TEHNOLOGIJA U TURIZMU

QR kodovi pričaju priče riječkim gostima

12.08.2012 u 10:53

Bionic
Reading

Riječke znamenitosti pričaju svoje priče i pomoću moderne tehnologije. Vlasnici pametnih telefona i tableta mogu očitati QR kodove kojima su označene i dobiti više informacija o njima na engleskom, njemačkom, talijanskom i hrvatskom jeziku

Projekt je inicirao je Savjet mladih Grada Rijeke, koji ga i provodi, od početka u suradnji s Odjelom za kulturu Grada Rijeke i Turističkom zajednicom grada Rijeke.

Kako je Rijeka grad sa zanimljivom prošlosti, koja često nije poznata ni samim stanovnicima Rijeke, ideja spajanja moderne tehnologije i kulturne baštine je izgledala kao idealan način da se pruži više informacija, kaže Dominik Damiš, voditelj marketinga u Turističkoj zajednici Grada Rijeke.

Princip je jednostavan: vlasnici pametnih telefona i tableta pomoću aplikacije za očitavanje QR kodova skeniraju kod na tabelama postavljenim na riječkim znamenitostima, koji ih odvede do stranice s više informacija o određenoj lokaciji.

Dobro dođe besplatni wi-fi


Kako je za to potreban internet, svakako puno znači što Rijeka ima besplatni wi-fi internet po cijelom centru grada i području Trsata.

Stranica svake lokacije sadrži fotografiju i općenite informacije na četiri jezika. Tekstove je pisao Velid Đekić. Programiranje je odradila tvrtka Kreativni odjel, dizajn ploča potpisuje Sanjin Kunić iz tvrtke Kindin, a njihovu izradu i postavljanje tvrtka Libor.

Za sada su obuhvaćene lokacije koje su i ranije bile uključene u riječku turističku magistralu i koje su bile obilježene tabelama te one obilježene panoima City light. U pitanju su najpoznatiji riječki kulturno-povijesni spomenici te muzeji i zbirke. Ukupno, ima ih oko 25.

Do 52 lokacije i dalje


Kako projekt ide dalje, u tijeku je dobivanje dozvola za postavljanje novih tabela. Bit će obuhvaćene razne riječke građevine koje svojom arhitekturom i poviješću svakako zaslužuju da se njihova priča prezentira što većem broju ljudi. Riječ je o primjerima starije arhitekture kakvih ima velik broj po gradu do modernih centara, kao što je Astronomski centar Rijeka
, objašnjava Damiš.

Cilj je obuhvatiti sva mjesta koja imaju riječku priču, iz daljnje ili bliže prošlosti. Za sada je cilj obilježiti njih 52, što ne znači da će se stati na tome.

QR kodovi odabrani su zato što su jednostavni za korištenje, a pružaju brojne mogućnosti - uz informativne tekstove, mogu biti dodane i razne servisne informacije, video zapisi, nacrti kako će određena lokacija izgledati nakon obnove, kako je izgledala u prošlosti... I sve to uz vrlo niske investicije, kaže Damiš.

Računa se i na to da je korisnika pametnih telefona sve više, pa će takav način informiranja biti sve rašireniji. A ohrabrili su ih i uspješni primjeri korištenja u Rijeci, primjerice tijekom nedavno održanog festivala Hartera.

Idući korak - uvećana stvarnost?


Projekt je predložen krajem 2011. godine, nakon čega se krenulo s pisanjem tekstova, prevođenjem, programiranjem, dizajniranjem tabela... Prve tabele i naljepnice postavljene su tijekom srpnja.

U projektu od početka sudjeluje desetak ljudi. Trenutno je u tijeku faza postavljanja, što je ujednačeno i po tome lakše za realizaciju. Kako je projekt u tijeku, financijski se još ne može odrediti konačni iznos. Zajednički ga financiraju Savjet mladih, Grad Rijeka i Turistička zajednica Grada Rijeke.

Projekt neće biti zaustavljen nakon postavljanja svih za sada planiranih tabela. Lokacije se bezgranično mogu dodavati, a QR kodovi će se koristiti i u svim budućim brošurama o Rijeci te općenito marketinškim alatima za promociju Rijeke.

Želja i plan je uvesti i tehnologiju uvećane stvarnosti (augmented reality). No za sada je na čekanju jer je u pitanju ipak malo veći financijski zalogaj
, kaže Damiš.