MARIA DEZHURKO, WARGAMING.NET

World of Warplanes oduševit će sve virtualne pilote

27.11.2013 u 11:35

Bionic
Reading

Pročitajte sve o planovima i filozofiji iza jednog od najuspješnijih europskih developera u novom Gamereport intervjuu

Na ovogodišnjem Infogameru uhvatili smo priliku razgovarati sa tvorcima popularnih online igara World of Tanks i nedavno izašlih World of Warplanes. Koliko ljudi stoji iza ovog projekta, koja je budućnost franšize i zašto biste baš VI trebali početi igrati World of Tanks i World of Warplanes saznajte iz našeg razgovora sa Mariom Dezhurko, Wargamingovom PR menadžericom.

 

 

 

Što je inspiriralo Wargaming.net da stvori multiplayer igru poput World of Warplanes?

Ideja je prvi put nastala tijekom World of Tanks zatvorene bete. Naš developerski tim je osmislio koncept, a gaming zajednica ga je podržala. Ispada da je velik broj virtualnih tenkista sanjalo o borbenom MMO naslovu temeljenom na zračnim bitkama.

 

Koji igrači će najviše voljeti World of Warplanes?
World of Warplanes cilja jako široku publiku. Igra će se dopasti onima koji vole dinamičnu i dostupnu borbu koja je dovoljno realistična da igrača ne pridavi kompliciranim komandama. Ljubitelji zračnih simulacija dobiti će sofisticirane menahike sa realističnim letačkim modelom, što omogućuje mnoge zračne manevre.

 

 

 

Koliko je zrakoplova u World of Warplanesu i koliko su povijesno autentični?
U samom startu igra ima 107 zrakoplova iz SSSR-a, SAD-a, Japana, Velike Britanije i Njemačke. Trenutno, svako tehnološko stablo ima dvije grane. Međutim, s vremenom u igru planiramo uvesti sve tri klase – borce, teške borce i bombardere – za svaku naciju. Nakon toga planiramo dodati vozila iz drugih nacija. Što se autentičnosti tiče, ne vidimo svrhu u reproduciranju apsolutno svakog detalja kod zrakoplova. Umjesto pomaganju sveukupnoj igrivosti, samo bi upropastilo zabavu. Ovo bi stvorilo frustrirajuće okružje koje bi odbilo nove igrače. Niti jedna igra nije 100% autentična. Međutim, trudimo se svoje naslove činiti čim više povijesno autentičnima. Ono čega se držimo u World of Warplanes je ravnoteža između realizma i zabave. Sva vozila su konstruirana u korelaciji sa originalnim nacrtima. Što se tiče njihove snage, ona ima međusobni odnos kao i kod njihovih „RL“ prototipova.

 

 

Koliko je ljudi radilo na igri?

Prvi prototip igre napravio je tim od petorice. Trenutno, World of Warplanes razvojni tim uključuje 200 stručnjaka raspoređenih među Wargamingovim studijima u Minsku i Kijevu.

 


Koliko je potrebno da se dovrši veliki projekt poput World of Warplanesa?
Pretprodukcija igre trajala je tri mjeseca, a sam razvoj dvije godine i pet mjeseci. Samo izdavanje, doduše, nije kraj – on samo označava prijelaz na sljedeći segment. Ono što nam se pogotovo dopalo oko MMO žanra je mogućnost razvoja nakon izdavanja. Nakon što se formiraju i podese osnovne igrine mahanike, naslov se „baca u pogon“, a razvojni tim započinje rad na novom sadržaju (zrakoplovi, arene, modovi, nove nacije, nove klase i slično).

 

 

Kako napreduje globalna promocija WoWp-a?
Na ovom zadarku radi Globalni tim za Marketing. PR menadžeri komuniciraju sa internacionalnim novinarima, organiziraju tiskovne konferencije i launch evente diljem svijeta. World of Warplanes prezentiramo na najvećim sajmovima još od njegove zatvorene bete – bili smo na TGS-u, E3-u i gamescomu. Wargamingovi menadžeri za zajednicu odgovorni su za  službene forume, kao i sve društvene mreže. Organiziramo redovite eventove, surađujemo sa vojnim muzejima, potičemo obrazovne inicijative i podržavamo povijesno očuvanje ratne baštine. Nedavno smo čak financirali ekspediciju do Burme gdje je pronađen i restauriran srušeni zrakoplov iz drugog svjetskog rata. Također smo sponzorirali restauraciju Dorniera 17 u prvobitno stanje.

Sa službenim izlaskom igre u pripremi je velik broj promotivnih aktivnosti. Kako će WoWp rasti, tako će rasti i promocija.

 

 

 

Smatrate li da je free to play online multiplayer model budućnosti?
F2P biznis model promjenio je način na koji industrija funkcionira. On polako ali sigurno privlači sve veći broj izdavača i razvojnih timova. Ako se koristi na pravi način, on nudi velik broj prilika za čitavu zajednicu. Teško je pronaći igrača koji ne želi igrati besplatne igre. Ako se ispravno korisi, ova metoda je najbolji način poboljšavanja i razvoja naslova, barem sudeći prema povratnim informacijama iz same zajednice.

 

 

Planirate li plasirati vaše naslove na druge platforme osim PC-a? Ako da, koje?
Wargaming nastoji usmjeriti svoje igre prema igračima. World of Tanks planiramo izbaciti na Xbox-u 360. Ta verzija je trenutno u zatvorenoj beti. Korak prema mobilnim platformama napravili smo sa World of Tanks Assistantom i World of Tanks: Generals. World of Tanks Blitz – mobile tank battles – trenutno je u alfa fazi testiranja. Što se tiče World of Warplanesa, PC verzija je izašla paralelno sa appom za virtualne pilote pod imenom World of Warplanes Assistant.

 

 

Možemo li jednog dana očekivati ujedinjenje Wargaming.netovih naslova?
Što se jedinstvenog bojnog polja tiče, jako je teško kombinirati različite mehanike unutar jedne mape bez ugrožavanja same igrivosti. Umjesto toga, integracija između projekata temeljiti će se na ekonomiji i Globalnoj Mapi, gdje će klanovi prisutni na sva tri naslova međusobno pomagati putem specijalnih predmeta. Zahvaljujući implementaciji ujedinjene ekonomije, biti će moguće podijeliti Besplatni Experience i zlato između dvije igre. Za sada, igrači mogu koristiti Unified Premium Account Service. Nakon kupnje premiuma u World of Tanks ili Warplanes, on će biti prisutan u obje igre.

 


U gaming zajednici se u posljednje vrijeme dosta priča o vašoj Free-to-win inicijativi. Što ona zapravo daje igračima?
Čitav smisao free-to-wina je omogućiti svim igračima jednake šanse u igri, plaćali oni nju ili ne. Radi se o modelu poštene igre gdje premijsko naoružanje ili zlatna municija neće garantirati vrhunske rezultate. U principu, ovo znači da pobjeda ovisi isključivo o vašim vještinama, a ne o novcu koji ste potrošili.

 

Hvala!
Nema na čemu!