RAT KONZOLA IDE DALJE

PlayStation reagirao na sve veći pritisak konkurencije, evo što spremaju

13.07.2023 u 14:03

Bionic
Reading

It's reportedly focusing research on live service Fortnite-style games and mixed reality

Sony će povećati potrošnju na istraživanje i razvoj u videoigrama te usmjeriti taj dodatni novac na 'igre kao uslugu' po modelu Destinyja i Fortnitea, a tu su i planovi za investiciju u mješovitu stvarnost, piše Nikkei. Japanski tehnološki div će tijekom fiskalne 2023. u ovaj segment uložiti 2,13 milijardi dolara, što je oko 40 posto potrošnje na istraživanje i razvoj u cijeloj tvrtki, odnosno dvaput više nego u 2020. Cilj im je postići bolju konkurentnost u igrama u oblaku i VR-u, osobito ako Microsoftova akvizicija Activision Blizzard uspije (a velike su šanse da bi mogla).

Sony se tradicionalno oslanjao na blockbuster naslove vođene pričom kao što su God of War i Horizon Zero Dawn, ali servisne igre uživo koriste drugačiji model. Umjesto da razvijaju jednu igru i prelaze na sljedeću, tvrtke izrađuju naslove koji se mogu ažurirati tijekom vremena, generirajući prihod novim sadržajem kao što su sezonske karte, skinovi i oružja. Overwatch i League of Legends su jako dobri primjeri ovakve politike.

God of War jedan je od naslova rađenih po tradicionalnoj Sonyjevoj recepturi koja bi se uskoro mogla promijeniti Izvor: Društvene mreže / Autor: PlayStation

Sony u tom području zaoustaje za rivalima - od 2021. ima samo jednu servisnu igru uživo 2021., no do ožujka 2026. ih planira imati čak dvanaest. U tu svrhu do ožujka 2024. planira potrošiti 55 posto razvoja PS5 igara razvijajući servisne igre uživo, a do ožujka 2026. 60 posto. Sony isto planira iskoristiti svoju akviziciju Bungieja za postizanje tog cilja, piše Engadget.

Microsoft u međuvremenu pokušava kupiti Activision Blizzard, što bi mu omogućilo pristup snažnom portfelju servisnih igara uživo (World of Warcraft, Call of Duty, Destiny 2, itd.). Microsoft također ima značajno vodstvo u igrama koje se emitiraju uživo uz Xbox Cloud Gaming, dok je Sony tek počeo testirati streaming igara za PS5.

Sony istovremeno želi više ulagati u takozvani metaverzum poticanjem razvoja u proširenoj stvarnosti (VR, AR, mješovita stvarnost itd.). Da bi to učinio, kombinirat će resurse devet inozemnih studija za igre koje posjeduje u cijelosti ili djelomično, uključujući Epic Games čiji Unreal Engine pomaže u pokretanju aplikacija proširene stvarnosti. Ovi svi planovi su evidentno nastali u jeku nadolazećeg izdanja Appleovih slušalica Vision Pro i Sonyjevog nedavnog lansiranja naglavnika PSVR2.

PlayStation VR2
  • PlayStation VR2
  • PlayStation VR2
  • PlayStation VR2
  • PlayStation VR2
  • PlayStation VR2
    +4
PlayStation VR2 Izvor: tportal.hr / Autor: Damir Rukavina

Povećana ulaganja pokazuju važnost gejminga za cjelokupni Sonyjev portfelj. Njegov segment igara i mrežnih usluga sada čini veliki dio zarade tvrtke, odnosno daleko iznad segmenata kao što su fotografija, filmovi, TV i ostalo. Također je sve jasnije da Sony počinje shvaćati da se mora prilagoditi stvarnosti razvoja igara koji se sve više udaljava od tradicionalnog modela. Ovo, zaključuje izvor, znači da će kompanija puno više zavisiti o posjedovanju studija za razvoj igara.