Bivši hrvatski predsjednik Stjepan Mesić izjavio je da je posao nabavke oklopnih vozila od finske Patrije bio vrlo dobar posao, ali i potvrdio da je jedna osoba iz Hrvatske neuspješno pokušala kod te tvrtke intervenirati nudeći da će pod povoljnijim uvjetima sklopiti posao i to nakon što je ugovor već potpisan
'Mi smo od Patrije dobili informaciju da je netko dolazio iz Hrvatske, krivo se predstavljao, i to nakon što je posao već zaključen. Iz Patrije su nam rekli da taj dolazak nisu uzeli za ozbiljno, a ide li sadašnja istraga u tom smjeru ja ne znam, a vjerujem da Patrija ima zapise tko je dolazio', kazao je Mesić u telefonskom razgovoru upitan za komentar istrage koju USKOK provodi oko nabave 84 finskih oklopnih vozila 2007.
Mesić, koji je tada bio i vrhovni zapovjednik Oružanih snaga RH, dodao je da je Povjerenstvu koje je odlučivalo o nabavci oklopnih vozila napravljena prezentacija te da je Patrijina ponuda po svim parametrima bila povoljnija.
Ponuda Patrije bila je jeftinija za 40 milijuna eura od ponude austrijskog Steyra, a Patrija se, naglasio je, obvezala da će hrvatskoj strani, odnosno slavonskobrodskom Đuri Đakoviću omogućiti da se s proizvedenim oklopnim vozilima natječe i na drugim tržištima.
"To je bio dobar i potpuno transparentan posao i od posebne je važnosti to što se njime omogućio posao za tvrtku Đuro Đaković", kazao je Mesić i dodao kako upravo stoga nisu bile potrebne, kako je rekao, "bočne veze".
'Osoba koja je došla u Patriju je bila neka bočna veza, ali ne iz sustava, i neuspješno se pokušala uključiti u posao nudeći svoje posredovanje,' rekao je Mesić i dodao da tog muškarca nisu u Patriji htjeli ni saslušati.
Bivšeg ministra obrane Berislava Rončevića, iz vremena sklapanja ugovora s Patrijom, nitko iz policije ili USKOK-a nije kontaktirao u vezi istrage o navodnoj korupciji u poslovanju te finske tvrtke u Hrvatskoj.
Rončevićev odvjetnik Krešimir Vilajtović, koji ga je zastupao i u "aferi kamioni" u kojoj je Rončević zbog štete od 10 milijuna kuna nepravomoćno osuđen na četiri godine zatvora je rekao kako je "siguran da Rončevića nitko nije zvao na nikakav razgovor".
Iako je u vrijeme nabave Patrijinih oklopnih vozila Rončević bio na čelu Ministarstva obrane on po Vilajtovićevim riječima nije imao 'zadnju riječ' u sklapanju posla s Partijom jer pregovore nije vodilo povjerenstvo MORH-a nego vlada.
Nakon testiranja oklopnih vozila na vojnom poligonu Gašinci 18. srpnja, hrvatska vlada je 2. kolovoza 2007. godine prihvatila prijedlog Povjerenstva o nabavi 84 nova borbena oklopna vozila finske Patrije, a ugovor između MORH-a i Patrije, vrijedan 112 milijuna eura potpisan je 11. listopada 2007.
Od glavnog koordinatora tog projekta, slavonskobrodskog Đure Đakovića kao ni iz predstavništva Patrije u Zagrebu danas nije bilo moguće dobiti nikakve službene informacije.
Afera je krenula iz Finske čiji je Nacionalni ured za istrage priopćio kako policija sumnja da je "novac dan državnim službenicima i osobama koji donose odluke 2007." nakon potpisivanja ugovora MORH-a i Patrije.
Istraga o Hrvatskoj pokrenuta je nakon sumnji u korupciju i navodno potkupljivanje političara u susjednoj Sloveniji koja je s Patrijom 2006. sklopila ugovor vrijedan 280 milijuna eura.
U Sloveniji su pod istragom bivši premijer Janez Janša, bivši ministar obrane Karl Erjavec i bivši zapovjednik oružanih snaga Albin Gutman. Osim njih u aferi je, prema pisanju svjetskih novinskih agencija, osumnjičena nekolicina finskih menadžera Patrije, dva Austrijanca, austrijsko-kanadski poduzetnik Walter Wolf i bivši predsjednik uprave austrijskog konkurenta finske Patrije koncerna Steyr-Daimler-Puch Spezialfahrzeuge i poslije savjetnik za istočnu Europu u Patriji Hans Wolfgang Riedl.