Popularna društvena mreža nedavno je ažurirala pravila o privatnosti te uvela novi način sakupljanja korisničkih podataka putem njihovog zida. Pitanje je - što to znači za vas i što možete učiniti oko toga
Ako se niste neko vrijeme logirali na Twitter, dobrodošlicu će vam zaželjeti ova poruka:
Naravno, prije nego što nonšalantno stisnete 'Zvuči dobro', predlažemo da stanete i radije stisnete 'Review Settings' kako biste napravili nužne izmjene. Naravno, ako si niste mogli pomoći, i tu ima rješenje. Sve što trebate napraviti je otići u Settings > Privacy and Safety. Odskrolajte dolje do Personalization and Data te kliknite na Edit. Ovo će vas odvesti do vaše stranice Personalization and Data.
Nova verzija postavki za personalizaciju i podatke
Ove postavke omogućuju vam da preuzmete kontrolu nad načinom na koji Twitter sakuplja i koristi vaše podatke. Možete, primjerice, selektivno uključiti ili isključiti neke ili sve postavke za personalizaciju.
- Personalized ads — Ako ovo ostavite uključenim, vidjet ćete reklame koje su izabrane prema vašim navikama i postovima
- Personalization based on apps — Personalizirane reklame i sadržaj temeljen na spisku aplikacija koje imate instalirane na vašem smartfonu
- Personalization across devices — Ako ovo ostavite uključenim, Twitter će vam nuditi reklame, sadržaje i korisnike koje možete pratiti prema stranicama koje posjećujete na laptopu i obrnuto.
- Personalization based on the places you’ve been — Personalizirane reklame i sadržaj temeljen na vašoj trenutnoj ili prijašnjim lokacijama
Moguće je selektivno uključiti ili isključiti sljedeće postavke:
Track where you see Twitter content across the web — Personalizirane reklame, sadržaj i korisnici koje možete pratiti temeljeni na stranicama koje posjećujete. Ovo uključuje Twitter i embedane stranice ili tweet gumbe. Vaša povijest surfanja bit će spremljena u Twitter ali neće biti izravno povezana uz vaše ime, korisničko ime, email ili telefonski broj. Twitter ovu informaciju čuva trideset dana nakon čega se briše ili skriva. Twiterovi korisnici u Europskoj Uniji državama EFTA (Island, Lihtenštajn, Norveška i Švicarska) automatski su isključeni iz ove opcije, što znači da ste sigurni.
Share data through select partnerships — Twitter vas također može pitati želite li mu dopustiti da vaše podatke dijeli sa partnerima. Twitter ove podatke opisuje kao 'neosobne podatke vezane uz uređaj'. Kome idu podaci? Twitter oko toga šuti.
Što učiniti?
Premda je Twitter već dugo vremena pod paljbom zbog automatskog 'odobravanja' ovih postavki, dobra je vijest da ih sada možete isključiti zauvijek.
Uđite u Personalization settings i kliknite na gumb 'Disable All' kojeg možete pronaći na vrhu stranice.
Ako se Twitter već domogao aplikacija na vašem uređaju, informacije o njima trebale bi biti izbrisane. Pored mogućnosti isključivanja svih ovih postavki, Twitter je također olakšao način kako doći do podataka na Twitteru koji firme koriste za serviranje reklama i koje kompanije vas imaju kao 'ciljanu publiku' na Twitteru. Postoji, naime, nekoliko stvari koje možete napraviti s ovim podacima:
Možete tražiti popis oglašivača koji će vam Twitter u jednom trenu poslati. Također možete podesiti interese koje Twitter povezuje s vašim računom te koji su temeljeni na profilu i aktivnostima.