'Nikada neću podržati ni odobriti korištenje mog rada za bilo što vezano uz kriptovalute', rekao je Philip Banks, autor izvorne ilustracije
Chill Guy, meme koji je osmišljen kao nacrtani pas s opuštenim stavom, trenutno dominira internetom, od društvenih mreža do tržišta kriptovaluta. No kreator ove popularne ilustracije Phillip Banks planira stati na kraj neovlaštenoj upotrebi njegova lika.
Tko je Chill Guy?
Chill Guy je ilustracija antropomorfnog smeđeg psa koji nosi sivu majicu, podvrnute plave traperice i crvene tenisice. Njegov opušteni stav, sa šapama u džepovima i blagim smiješkom, odražava jednostavnost i ravnodušnost prema svakodnevnim brigama. Mnogi ga uspoređuju s likom Briana Griffina iz animirane serije 'Family Guy' zbog jednostavnog dizajna i karakteristične glave.
Banks ga je predstavio na Instagramu 4. listopada 2023., uz opis: 'Njegova cijela ideja je da je opušten lik kojem je za sve pomalo svejedno.'
Eksplozija popularnosti na društvenim mrežama
Meme je postao simbol 'opuštenih' i 'nezainteresiranih' muškaraca diljem svijeta na TikToku i Instagramu, uz fraze poput:
'Kad ona misli da te nije briga, ali ti si samo chill lik koji voli tišinu.'
'Kad viče jer si zaboravio što ti je ranije rekla, a ti si samo chill lik koji uživa u svom danu.'
Blogovi poput Barstool Sports opisuju Chill Guya kao odraz smirenih i ležernih ljudi, nazivajući ga 'zrcalom' za one koji utjelovljuju tu vibru.
Utjecaj na kriptovalute
Njegova popularnost proširila se na kripto tržište, gdje je token pod nazivom CHILLGUY dosegao tržišnu vrijednost veću od 405 milijuna dolara prema CoinMarketCapu. Međutim Banks je jasno izrazio svoje neslaganje s korištenjem lika u kripto projektima. Na svom profilu na Instagramu podijelio je video s natpisom: 'Nikada neću podržati ni odobriti korištenje mog rada za bilo što vezano uz kriptovalute.'
Banks je također objavio da traži autorska prava za njega i planira uklanjati sadržaj profitnih institucija koje ga koriste bez dopuštenja, izvještava USA Today.
'Chill Guy' u marketinškim kampanjama
Brendovi kao što su Sprite Europe, NFL na CBS-u i March Madness uključili su ovog ležernog psa u svoje društvene kampanje, a njegova sveprisutnost na internetu pokazuje koliko je postao prepoznatljiv u vrlo kratkom vremenu.
Meme nastavlja s rastom popularnosti, no Banksovo inzistiranje na zaštiti autorskih prava moglo bi ograničiti njegovu upotrebu. Bez obzira na to, Chill Guy već je postao neizostavan dio internetske kulture.