Je li klima i dalje luksuz? U HŽ-u jest. Iako je problem neklimatiziranih vagona samo kap u moru problema ovog gubitaša, poražavajuća je činjenica da na najfrekventnijim linijama u zagrebačkom prigradskom prijevozu tek jedan vlak klimatiziran
Prigradske linije koje povezuju Zagreb i okolicu, poput Zaprešića ili pak Dugog Sela, jedna su od prometnih žila kucavica grada, pogotovo tijekom radnih dana. Tim se linijama dnevno vozi čak 32 tisuće ljudi, doznajemo u HŽ-u. Gužve znaju biti nesnosne, što najbolje znaju oni kojima su prigradski vlakovi osnovno prijevozno sredstvo za odlazak na posao.
Nesnosne vrućine čine svakodnevno putovanje vlakom neizdrživim jer u gradsko-prigradskom prijevozu grada Zagreba prometuje jedan novi klimatizirani elektromotorni vlak koji je stavljen u promet 5. rujna 2011, i to na relaciji Dugo Selo – Savski Marof (Harmica) i natrag.
Od 103 dnevnih gradsko-prigradskih linija, ovaj elektromotorni vlak odvozi njih 15, koliko svakodnevno ima polazaka. 'HŽ Putnički prijevoz u svojim dugoročnim planovima ima namjeru povećati kvalitetu pružene usluge na postojećim prugama, što, između ostalog, podrazumijeva i nabavu novih prijevoznih kapaciteta. Novi vlakovi ispunjavat će sve uvjete za poboljšanje putovanja željeznicom', kažu nam u HŽ-u.
U isto vrijeme predsjednik uprave HŽ Holdinga Rene Vlačić kaže za Novi list kako je jedan od prioriteta domaće mreže povezivanje kruga radijusa sto kilometara oko Zagreba i pretvaranje regionalnog prometa u gradsko-prigradski.
Usto kaže da, osim zaposlenika i nekretnina, HŽ ima i višak vlakova, lokomotiva i vagona. Naime, HŽ ukida 44 neprofitabilne međunarodne linije, neke linije su ukinute i u domaćoj mreži. Stoga se s razlogom očekuje da promet ovim frekventnim linijama bude na razini.