće zaposlenika. Dao je podršku bivšem predsjedniku Donaldu Trumpu, koji je u iznimno tijesnoj utrci s demokratskom kandidatkinjom Kamalom Harris.
Muskov golemi doseg s gotovo 203 milijuna korisnika pomaže omogućiti 'mrežne učinke' u kojima sadržaj na X-u može preskočiti na druge društvene medije i platforme za razmjenu poruka kao što su Reddit i Telegram, rekla je Kathleen Carley, profesorica računalnih znanosti na Sveučilištu Carnegie Mellon i stručnjakinja za dezinformacije. 'X je kanal s jedne platforme na drugu', rekla je.
Najmanje 87 Muskovih postova ove godine promoviralo tvrdnje o izborima u SAD-u koje su osobe koje provjeravaju činjenice ocijenile lažnima ili obmanjujućima, prikupivši 2 milijarde pregleda, prema izvješću Centra za suzbijanje digitalne mržnje.
U Pennsylvaniji, jednoj od sedam država presudnih za ishod izbora, neki korisnici X-a uhvatili su se za slučajeve lokalnih izbornih administratora koji su označili nepotpune obrasce za registraciju birača koji se ne mogu zbog toga obraditi, lažno prikazujući te slučajeve kao primjere miješanja u izbore, rekao je Philip Hensley-Robin, izvršni direktor Common Causea iz Pennsylvanije, tijekom brifinga za novinare u ponedjeljak.
Common Cause nestranačka je organizacija koja promovira odgovornu vladu i pravo glasa. Neki X računi implicirali su 'da je došlo do prijevare glasača, dok zapravo vrlo jasno znamo da su izborni dužnosnici i izborni administratori u svim našim okruzima slijedili pravila i ... stoga glasuju samo birači s pravom glasa', rekao je Hensley-Robin.
Cyabra, tvrtka koja koristi umjetnu inteligenciju za otkrivanje dezinformacija na internetu, objavila je u ponedjeljak da je račun na X-u sa 117.000 pratitelja odigrao ključnu ulogu u pomaganju širenja lažnog videa koji navodno prikazuje kako se u Pennsylvaniji uništavaju glasački listići za Trumpa pristigli poštom. X-ov glasnogovornik rekao je da je platforma poduzela mjere protiv mnogih računa koji su podijelili video.