Prije bilo kakvog uključivanja u neku nagradnu igru, najprije provjerite vjerodostojnost i organizatora nagradne igre, kao i izvor objave, savjetuje Agencija za zaštitu osobnih podataka
Na društvenim mrežama ponovno je uočena pojava lažnih nagradnih igara, generiranih kroz lažne stranice trgovačkih lanaca i poznatih brendova, upozorava Agencija za zaštitu osobnih podataka. Trenutno je riječ o brendovima Lesnina, Konzum i Lidl, čiji navodni organizatori od gradana ili sudionika traže dostavu fotografija i podataka s osobnih iskaznica.
Obzirom da u konkretnom slučaju postoji opravdana sumnja u počinjenje kaznenih djela iz čl. 146 Kaznenog zakona koji govori o nedozvoljenoj uporabi osobnih podataka, kao i drugih kaznenih djela, za istraživanje slučaja i procesuiranje počinitelja su nadležni Ministarstvo unutarnjih poslova i Državno odvjetništvo.
Stoga iz Agencije upućuju gradane da, ukoliko su u kontekstu ovih lažnih nagradnih igara svoje podatke proslijedili nepoznatim osobama, slučaj odmah prijave nadležnoj Policijskoj postaji.
Agencija za zaštitu osobnih podataka još jednom poziva građane na pojačani oprez kada su u pitanju njihovi osobni podaci te da ih ne prosljeduju nepoznatim, kao i nedovoljno poznatim osobama čiji identitet nije moguće prethodno utvrditi.
Građane koji žele sudjelovati u određenim nagradnim igrama, Agencija savjetuje da prije bilo kakvog uključivanja u neku nagradnu igru najprije provjere vjerodostojnost organizatora nagradne igre, kao i izvor objave, bilo da je riječ o internetskim stranicama, društvenim mrežama i slično.