Pred regionalnom ticketing industrijom značajne su promjene, a sve to zahvaljujući strateškom udruživanju platformi Entrio i Ulaznice.hr. Njihovo spajanje stvorilo je dominantnog igrača u prodaji ulaznica na tržištima Hrvatske, Slovenije te Bosne i Hercegovine, a uskoro i šire, sudeći po najavama. S godišnjom prodajom od preko četiri milijuna ulaznica za više od 13.000 događaja, to je tek početak planova pod vodstvom Berislava Marszaleka i Darka Čošića, koji su tportalu otkrili detalje
Jedan od ključnih trenutaka bila je investicija Invera Equity fonda, koja je omogućila Entriju i Ulaznice.hr-u da udruže snage. Podsjetimo, Entrio, platforma za prodaju ulaznica za koncerte, festivale i događanja, lani je osigurala stratešku investiciju tog fonda, vrijednu više od devet milijuna eura.
Kako su tu investiciju iskoristili i kakvi su im planovi, objasnio nam je Berislav Marszalek, izvršni direktor Entrija, otkrivajući detalje u razgovoru za tportal: 'Investiciju koristimo kako bismo ostvarili zajedničku viziju – izgradnju vodeće ticketing grupacije u regiji. To znači snažno ulaganje u naša postojeća tržišta Hrvatske, Slovenije te Bosne i Hercegovine, još jače ulaganje u tehnologiju i inovacije, razvoj novih proizvoda i usluga za naše organizatore i kupce te otvaranje novih tržišta kroz akvizicije i organski rast.'
U financijskom smislu, na raspolaganju su i značajni dodatni resursi u narednim fazama, ako za tim bude potrebe, dodaje Marszalek.
Prvi konkretan rezultat investicije bilo je upravo vlasničko povezivanje Entrija i Ulaznice.hr-a, čime je započela transformacija industrije. No to je, kažu, tek početak – Marszalek najavljuje da su dodatne akvizicije već u pripremi dok su tehnološke inovacije, poboljšanje korisničkog iskustva i širenje na nova tržišta prioriteti za 2025. godinu. A upravo bi te inovacije trebale donijeti veću dodanu vrijednost za organizatore događaja i publiku.
Invera Equity fond u tome igra ključnu ulogu ne samo kao većinski vlasnik, već i kao strateški partner koji pruža resurse i podršku za sve buduće planove, kaže naš sugovornik.
Ističe i da iza ovog uspjeha stoji tim od preko 35 stručnjaka, raspoređenih u Hrvatskoj, Sloveniji te Bosni i Hercegovini. Svaki odjel ima jasno definirane zadatke, od IT tima koji razvija softverska rješenja, preko account managera koji blisko surađuju s organizatorima, do marketinških stručnjaka koji osiguravaju vidljivost i promociju događaja.
'Naš IT tim sastavljen je od najboljih stručnjaka za frontend, backend, serversku infrastrukturu i baze podataka', ističe Marszalek. 'S druge strane, naš odjel korisničke podrške svakodnevno odgovara na desetke tisuća upita i time osigurava zadovoljstvo korisnika.'
Tehnološka inovacija u središtu strategije
Jedan od najjačih aduta Entrija i Ulaznice.hr-a njihova je tehnološka platforma. Grupa naime koristi infrastrukturu Oracle Cloud, što, kažu, osigurava 'visoku razinu skalabilnosti, dostupnosti i sigurnosti, ključnih za velike događaje', poput Svjetskog rukometnog prvenstva koje se održavalo na tri lokacije.
Darko Čošić, direktor Ulaznice.hr-a, ističe i druge tehnološke inovacije: 'Već sada koristimo tehnologiju blockchain za osiguranje integriteta podataka dok umjetna inteligencija i machine learning omogućuju bolje razumijevanje korisničkih potreba tako da svakome ponudimo prilagođene preporuke za događaje, a automatizacija ubrzava procese kupnje.' Prvi su u regiji koristi blockchain, primjerice, za službeno online glasanje za GNK Dinamo.
Jedna od glavnih prednosti ovakvih tehnologija je optimizacija procesa kupnje ulaznica, posebice za događaje za koje potražnja višestruko premašuje kapacitete.
'Naš tehnološki razvoj usmjeren je na personalizirano korisničko iskustvo – prilagođavanje preporuka na temelju preferencija korisnika. Uz to istraživanja tržišta, kao i naši interni podaci pokazuju značenje konzumacije sadržaja putem mobilnih uređaja – preko 70 posto kupnji dolazi s mobilnih uređaja, stoga radimo na unapređenju mobilnog korisničkog dizajna.
Izuzetno su nam bitne brzina i jednostavnost kupnje, a događaji u našoj ponudi često su takvi da potražnja višestruko premašuje dostupne kapacitete te svakodnevno tražimo optimizacije i poboljšanja u ticketing procesima kako bi kupci brže došli do ulaznica. Nedavno smo implementirali mogućnost obročnog plaćanja, spremanja kartica, kao i recurring naplate za članstvo i druge module', otkriva Čošić.
Kaže i da analiza podataka omogućuje organizatorima bolje planiranje i optimizaciju događaja. 'Većina organizatora danas donosi odluke na temelju osjećaja. Naša platforma omogućuje im da koriste podatke o tržišnim trendovima, kupcima i cijenama kako bi povećali poslovne rezultate', kaže Marszalek.
Fragmentirano tržište kao prilika i što donosi budućnost
Fragmentirano tržište jugoistočne Europe postalo je prilika za Entrio i Ulaznice.hr. 'Naš cilj je konsolidacija industrije – povezivanje s najkvalitetnijim igračima u regiji kako bismo pružili standardizirano iskustvo korisnicima i organizatorima. Spajanjem ekspertiza – Dekoda u sportu, kazalištu i turizmu te Entrija u glazbi i zabavi – našim partnerima nudimo cjelovitu uslugu', kaže Marszalek.
Prvi koraci prema međunarodnom širenju već su poduzeti. 'Imamo prve korisnike izvan Hrvatske i pregovaramo s partnerima na novim tržištima', otkriva nam Čošić, dodajući da istovremeno povećavaju suradnju s postojećim partnerima na domaćem tržištu. Strategija širenja, kaže, uključuje akvizicije, organski rast i lokalizirana rješenja prilagođena specifičnostima pojedinih tržišta.
Vizija Entrio grupe je jasna: u narednih pet godina, do 2030., postati liderom u industriji ticketinga u jugoistočnoj Europi, redefinirajući je, a ne samo pratiti. A kako zaključuju čelni ljudi, ključni ciljevi uključuju daljnji razvoj tehnoloških rješenja, širenje portfelja proizvoda i usluga te pružanje što boljeg korisničkog iskustva.