Znanstvenici su otkrili način kako otkriti jeste li, recimo, ekstrovert ili neurotik putem iščitavanja statusa koje objavljujete
Istraživanje znanstvenika sa Sveučilišta u Pennsylvaniji ispitivalo je jezik korišten na 75 tisuća profila na Facebooku.
Pronašli su razlike vezane uz dob, spol i određene značajke osobnosti, temeljem kojih su mogli napraviti predviđanja vezana uz bilo koji profil. Otkrili su kako, pomoću rezultata istraživanja, pogoditi spol vlasnika/ce profila u 92 posto slučajeva. Svakom drugom bi pogodili dob, s odstupanjem od plus-minus tri godine, piše Technology Review
To je dosad najveće istraživanje te vrste. Njegov opseg omogućio je korištenje pristupa u kojem podaci određuju koje su riječi ili izrazi najvažniji, umjesto korištenja prethodno sastavljenih popisa riječi. Smatra se kako taj pristup bolje prati razvoj jezika u društvenim mrežama.
Znanstvenici su bili naročito zainteresirani iskoristiti ga za određivanje karakteristika korisnika. Svaki je sudionik istraživanja ispunio upitnik, u sklopu kojeg se ocjenjivao koliko je ekstrovertiran, ugodan, savjestan, neurotičan i otvoren.
Potom su pratili postove koji objavljuje, tražeći izraze koji su u skladu s postignutim rezultatima na testu, nakupljajući obične riječi i izraze u oblake riječi.
Dio rezultata nije bio iznenađenje. Recimo, ekstroverti su daleko češće koristili riječ 'zabava', dok su neurotičari bili skloniji upotrijebiti izraz 'u depresiji'. No zato su drugi dijelovi bili novost.
Introverti su, primjerice, skloniji objavljivati postove vezane uz japanske medijske proizvode, kao što su anime i manga. Manje neurotični češće su spominjali riječi vezane uz društvena događanja, poput 'godišnji odmor', 'crkva' i 'sport'. A prema okolini manje otvoreni radije su koristili kratice.