Premijerka Jadranka Kosor u Opatiji nije bila previše raspoložena komentirati ulazak bivše ministrice Ane Lovrin kao 13. članice u Nadzorni odbor Croatia Airlinesa
– Mislim da uistinu ne moram baš sve komentirati. Smatram da bi ovo pitanje trebalo postaviti čelnim ljudima te kompanije. Nisam znala za to imenovanje, a odgovore treba tražiti tamo gdje se moraju tražiti. Za slučaj sam saznala iz novina i uistinu nisam upućena niti mogu komentirati zašto je do imenovanja došlo. Vjerojatno se radilo o potrebi, kazala je za Novi list Kosor.
Pitanje je upućeno i Ivanu Mišetiću, predsjedniku Uprave Croatia Airlinesa, po čijim riječima ovo dioničko društvo ima dva roda dionica – povlaštene utemeljitelja i redovite.
– Dioničari utemeljitelji imenuju četiri člana NO. Zakon o trgovačkim društvima traži da broj izabranih po Skupštini društva bude dvostruko veći od imenovanih, dakle osam.
Zbrojeno, to čini paran broj od 12 članova, pa zbog potrebe glasovanja većinom, Croatia Airlines ima 13 članova Nadzornog odbora, pojasnio je Mišetić, ali nije želio ulaziti u sastav spomenutog NO.
– Članove NO biraju dioničari, a Croatia Airlines ima nekoliko tisuća dioničara i nije na meni da komentiram sastav i kvalitetu članova NO, dodao je Mišetić.
Osim što je NO Croatia Airlinesa vjerojatno rekorder po broju članova, dok njihov broj u ostalim kompanijama u državnom vlasništvu uglavnom ne prelazi sedam. Članovi NO-a Croatia Airlinesa primaju mjesečnu naknadu od 2.000 kuna (na skupštini u kolovozu je ona smanjena na taj iznos s pet tisuća kuna i primaju je svi članovi osim državnih dužnosnika).
No, ono što je svakako primamljivo za one koji sjede Nadzornom odboru Croatia Airlinesa jest da prilikom kupnje avio karti imaju pravo na određene beneficije, jednako kao i zaposlenici te kompanije, a to pravo mogu koristiti i članovi njihovih obitelji.
– Prava članova Nadzornog odbora regulirana su Odlukom o uvjetima prijevoza i jednaka su pravima djelatnika Croatia Airlinesa. Pravima iz Odluke mogu se koristiti članovi nadzornog odbora i članovi njihove uže obitelji, točnije supružnici i djeca koja se redovito školuju do 26 godine starosti, odnosno djeca s psihofizičkim oštećenjima bez obzira na starost a sukladno međunarodnim ugovorima o povlasticama ZED-a (Zone Employee Discount) između zrakoplovnih kompanija o povlaštenom prijevozu.
To znači da djelatnici jedne zrakoplovne kompanije imaju pravo na drugoj zrakoplovnoj kompaniji koristiti povlastice, i obratno, pojasnili su nam u Croatia Airlinesu.