LUČKO ODLAZI U POVIJEST

Nema stajanja, nema varanja: Ovako će izgledati naplata cestarine s novim sustavom

02.02.2024 u 19:32

Bionic
Reading

Hrvatske autoceste (HAC) u petak su objavile da su za izvođača novog sustava naplate cestarina izabrale ponudu zajednice ponuditelja u kojoj su slovački SkyToll i češki TollNet, koji su ponudili cijenu od 79,9 milijuna eura (bez PDV-a), s rokom završetka dvije godine od sklapanja ugovora. Profesor Marko Ševrović s Fakulteta prometnih znanosti u Dnevniku Nove TV pojasnio je kako bi trebao funkcionirati taj sustav

Novi sustav naplate cestarine koristit će dvije u svijetu provjerene tehnologije - DSRC tehnologiju (radijska komunikacija na 5,8 GHz) za naplatu cestarine korisnicima ENC uređaja; te ALPR tehnologiju (prepoznavanje registarskih pločica vozila) za naplatu cestarine povremenim korisnicima za laka vozila i nadzor plaćanja cestarine svih vozila, izvijestio je HAC.

To u praksi znači da neće biti zaustavljanja vozila kad prolaze kroz zonu naplate, rekao je Ševrović.

'Ono što sad znamo da bi se naplata trebala odvijati pri brzinama slobodnog tola, dakle, kamere bi trebale bez usporavanja očitati ili vaš ENC ili registracijske pločice', rekao je.

Uređaji će biti montirani na metalnim konstrukcijama, portalima, a Ševrović navodi kako će se oni nalaziti stotinjak kilometara od sadašnje naplatne postaje Lučko.

'Kamera će snimati registraciju, tip i boju vozila, i tako će HAC moći registrirati prekršitelje', precizirao je Ševrović.

Gužve na Lučkom
  • Gužve na Lučkom
  • Gužve na Lučkom
  • Gužve na Lučkom
  • Gužve na Lučkom
  • Gužve na Lučkom
    +12
Gužve na Lučkom odlaze u povijest Izvor: Cropix / Autor: Ronald Gorsic

Profesor navodi kako će se korisnici moći registrirati putem weba, ali i fizički na nekim mjestima na cesti. Isto vrijedi i za strane turiste.

'Intencija je da cijena ostane ista, a da naplata ostane po kilometru, jednako kao i do sada', zaključio je Ševrović.

Tportal je o uvođenju novog sustava detaljno pisao nakon raspisivanja natječaja ovdje.