EVO OBJAŠNJENJA

Znate li što razlikuje proširenu od virtualne stvarnosti?

07.01.2016 u 07:36

Bionic
Reading

I VR i AR se poigravaju sa stvarnošću. U čemu se razlikuju? Pogledajmo ključne točke razlike između virtualne i proširene stvarnosti

Iako virtualna stvarnost (virtual reality, VR) i proširena stvarnost (augmented reality, AR) postoje u raznim oblicima veće desetljećima, tek nedavno počele su privlačiti pozornost šire javnosti.

VR je zadnje vrijeme u usponu, napretke vezane uz sadržaj (poglavito pripovjedanje) i hardver bilo je uzbudljivo gledati. Prihvatili su ju i njome se igrali brendovi, filmski studiji i tvrtke koje se bave proizvodnjom igara. Čini se kako će taj trend biti nastavljen i tijekom ove godine.

AR je zasad u drugom planu, ali moguće je kako će i na tom području biti pomaka.


VR je za sadržaj

New York Times nedavno je podijelio više od milijun Googleovih Cardboarda svojim digitalnim pretplatnicima. YouTube i Facebook omogućavaju gledanje VR sadržaja online putem digitalnih video playera. Puno toga se slaže i usklađuje kako bi za VR ovo bila godina dosizanja kritične mase.

VR je jedini medij kojeg poznajemo, a da jamči potpun korisnički fokus na sadržaj. Nema (barem zasad) gledanja sa strane, provjeravanja pošte ili slanja SMS-ova, nema objavljivanja na Facebooku. To je način pripovjedanja koji korisnika u najvećoj mjeri uranja u priču.

Njegova najveća prednost ujedno mu je i najveći nedostatak. Taj visoki stupanj imerzivnosti priječi nas u interakciji s okolicom, prebacuje iz sadašnjosti u bezvremenost igre ili priče. Ne možemo vidjeti što se događa oko nas, pogledati ljude u oči, pročitati tuđi govor tijela.

Moćan je za doživljavanje sadržaja, nepraktičan za interakciju sa stvarnim svijetom. Zbog toga vjerojatno nikad neće zauzeti dominantnu ulogu u našim životima.


AR je za stvarni svijet

Proširena stvarnost našem doživljaju svijeta dodaje kontekstualne slojeve s informacijama u realnom vremenu. Vidjeli smo najave ovakve budućnosti u holivudskim filmovima kao što su Avatar, Minority Report, Iron Man i drugi. Ti će prikazi uskoro postati stvarnost.

AR ima problema s izvedbom jer često djeluje neprirodno i kao da nam želi izbiti lovu iz džepa za ništa. Tehnologija treba još malo napredovati i više se fokusirati na rješavanje konkretnih potreba, problema i želja korisnika.

Na tome radi više velikih tehnoloških tvrtki. U Microsoftu razvijaju AR konzolu za Hololens. Paketi za razvojne programere trebali bi se pojaviti na tržištu tijekom idućih nekoliko mjeseci. Google je uložio u tvrtku Magic Leap, čija tehnologija projicira laserske zrake u korisnikove oči kako bi aktivirala AR.

Više:Tech Crunch