Čvrsto i stabilno ulazimo u predsezonski dio, a prema najavama može se reći da se očekuju jako dobri rezultati turističke sezone, kazao je u HTV-ovoj emisiji "Otvoreno" Robert Pende, ravnatelj Uprave za razvoj poduzetništva, investicije i konkurentnost turističkoga gospodarstva u Ministarstvu turizma i sporta. Bernard Zenzerović, direktor Udruge poduzetnika u hotelijerstvu Hrvatske, istaknuo je da su svi hoteli popunjeni
Od početka godine u Hrvatskoj je evidentirano 10% više dolazaka turista u odnosu na isto vrijeme prošle godine. Robert Pende kazao je da trendovi pokazuju da je Hrvatska na dobrom putu za još jednu dobru turističku godinu. 'Za sada nekakvih izvanrednih situacija ne treba očekivati. Dosta čvrsto i stabilno ulazimo u predsezonski dio', kazao je Pende u Otvorenom HRT-a i dodao da se prema najavama koje postoje može reći da se očekuju jako dobri rezultati turističke sezone.
Bernard Zenzerović također ističe da se ove godine očekuje dobra turistička sezona. Istaknuo je da se prema istraživanju očekuje oko 5% više noćenja u odnosu na prošlu godinu. Što se tiče rezervacija stanje je, kaže, jako dobro. Hoteli su svi popunjeni, a i najave za posezonu su također, kazao je, kvalitetne. 'Očekujemo jednu jako dobru turističku godinu. No trebamo biti oprezni s obzirom na sva događanja na koja smo se već i naučili u posljednjih nekoliko godina', rekao je Zenzerović.
Pende je komentirao informaciju da je u stečaj otišao treći njemački najveći turistički operater FTI. Istaknuo je da to nije nešto što nije očekivano. Navodi da je taj stečaj prilično kontroliran i da se neće dogoditi stečaj svih grupacija odjednom. Smatra da će "u tu priču uskočiti lokalni touroperatori" i da će se sanirati potencijalna šteta, budući da tradicionalno mnogo njemačkih turista dolazi upravo u Hrvatsku. S tom se izjavom složio i Zenzerović.
Barbara Marković, predsjednica Hrvatske udruge obiteljskog smještaja navodi da je predsezona rano počela, budući da su i uskrsni praznici bili nešto ranije. 'Pojavile su se pojedine rupe, ali je visoka sezona, kao i obično, jako dobro popunjena. Najbolji pokazatelj nam je posezona. Rezervacije u kućama za odmor traju skroz do kraja listopada', istaknula je. 'Ove godine imamo i 60.000 novih ležajeva, pa ćemo vidjeti kako će se kretati popunjenost tih smještajnih jedinica. Prvenstveno morate nuditi kvalitetu, a onda ta kvaliteta može i skuplje koštati, ali svakako mora biti kvalitetan sadržaj i kvaitetna usluga', istaknula je.
Male obiteljske hotele biraju oni gosti koji žele individualizirani pristup koji žele u destinaciji osjetiti ono lokalno, autentično, istaknuo je Šime Klarić, predsjednik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela. 'Mali obitetjski hoteli pokrivaju skoro cijelu Hrvatsku, od otoka, obale, Zagore. U tom smislu smo dali jako puno po pitanju autentične gastronomije, ekološki prihvatljivih smještajnih kapaciteta. To je opet jedna dodana vrijednost koju sve više gostiju traži. Mislim da su mali obiteljski hoteli, kao i veliki, a i hrvatski turizam ušli spremno u ovu godinu', istaknuo je.
Govoreći o cijenama, Pende je kazao da se Hrvatska "bori s najboljima". Kada ste u takvoj konkurenciji onda doista, dodao je, morate voditi računa i kakva će biti cjenovna politika i da li ona odgovora onome što se nudi. 'Mislim da smo mi tu poprilično uspješni u zadnje vrijeme. To pokazuju i naši rezultati. Više od 70% gostiju se vraća i boravi više od tri puta u Republici Hrvatskoj. To je jedan od dokaza da smo na dobrom putu. Tu treba biti uvijek oprezan. Cijene su nešto na što su ljudi vrlo osjetljivi, posebno ako ne postoji taj srazmjer s kvalitetom i onime što nudite', istaknuo je Pende.
'Otkad se Hrvatska etablirala kao jedan od lidera na Mediteranu, pokazala se bitna razlika u odnosu na ono razdoblje kada je slovila kao jedna jeftina destinacija', dodao je. Zenzerović navodi da kada je riječ o cijenama noćenja u hotelima i turističkim naseljima, u Hrvatskoj su cijene sporije rasle nego npr. u Francuskoj, Italiji i Grčkoj. 'To je bitno za istaknuti da se vidi da je cijeli taj porast bio izazvan ogromnom inflacijom, kojoj smo svi mogli svjedočiti. Kompanije su dizanjem cijena pokušavale uhvatiti rastuće troškove. To je zaista bitno da istaknemo da se zna gdje stojimo', kazao je i dodaje da su gosti zadovoljni uslugom u Hrvatskoj.