Peugeot 308 GT
Izvor: tportal.hr / Autor: tportal
Peugeot 308 GT
Izvor: tportal.hr / Autor: tportal
Proizvođačima automobila trebalo je neko vrijeme da shvate kako kupci često ne traže da njihov automobil juri kao raketa već im je dovoljno da samo tako izgleda. Industrija tuninga, poglavito ona kozmetičke naravi, u međuvremenu je zgrnula milijarde. Nasreću, stvari su se posljednjih godina promijenile u korist potrošača
Većina će se vjerojatno složiti da tvorničke dizajnerske dorade djeluju mnogo ukusnije od onih iz dućana. Dobar je primjer i novi Peugeot 308 GT koji je stepenicu ispod novopridošlog GTi-ja. Francuzi su s ovim automobilom baš pogodili mjeru. Ne samo da izgledao kao jako brz automobil - on to i jest, a da stvar bude bolja, pritom nije grub kao ostale džepne rakete. 308 GT pravi je GT; automobil u kojem ćete se udobno prevesti od točke A do točke B s povremenim adrenalinskim etapama kad to poželite.
Pritom ima sve one karakteristike koje su 308-icu učinile europskim automobilom godine. Prostranost, funkcionalnost i kvalitetu završne obrade.
Interijer je doista prostor u kojem ćete voljeti provoditi vrijeme. Izvrsno profilirana sjedala odlično drže tijelo čak i većih vozača, a mali debeli upravljač, iznad kojeg se nalaze mjerni uređaji, upravo zove da ga se stisne i ne ispušta iz ruke. Jedinu zamjerku imamo na metalnu ručicu ručnog mjenjača. Ovakav detalj nedvojbeno je premium i ostavlja dojam luksuza, no daleko je od praktičnog. Zimi će biti hladan kao led, a ljeti vruć kao žar.
Imali smo dvojbe u vezi kontrolnih uređaja smještenih iznad upravljača, posebice stoga što se skala obrtomjera penje u suprotnom smjeru od brzinomjera, no sustav funkcionira i više nego odlično. Što se baš i ne može reći za kontrolni zaslon osjetljiv na dodir koji pinkicu kasni s reakcijama i ono mnogo gore - gotovo je potpuno nečitak kad svjetlo tuče u njega.
GT je kruće postavljen od običnog 308 što se ponajviše odražava prilikom brzih promjena smjera te u povezanim zavojima. Upravljač je direktan i dobro odmjeren, a i šesterostupanjski ručni mjenjač ima odlično podešene prijenosne omjere i zadovoljavajuće kratke hodove, iako bismo na njegovom mjestu radije vidjeli automatik s dvije spojke.
Model 1.6-litreni THP naš je stari znanac i motor koji nudi vrlo dobar omjer uloženog i dobivenog. Lake noge na gasu sposoban je za dojmljive uštede, a ponuđene performanse kad nagazite papučicu itekako opravdavaju višu potrošnju.
Ovaj 308 GT odličan je automobil koji vjerojatno nije za svakoga. Njegov je najveći problem zapravo moćniji brat 308 GTi. Kao što smo zaključili u uvodu ovog članka, potrošači žele automobil koji izgleda jako brzo, no zapravo nije te ne košta previše, a oni koji žele jako brz automobil u paprenoj cijeni standardno dobivaju brz izgled. Koliko kupaca želi automobil koji izgleda brzo, a osrednje je brz te košta neznatno manje od najbržeg modela?
Vrijeme će pokazati.
Proizvođač: Peugeot
Model: 308 GT
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.560 cm3
Snaga (kW/KS): 151/205 @ 6.000 o/min.
Okretni moment (Nm): 270 @ 1.750 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 6,3/10,1/7,8
Ubrzanje (0-100 km/h): 7,5
Maksimalna brzina: 235 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.585/1.863/1.471
Cijena do registracije: 224.291 kuna