MOJPOSAO

Nikad veća potražnja za turističkim radnicima

05.09.2014 u 14:22

Bionic
Reading

U sklopu tradicionalne akcije Poslovi u turizmu, čiji je cilj ubrzati i olakšati pronalazak sezonskih radnika, u periodu od 1. siječnja do 31. kolovoza na portalu MojPosao objavljeno je preko 2.400 radnih pozicija u kategoriji Turizam i ugostiteljstvo. U odnosu na isto razdoblje prošle godine zabilježeno je povećanje broja oglasa za 14 posto

Oglasi za kategoriju Turizam i ugostiteljstvo činili su 22 posto ukupnog broja oglasa na MojPosao portalu, dok je prošle godine taj udio iznosio 19 posto.

Od ukupnog broja objavljenih poslova u kategoriji Turizam i ugostiteljstvo, većina oglasa (58 posto) odnosila se na priobalne županije, gotovo jednako kao i prošle godine kada je za područje Jadrana objavljeno 60 posto oglasa.

Najtraženija zanimanja u kategoriji Turizam i ugostiteljstvo bila su: konobar, kuhar, recepcionar, turistički djelatnik i pizza majstor. Od ne toliko čestih zanimanja u turizmu vrijedi istaknuti oglase za ronioca i plesača (koreografa).

Najviše oglašenih radnih pozicija, osim za Zagreb i Zagrebačku županiju (23 posto), bilo je za Splitsko-dalmatinsku (14 posto) te Istarsku županiju (13 posto).


Prema mjestu rada potražnja prati ponudu jer je najviše posloprimaca željelo raditi baš u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji (28 posto), zatim u Splitsko-dalmatinskoj (23 posto) i Istarskoj županiji (18 posto).

Među gradovima na obali ove je godine najviše radnih pozicija oglašeno u Splitu (5 posto od ukupnog broja oglasa u turizmu), dok je Dubrovnik zasjeo na drugo mjesto ljestvice s 3 posto objavljenih oglasa. S druge strane, najviše posloprimaca tražilo je posao u Splitu (6 posto) te u Rijeci (4 posto), dok se Dubrovnik našao na dnu ljestvice (1 posto).

Što se tiče kvalifikacija potrebnih za zaposlenje u turizmu, u većini oglasa je tražena srednja stručna sprema (65 posto). Stručna sprema nije bila bitna u 20 posto objavljenih oglasa, dok su kvalificirani radnici bili traženi u njih 26 posto.

Na tržištu je bilo najviše kandidata sa srednjom stručnom spremom (72 posto), zatim s visokom stručnom spremom (65 posto) te svega 4 posto kvalificiranih radnika.

U 41 posto natječaja iskustvo nije navedeno kao uvjet. U oglasima u kojima se tražilo iskustvo, kao i prošle godine, u prosjeku su bile potrebne dvije godine radnog iskustva.

Poznavanje stranih jezika tražilo se u 48 posto oglasa, što je više nego prošle godine, kada se poznavanje stranih jezika tražilo u 37 posto oglasa.

Najviše se tražilo poznavanje engleskog jezika – u 31 posto oglasa poslodavci su tražili napredno poznavanje, u 22 posto osnovno, a u čak 8 posto oglasa profesionalno poznavanje jezika.
U 22% oglasa tražilo se poznavanje njemačkog jezika, a u 13 posto poznavanje talijanskog jezika.

Poznavanje rada na računalu tražilo se u svega 18 posto oglasa, što je također nešto više nego prošle godine, kada se poznavanje rada na računalu tražilo u 13 posto oglasa.

Ove godine rad na određeno nudio se u 68 posto oglasa u kategoriji Turizam i ugostiteljstvo.

Istovremeno, u 41 posto posto oglasa nudilo se stalno zaposlenje, 8 posto oglasa bilo je namijenjeno studentima, a 18 posto za honorarne, odnosno sezonske radnike.

S druge strane, samo 35 posto posloprimaca bilo je zainteresirano za rad na određeno, dok bi 48 posto njih radilo na neodređeno. Na sezonski/honorarni rad spremno je 35 posto posloprimaca, dok je studentski posao tražilo njih 22 posto.

Ove godine portal MojPosao je dodatno obogatio akciju formiranjem baze životopisa tražitelja posla isključivo za kategoriju Turizam i ugostiteljstvo. U bazu se do sada prijavilo preko 5.100 tražitelja posla zainteresiranih za rad u turizmu.

Na oglase u kategoriji Turizam i ugostiteljstvo zabilježeno je preko 92.000 prijava.

Najveći prosječan broj prijava zabilježen je za sljedeće pozicije: sobarica (100 prijava po oglasu), ugostiteljski djelatnik (92 prijave po oglasu) i spremačica (85 prijava po oglasu).

Medijski pokrovitelj projekta Poslovi u turizmu je poslovni tjednik Lider.