Dnevna parkirna karta najnoviji je proizvod majstorske radionice Mate Kraljevića, direktora Zagrebparkinga
Cijena će joj najvjerojatnije biti 250 kuna za prvu naplatnu zonu, 150 kuna za drugu i 80 kuna za treću zonu. Čeka se samo potpis gradonačelnika Milana Bandića. Zbog visoke cijene jasno je da se tom novom Zagrebparkingovom uslugom vozači neće koristiti često. Ona je zapravo novi način kažnjavanja vozača.
Da je tomu doista tako, jasno je kada usporedimo predložene cijene dnevnih karata i još uvijek važeću kaznu za neplaćeno parkiranje, koja iznosi 250 kuna. Novi pravilnik o naplati parkiranja počet će se primjenjivati od 1. siječnja 2010. godine. Ako ne platite parkiranje ili vam plaćeno vrijeme istekne, Zagrebparkingovi kontrolori na vjetrobranskom staklu ostavit će vam kaznu - pardon, dnevnu kartu - koju ćete morati platiti u roku od osam dana, piše Večernji.hr
Podsjetimo, Ustavni sud je lani dosadašnju praksu kažnjavanja za parkiranje bez kupljene karte ili za prekoračenje plaćenog vremena proglasio protuustavnom.
Presudio je da su Zagreb i još deset gradova u Hrvatskoj povrijedili 295. članak Zakona o obveznim odnosima, koji kaže da se ne smije naplatiti novčana kazna, već samo naknada čija je visina ograničena cjenikom za rok u kojem je parkirališno mjesto korišteno. Dakle, naplatiti bi se smio samo onaj sat parkiranja koji nije plaćen. Ustavni je sud svim gradovima dao rok da do 31. prosinca svoje pravilnike o naplati parkiranja usklade s Ustavom.
'Glavni razlog zbog čega uvodimo dnevnu kartu jest usklađivanje našeg pravilnika s Ustavom. Uvažili smo sve primjedbe Ustavnog suda i u suradnji sa stručnjacima s Pravnog fakulteta donijeli novi pravilnik, koji je u skladu sa svim važećim zakonima i s Ustavom', rekao je Davor Jelavić, pročelnik Ureda za promet i komunalne poslove.
Uopće ne treba sumnjati da je sve usklađeno sa zakonom, jer u pitanju je velik novac. Naime, prošlu je godinu Zagrebparking završio sa 50.894 kune dobiti, a samo od naplate kazni zaradio je oko 20 milijuna kuna.