Nakon četiri godine, čini se kako nekad nezadrživ uspon tablet računala pomalo gubi dah. Rezultati su lošiji nego lani, a u IDC-u kažu kako su zato krivi phableti i korisničke navike
Uspon tableta poput Appleovog iPada tijekom zadnje je četiri godine dramatično promijenio tržište osobnih računala. No, novi podaci analitičke kuće IDC pokazuju kako bi poletu uskoro mogao doći kraj.
Isporuka tablet računala tijekom prvog ovogodišnjeg tromjesječja dosegla je 50,4 milijuna primjeraka na globalnoj razini. To je pristojan broj, ali je za 37,5 posto manji od prethodnog kvartala.
Istine radi, zadnji kvartal u pravilu je bolji od ostalih za proizvođače i trgovce elektroničkom opremom, zbog povećane potražnje i potrošnje tijekom božićno-novogodišnjih blagdana. Ali, u IDC-u upozoravaju kako su isporuke tijekom prva tri mjeseca rasle za tek 3,9 posto u odnosu na isto razdoblje lani.
Znak je to, uvjereni su, kako tablet računala tijekom ove godine čekaju veliki izazovi.
Na slabiji rezultat utjecaja su imali pametni telefoni i phableti većih zaslona, kao i to što kupci tablet računala dulje zadržavaju svoje uređaje.
Tableti pogonjeni Androidom još uvijek drže oko dvije trećine tržišta. Apple je s iPadima uspio zadržati poziciju najboljeg pojedinačnog prodavatelja, sa 16,4 milijuna isporučenih primjeraka i udjelom od 32,5 posto tržišta. Ipak, i njegove su isporuke pale za 16,1 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Samsung drži drugo mjesto, s 11,2 milijuna primjeraka i udjelom od 22,3 posto. Južnokorejci su zabilježili rast od 32 posto. ASUS je treći (2,5 milijuna primjeraka), Lenovo četvrto (2,1 milijun). Kinezi su uspjeli utrostručiti prodaju svojih uređaja u odnosu na prethodnu godinu.
Na petom je mjestu Amazon, s milijun isporučenih Kindlea i padom od 47 posto u odnosu na prvo tromjesječje 2013. godine, piše Wall Street Journal