Finska Nokia prijavila je gubitak od 559 milijuna eura u trećem kvartalu ove godine, a tu vijest dodatno zagorčava podatak da im se smanjuje udio na tržištu pametnih telefona
Nokia je objavila da je u prošlom kvartalu ostvarila gubitak od 559 milijuna eura. U istom razdoblju prošle godine ostvaren je dobitak od 1,09 milijardi eura. Gubitak je izazvao oštri pad prodaje od čak 20 posto u odnosu na isto razdoblje 2008, a nije pomogla ni Nokia Siemens Networks tvrtka koja od stvaranja 2007. bilježi gubitke pa je bilo nužno smanjiti njezinu napuhanu tržišnu vrijednost što je proizvelo dodatne troškove.
Porazan je i podatak da Nokia sve više gubi na tržištu pametnih telefona. Iako je uspjela zadržali udio na tržištu svih mobilnih telefona (38 posto), smanjio im se udio na vrlo živom i brzo rastućem tržištu pametnih telefona. U drugom kvartalu 2009, taj udio je iznosio 41 posto, a u trećem je pao na 35 posto. Konkurencija ima puno veze s ovim brojkama. RIM-ovi Blackberry uređaji su popularniji nego ikad, iPhone se prodaje odlično, a ne smiju se preskočiti ni HTC-ovi pametni telefoni te prilično uspješan Palm Pre koji svoju globalnu bitku tek započinje.
Nokia kaže da je zadovoljna prodajom svog modela N97, ali cijena tog telefona viša je od konkurencije. Prodaja u SAD-u ponešto je otežana, jer Nokia nije sklopila ugovor ni s jednim operaterom za subvencioniranu prodaju N97, već se prodaje po 600 dolara bez ugovora. iPhone i Blackberry koji su u ponudi uz ugovornu obavezu imaju bitno niže cijene.
Poznavatelji tržišta kažu da se Nokiji ne predviđa blistava budućnost prvenstveno zbog modernog mobilnog operativnog sustava Android koji se sve više etablira među proizvođačima, ali i među korisnicima. Svi Nokijini pametni telefoni koriste prilično star i po mnogima zastario operativni sustav Symbian.