Hrvatska elektroprivreda (HEP) danas je pokrenula postupak nabave 578 osobnih vozila za potrebe HEP grupe, s ciljem sklapanja okvirnog sporazuma na razdoblje od 12 mjeseci, a ukupna je procijenjena vrijednost te nabave 59,4 milijuna kuna
Riječ je o realizaciji plana optimizacije voznog parka HEP grupe, kaže član Uprave HEP-a Ivan Matasić
U HEP-u je već u tijeku nadmetanje za 20 električnih vozila te 973 osobna i teretna vozila, a procijenjena vrijednost tih nabava je oko 174,7 milijuna kuna. Danas je otvoren postupak nabave 578 osobnih automobila, procijenjene vrijednosti 59,42 milijuna kuna.
Matasić je kazao kako će se automobili kupiti, jer bi leasing bila skuplja varijanta.
U danas otvorenom postupku nabavlja se šest automobila više srednje klase, namijenjenih upravi, 18 automobila srednje klase i 59 niže srednje klase, koji su namijenjeni direktorima društava HEP grupe.
Najviše se nabavlja automobila niže srednje klase, njih 127, te niske klase - 368 automobila, koji će biti na raspolaganju rukovoditeljima, korisnicima iz zajedničkih funkcija na svim razinama te za duža službena putovanja.
Automobili se ne nabavljaju zbog luksuza već iz potrebe, tvrdi Matasić iznoseći i podatke kako će se troškovi voznog parka smanjiti minimalno za 30 milijuna kuna godišnje, odnosno sa sadašnjih oko 90 milijuna kuna smanjiti na oko 60 milijuna kuna.
To znači da bi se investicija HEP-u vratila za nekih 3 do 4 godine. Iz HEP-a ističu i kako za tu nabavu tvrtka ne diže kredit već će to financirati iz vlastitih sredstava.
HEP grupa raspolaže s 3.640 vozila, dok je planom optimizacije obuhvaćeno 2.887 vozila, a preostala 753 teretna i specijalna vozila te radni strojevi bit će predmet dodatnih analiza.
Plan optimizacije odnosi se na 2.887 vozila, a realizacijom plana njihov bi se broj smanjio za 25 posto, na 2.227.
U realizaciji plana optimizacije u HEP-u procjenjuju da će prodajom vozila, koja će biti zamijenjena (oko 1.560 vozila) te vozila koja predstavljaju razliku do optimalnog broja, ostvariti prihod od oko osam milijuna kuna.
Glavni kriterij za zamjenu svakog pojedinog vozila je niži trošak po prijeđenom kilometru od postojećeg, što znači i niže troškove upotrebe i održavanja vozila. Dodatni je kriterij starost vozila veća od 12 godina u osobnom i veća od 17 godina u teretnom programu.