FACELIFT

Audi predstavio osvježene Q7 i SQ7: Moćan dizajn, komfor i tehnologija podignuti na višu razinu

30.01.2024 u 15:39

Bionic
Reading

Ponudu otvara Q7 45 TDI quattro, s 3-litrenim dizelskim motorom snage 231 KS i 500 Nm okretnog momenta. Slijedi 50 TDI quattro s 286 KS i 600 Nm. Benzinski Audi Q7 55 TFSI ima 6-cilindrični 3,0-litreni motor snage 340 KS. Na vrhu je SQ7 4.0 TFSI s 8-cilindričnim benzinskim motorom od 507 KS i 770 Nm

Audi je ponovo osvježio Q7, svoje vodeće obiteljsko SUV vozilo jasnim dizajnom i još boljom tehnologijom. Svježi dizajn eksterijera s novim prednjim i stražnjim dijelom naglašava snažan karakter SUV vozila koje nudi prvoklasnu svestranost i velik prostor za do sedam putnika. Po prvi put u modelu Q7, HD Matrix LED glavna svjetla s laserom kao dodatnim dugim svjetlom opremljena su digitalnim svjetlima za dnevnu vožnju s izborom svjetlosnih potpisa. Digitalna OLED stražnja svjetla s mogućnošću odabira četiri dizajna za stražnja svjetla upotpunjuju ponudu svjetala. Novi kotači, boje, ukrasni umetci i sjedala s kontrastnim šavovima daju najsvestranijem SUV vozilu obitelji Q još višu razinu individualizacije.

Početak prodaje redizajniranog Audi Q7 modela u Hrvatskoj predviđen je za 01. veljače s početnom cijenom od 93.003,40 eura.

Audi Q7: od studije do uspješnog proizvodnog modela

Svoj uspješan put Audi Q7 je započeo 2003. kao konceptualno vozilo naziva Audi Pikes Peak quattro na Sjevernoameričkom međunarodnom sajmu automobila. Osmišljen kao vozilo prikladno za vožnju na svim cestama i umjerenu upotrebu na terenu, aktualni Q7 – koji već 18 godina oduševljava kupce diljem svijeta – ostaje vjeran svojim karakteristikama dizajna, tehnologije i funkcionalnosti. Prvo SUV vozilo marke s četiri prstena predstavljeno je javnosti 2005. na međunarodnom salonu automobila (IAA) u Frankfurtu na 25. godišnjicu stalnog pogona na sve kotače quattro sa središnjim diferencijalom Torsen (raspodjela momenta 40:60 sprijeda/straga). Novi 'superlativ' u segmentu SUV vozila, kako je to Audi istaknuo tijekom lansiranja Q7, kombinira eleganciju, sportski duh i svestranost. Od njegova lansiranja, Audi Q7 smatra se svestranim vozilom koje kombinira visoki prestiž sa širokim rasponom upotrebe.

Njegova je veličina impozantna, a njegov izgled kraljevski: zahvaljujući dužini većoj od pet metara, međuosovinskom razmaku od oko tri metra, prostorom za sedam osoba i prtljažnikom kapaciteta do 2035 litara, prva generacija Q7 odmah je postala vodeći model u segmentu SUV vozila. Od 2008. do 2012. prvo je mjesto preuzeo Q7 V12 TDI – snagom od 500 KS i okretnim momentom od 1000 Nm nadmašio je sve konkurente u segmentu SUV vozila. Audi V12 TDI, proizveden u tvornici u Bratislavi, također je bio prvi Audi koji je izašao s proizvodne linije s keramičkim kočionim sustavom u serijskoj opremi.

Snaga benzinskih motora u ponudi kretala se od 272 do 350 KS, dok su dizelski motori imali snagu do 500 KS. Od početka proizvodnje 2006. do završetka proizvodnje prve generacije 2015., više od 550.000 kupaca odlučilo se za prvu generaciju modela Q7.

Vanjski dizajn: moćan, prostran i elegantan

Nakon lansiranja druge generacije s upravljanjem svim kotačima 2015. i inicijalnog redizajna proizvoda 2019., novi Q7 drugim sveobuhvatnim redizajnom 2023. impresivno demonstrira svoj robustan i elegantan izgled. Najveće i najsvestranije SUV vozilo ponude marke s četiri prstena odlikuje se modernim jezikom dizajna marke Audi. Oblikom čiji je minimalizam dodatno naglašen, čistim površinama i iznimno velikim volumenom, Q7 sinonim je za varijabilnost u svakoj situaciji.

