MOBILNI GEJMING

Pokemon Go nije mrtav - 2019. je bila njegova najbolja godina dosad

13.01.2020 u 10:33

Bionic
Reading

Nianticova igra u proširenoj stvarnosti unatoč kraju pokemanije i dalje raste te nastavlja bilježiti uspjehe

Pokémon Go, viralni fenomen iz 2016. nije propao - štoviše, njegovi tvorci danas zarađuju (puno) više nego što su zarađivali kada je igra izašla.

Prema tržišnoj analizi kompanije Sensor Tower, Pokemon Go je u 2019. zabilježio rekordnu godinu, zaradivši oko 900 milijuna doara putem mikrotransakcija. Ovo među ostalim znači da je Pokemon Go nadmašio zaradu u prvoj godini nakon što je 2017. zabilježio pad u broju igrača i potrošnji. Riječ je o vrlo neobičnom povratku mobilne free-to-play videoigre. Ovakve vrste igara, naime, vrlo često zarade nešto u samom startu, samo da bi nakon toga nestale i bile zaboravljene.

Mobilne igre koje se oslanjaju na model koji zaradu donosi isključivo putem mikrotransakcija u pravilu bilježe najveću zaradu i popularnost odmah nakon što izađu, samo da bi kasnije polako izgubile korisničku bazu i popularnost. Drugi nešto rijeđi slučajevi počinju s malom zaradom te s vremenom bilježe postupni rast.

Pokemon Go ne spada niti u jedan od dva spomenuta trenda. Nakon što je postao globalna senzacija u 2016., svojim je tvorcima zaradio 832 milijuna dolara, samo da bi godinu dana kasnije zaradio 'samo' 582 milijuna dolara.

Uvođenjem novih značajki poput raidova, trgovine i poboljšanih funkcija kamere za proširenu stvarnost, Niantic je okupio bazu posvećenih korisnika koji se ne srame povremeno potrošiti novac za neku od mikrotransakcija. Rezultat je ponovno porast popularnosti i zarade igre na procjenjenih 816 milijuna dolara.

Sensor Tower pretpostavlja da je sam Niantic na Pokemonu Go do danas zaradio 3.1 milijarde dolara - premda velika većina tog novca ne ide direktno Nianticu u džep, s obzirom da kompanija nedefinirani dio zarade dijeli s Pokemon Companyjem, japanskom kompanijom čiji je većinski vlasnik Nintendo.

Unatoč svemu, uspjeh Pokemona Go pomogao ne Nianticu da postane jednom od vodećih kompanija koje u svojim proizvodima koriste proširenu stvarnost. Kompanija je s vremenom set alata za izradu aplikacija u proširenoj stvarnosti pod imenom Niantic Real World Platform ponudila i drugim kompanijama, u međuvremenu se vratila Ingressu te je izdala Harry Potter: Wizards Unite - naslov stvoren u suradnji s Warner Brosom.