Jedna od posljednjih novogradnji iz splitskog škvera izgrađena je bez ijedne kune državne pomoći, no zbog zabrane novih ugovora tri i pol tisuće radnika svejedno sa zebnjom čeka vijesti iz Bruxellesa
Navozi u Brodosplitu od ovog mjeseca i službeno su ostali potpuno prazni, a posla za tri i pol tisuće radnika gotovo da više i nema: nakon što je naručiteljima iz švicarske tvrtke Atlanship u četvrtak i službeno isporučen 'juice carrier', brod za prijevoz narančina soka, škveranima je preostalo tek dovršiti posao na dva već porinuta broda.
Prvi, 'ro-pax' vrijedan milijardu kuna, trenutačno se oprema i priprema za primopredaju francuskim vlasnicima koji će ga angažirati na brodskoj vezi između Marseillea i Korzike. Bit će to i službeno najskuplji brod ikad izgrađen u Hrvatskoj. Za Šveđane se, pak, dovršava tanker za plovidbu ledenim morima.
Što će se u splitskom škveru dogoditi nakon toga – nikome nije jasno: ne dozvoli li se ugovaranje gradnje novih brodova vrlo brzo, izvjesno je da će uz postojećih 286 još nekoliko stotina radnika biti poslano na čekanje. A onda slijede otkazi...
Ironijom sudbine, upravo u vrijeme najveće krize u povijesti splitski škver ostvario je možda i najbolje rezultate: danas uručeni 'juice carrier' najveći je brod takve vrste na svijetu i prvi izgrađen izvan Norveške. Potpuno je osmišljen i razvijen u Brodosplitu, pa bi za budućnost tvrtke trebao predstavljati ozbiljnu referencu. Za njegovu gradnju nije korištena ni kuna državnih subvencija!
Eto, izgleda da hrvatska brodogradilišta ipak mogu poslovati pozitivno i bez državne potpore. Šteta što su desetljeća potrošena na isisavanje novaca i podršku nesposobnim šefovima postavljanim po političkim kriterijima, pa danas cijela hrvatska brodogradnja sa zebnjom čeka vijesti iz Bruxellesa. Sa stručnom upravom, poput ove koja u Brodosplitu radi nešto više od godinu dana, mogli smo proći bez problema...