Nakon što smo o igri saznali više nego što smo trebali tijekom 'slučajnog' otkrivanja, tvorci Middle-Eartha odlučili su nam prikazati koliko je njihova igra naprednija u odnosu na Shadow of Mordor
Najveći razlog što je prošli nastavak Monolithove i Warner Brosove akcijske avanture bio popularan je takozvani sustav Nemesis. Igra je u svijet oko vas potrpala niz manje ili više opasnih negativaca. Svaki od njih zauzimao je mjesto u hijerarhiji zlikovca Saurona, što znači da ste nakon svakog prisilnog umirovljivanja (čitaj: ubojstva) nekog od njih uzrokovali promociju nekog drugog dušmana u sklopu hijerarhije. Također, nakon što ste pokupili batine, vođa skupine odgovorne za vašu 'smrt' također bi dobio unaprijeđenje i nove moći. Vaš cilj je u principu bio razmontirati njihovu strukturu izravnom silom i upošljavanjem špijuna, a u nedavno najavljenom Shadow of Waru cijela stvar postala je još intenzivnija.
Umjesto da ubijate orkove i gobline te nastojite urušiti vojni stroj drevnog nekromansera, ovdje iza sebe imate vlastitu vojsku. Dakle, ne samo da imate posla s neprijateljskom hijerarhijom, već ovog puta imate i svoju. Zahvaljujući posebnom prstenu moći, glavni lik u Middle-Earth: Shadow of War i sam sakuplja hrpu orkova, trolova i uruka ne bi li Sauronu i njegovoj vojsci došao glave.
Najzanimljiviji dio u ovoj priči je koliko su autori igre uspjeli unaprijediti sustav Nemesis. Ovdje, za razliku od prošlog nastavka, imamo dvije međusobno povezane hijerarhije koje definiraju vaše saveznike i neprijatelje te, kao što ste i očekivali, utječu jedna na drugu. Tako ćete imati izdajnike, nove saveznike, prebjeglice i sve što ste očekivali od zlikovaca kojima ćete manipulirati.
Nedavno objavljeni video u kojem je prikazana opsada jedne od utvrda u igri, zorno prikazuje sustav u akciji. Nakon pregledavanja videa i načelno dobrih dojmova jedino se pitamo može li se ovakvo što desiti u igri ili se radi o skriptiranom događaju. Nakon što je PC Gamer uputio ovo pitanje tvorcima iz Monolitha, odgovor je bio malo razočaravajući. Naime, igrin sustav Nemesis može stvoriti kompleksne i dinamične događaje, no konkretni primjer kojem svjedočimo u foršpanu skriptiran je kako bi u minimalnom vremenu prikazao čim više sadržaja.
Monolith tvrdi da će poboljšani sustav zbilja omogućiti složene interakcije među neigrivim likovima u igri, te da će se ovakvo što u teoriji moći dogoditi, no bit će malo razvučenije i ne toliko dinamično. Bez obzira na to, novi sustav Nemesis izgleda zanimljivo te se zbilja veselimo dolasku novog nastavke sage iz Međuzemlje. Uostalom, sve što smo oduvijek željeli je osvajati ogromne utvrde uz pomoć horde deformiranih zlih ratnika. Da, čudaci smo.
Middle-Earth: Shadow of War dolazi na PlayStation 4, Xbox One i PC, a datum izlaska mu je 25. kolovoz 2017.