ZELENA I PLAVA HRVATSKA

Slavonske proizvode nude turističkim poduzetnicima na Jadranu

24.01.2012 u 07:39

Bionic
Reading

Slavonska košarica ide dalje i neće biti tako mala kako nagovješćuje nazivom. U Slavonskom Brodu danas se sastaje oko stotinu predstavnika različitih organizacija i gospodarstava zainteresiranih za udruženu prodaju slavonskih prehrambenih i drugih proizvoda. Žele ostvariti ideju o povezivanju 'zelene' i 'plave' Hrvatske i prodavati robu turističkim poduzetnicima na Jadranu

Ovo je prvi slavonski projekt umrežavanja, promocije i prodaje slavonskih regionalnih proizvoda, ali još uvijek na početku. Prošle godine je inicijativu pokrenuo Mirko Duspara, gradonačelnik Slavonskog Brodaa skupovi radi učlanjivanja proizvođača održani su u desetak gradova i sela.

'Trenutno ispitujemo ponudu u cijeloj Slavoniji. Od voća i povrća, suhomesnatih i svih prehrambenih proizvoda do suvenira. U Slavoniji rade na stotine obiteljskih gospodarstava i proizvođača, koji nemaju dovoljno kupaca, a na moru opet postoji potražnja. Želimo to povezati i prvo sve ponuditi manjim hotelima i turističkim poduzetnicima', objašnjava projekt Vjeran Milković, direktor Razvojne agencije grada Slavonskog Broda, koja provodi ovaj projekt.

'Slavonska košarica' organizirat će se kao zadruga odnosno klaster, koji će okupljati slavonske proizvođače i povezivati ih s turističkim poduzetnicima na moru kojima je potreban kvalitetan slavonski proizvod. Među zainteresiranima su proizvođači voća i povrća, zimnice, suhomesnatih specijaliteta, poput kulena, žestokih pića, rakija i vina, medari, ali s njima žele raditi turističke zajednice, razvojne agencije, udruge proizvođača, znanstvenici, primjerice s Ekonomskog fakulteta u Osijeku.

Svi oni žele dokazati da je umrežavanje u poljoprivredi danas neophodno kako bi se kvalitetom i ponudom u turizmu istisnuo ili smanjio uvozni proizvod.

U Hrvatskoj gospodarskoj komori 'Slavonsku košaricu' smatraju izvanrednom inicijativom. Nastojanja oko okupljanja slavonskih proizvođača i plasiranja njihovih proizvoda prema turističkom gospodarstvu postoje već petnaest godina, kaže Vlasta Klarić, savjetnica u sektoru za turizam HGK.

'Suvremeno promišljanje turizma podrazumijeva uvažavanje potreba supersegmentiranog turističkog tržišta, odnosno zahtjevnih korisnika koji traže zaokruženu ponudu jedinstvenih, zdravih destinacija, te izvornih sadržaja utemeljenih na autohtonosti kulture i proizvoda, što je moguće ostvariti jedino kroz umreženost sadržaja i dionika. Upravo zato ova inicijativa nosi pozitivno ozračje i nadamo se da će prerasti u projekt koji će zaživjeti u jednom svom dijelu već ovo ljeto', objašnjava Klarić

Novi trendovi u hotelijerstvu, dodaje, posebice su valorizacija okusa autohtone i zdrave hrane. Diverzifikacija ponude dobrim se dijelom oslanja na izvornost sadržaja, ne samo prirodnih i kulturnih, već i kulinarskih, s kontroliranim podrijetlom ili tradicijskom recepturom. Usred zaglušne ponude konfekcijske hrane i proizvoda ljudi danas traže senzualnost kušanja, kvalitetu okusa i raznolikost proizvoda.

'Anglosaksonci za takve nove trendove imaju poseban izraz 'eatertainment', a rađa se i čitav niz novih niša proizvoda utemeljenih na izvornim okusima: festivali hrane, kulinarske radionice, kulinarski safari, povijesno kulinarstvo, bio-putovi, kreativno kulinarstvo i još mnogo toga. Upravo zato podrazumijeva se da je poželjna suradnja hotelijera i ugostitelja s domaćim proizvođačima u cilju sadržajnije i atraktivnije destinacije', tvrdi Klarić

Planirano je da 'Slavonska košarica' osnuje ured i zaposli osoblje koje će brinuti o članstvu, proizvodima, pronalasku i povezivanju s kupcima. Članarina će biti najvjerojatnije simboličnih 40 kuna. Ove godine predstavnici projekta na čelu s Razvojnom agencijom grada Slavonskog Broda obići će turističke poduzetnike na moru i objasniti im svoju ponudu, a najavljuju i web stranicu.