Minijaturni autobus bez vozača koji je trebao jurcati ulicama Las Vegasa imao je bliski susret s dostavnim kamionom - svega dva sata nakon puštanja u promet
Svakodnevna ruta automatiziranog autobusa bila je relativno jednostavna - prevoziti putnike u radijusu od oko 800 metara. Na nesreću tvoraca i lokalne uprave, njegov prvi dan 'na poslu' završio je sa ulubljenim branikom i blagim razočaranjem. Vozilo je zajednički pothvat osiguravajuće firme AAA (American Automobile Association), prijevozne kompanije Kelis i francuske tehno kompanije Nayva, izvještava The Independent.
'Minibus je odradio svoj posao i zakočio na vrijeme. Problem je u tome što istu stvar nije napravio i kamion.' rekao je glasnogovornik Las Vegasa Jace Radke, dodavši da je ovaj sudar poslužio kao lekcija koja će razvojnom timu pomoći da usavrši način na koji autonomna vozila voze.
'To je čitava poanta ovog vozila - tesitrati ga u pravom prometu, vidjeti što se zbiva pri susretu s pravim krećućim vozilima i potom podesiti brojne netočne varijable' zaključio je Radke.
Ekipa KSNV Newsa 3 bila je na mjestu događaja. Evo kako je cijela stvar izgledala.
Budućnost robotiziranog prometa
Zbog niske brzine i dobre konstrukcije nitko nije nastradao, dok je materijalna šteta bila zanemariva. Ono što je veći problem je pitanje hoće li ovo ohrabriti razvoj sličnih projekata.
Uvođenje samovozećih vozila poput ovog autobusa trebao je biti prvi korak ka robotiziranom prometu koji, prema brojnim stručnjacima, stremi prema većoj sigurnosti i manjem broju žrtava. Glavni argument zagovornika samovozećih vozila je odstranjivanje ljudskog faktora koji je, prema dosadašnjem iskustvu, ključni uzročnik prometnih nezgoda.