Matica hrvatskih sindikata predvođena Vilimom Ribićem izrazila je danas protivljenje davanju u koncesiju autocesta i privatizaciji Hrvatske poštanske banke i Croatia osiguranja, jer smatraju da rješenje za krpanje rupa nije prodaja zlatnih koka, već poticanje potrošnje, povećanje proizvodnje i zapošljavanje
'Nemamo ništa protiv fiskalne discipline koju uvodi Slavko Linić, ministar financija, ali ona nije isto što i fiskalna konsolidacija koja se ne može provoditi u vrijeme depresije i agonije. Fiskalna situacija u državi nije dramatična, a temeljna infrastruktura u koncesiju se može dati samo u situaciji dramatičnih gospodarskih poremećaja', kazao je Ribić.
Sindikalni vođa smatra da se u uvjetima gospodarskog pada ceste ne smiju dati u koncesiju jer će njihova vrijednost biti manja, a kad dođe do rasta, onda će koncesionar ubirati njegove plodove za koje uopće neće biti zaslužan.
'Argument da autoceste dajemo u koncesiju jer više ne možemo vraćati dugove ne drži vodu. Pa u vremenima krize dugovi se ni ne vraćaju, oni se reprogramiraju i prolongiraju. Sve ovo potvrđuje tezu da su Hrvati dobre sluge i loši gospodari', istaknuo je Ribić.
Upitan znači li to da je on za davanje autocesta u koncesiju kada dođe do gospodarskog rasta odgovara:
'Protiv sam davanja autocesta u koncesiju bilo kada, baš kao što sam protiv privatizacije HPB-a i CO-a.'
Smatra kako Hrvatska samo slijepo slijedi politiku štednje koju zagovara Njemačka i kako nema jasnu viziju toga gdje želi biti za deset godina.
'Stabilnost i rast ne idu jedno s drugim. To je čisti oksimoron. Europska unija nije sposobna napraviti ono što je učinio SAD i izaći iz krize', istaknuo je Ribić.
Na pitanje je li kontaktiran oko pregovora za moguće novo smanjivanje plaća zaposlenih u javnim službama, kazao je kako kontakata nije bilo, ali kako ih očekuje jer ovom politikom Hrvatska ne može ići naprijed s politikom štednje.