Audi Q7 - facelift 2024 Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi AG

Prevjesi i međuosovinski razmak demonstriraju snažne i samouvjerene proporcije koje su dodatno naglašene karakterističnim vanjskim bojama i kotačima. Nepogrešivo uspravni Audi Singleframe dizajna osmerokuta sada impresionira okomitim umetcima. Izrađeni su u obliku suze u osnovnoj varijanti eksterijera, dok u varijanti eksterijera S, kao i za SQ7 TFSI, dolaze u obliku slova L. Time je na prvi pogled jasno da je vozilo top model marke Audi i jasno se razlikuje od A modela. Nadalje, novom interakcijom između kontura rešetke i glavnih svjetala, sada postavljenih više, nastaje potpuno nova arhitektura prednjeg dijela vozila koja jasno naglašava moćan i aktualan izgled novog Q7. Samouvjereni izgled modela Q7 naglašen je novim istaknutim usisima zraka s okvirom u boji koji su jasno integrirani u osnovnu arhitekturu vozila.

Audi je sustavno smanjio ukrasne elemente kako bi vozilu dao još jasniji i čistiji izgled. Kako bi se osnovna varijanta i paket eksterijera S line razlikovali već na prvi pogled, dijelovi prednjeg branika, obloga vrata i difuzor u osnovnom modelu dolaze u kontrastnim bojama koje naglašavaju robustan terenski izgled. Ispušni sustavi svih motora modela Audi Q7 uključuju funkcionalne, vizualno privlačne ispušne cijevi. Još sličniji modelu SQ7 TFSI, paket eksterijera S line ističe se snažno naglašenim bočnim usisima zraka u prednjem braniku, što pojačava sportski izgled vozila.

Singleframe će zasigurno oduševiti neovisnom shemom boja. Opcijski dostupni Black i Black Plus Optic paketi nude upečatljive naglaske eksterijera oko Audi Singleframea, letvica na bočnim prozorima te prednjeg i stražnjeg branika. Novodizajnirana glavna svjetla s HD Matrix LED tehnologijom s laserima kao dodatnim svjetlom te digitalna svjetla za dnevnu vožnju postavljena na gornjem vodoravnom rubu modelu Q7 daju još moćniji izgled. U kombinaciji s digitalnim OLED stražnjim svjetlima, koja su po prvi put dostupna za Q7, karakter premium klase ovog modela postaje još jasniji.

Individualizacija u svom najboljem izdanju: glavna svjetla i stražnja svjetla

Matrix LED glavna svjetla dio su serijske opreme modela Q7; Također, dostupna su i HD Matrix LED glavna svjetla s Audi laserskim svjetlom. Ona funkcioniraju s 24 LED diode i laserskom diodom velike snage, a odmah su prepoznatljiva po plavom ambijentalnom osvjetljenju ugrađenom u glavna svjetla koje simbolizira preciznost laserske tehnologije. Lasersko se svjetlo aktivira iznad 70 km/h i značajno povećava domet dugih svjetala. Novost za top varijantu glavnih svjetala su digitalni potpisi svjetla za dnevnu vožnju.

Oni modelu Q7 daju karakterističan i nepogrešiv izgled dopuštajući korisniku odabir jednog od četiri različita svjetlosna potpisa putem MMI-ja. Međutim, novost nije samo prošireni raspon funkcija glavnih svjetala, već i njihov dizajn. Viši položaj dnevnih svjetala daje modelu Q7 širi i upečatljiviji izgled. Po prvi put, Q7 također nudi digitalizirana OLED stražnja svjetla (OLED = organic light emitting diode) u dodatnoj opremi koja također imaju četiri digitalna svjetlosna potpisa.

Nadalje – kao u modelima Audi A8, Q8 i Q5 – digitalna OLED stražnja svjetla imaju značajku indikacije približavanja u kombinaciji sa sustavima potpore za vozača: kada se drugi sudionici u prometu približe nepokretnom Q7 odostraga na udaljenosti od dva metra, upravljačke jedinice automatski aktiviraju sve digitalne OLED segmente. Dodatne funkcije uključuju dinamičke žmigavce kao i razne sekvence Coming Home i Leaving Home u skladu sa svakim digitalnim svjetlosnim potpisom.

Ponudu opreme proširuju novi dekori, boje i kotači

Najnovijim redizajnom proizvoda, Audi je ponovo poboljšao ponudu opreme za Q7. Šavovi na presvlakama sjedala u osnovnom modelu sada su kontrastne sive boje u serijskoj opremi.

Dostupne su tri nove boje koje kupcima omogućuju da dodatno personaliziraju Q7. Za naglašen sportski izgled, ponuda metalik boja sada uključuje Sakhir zlatnu, Ascari plavu i Chili crvenu. No nisu samo boje ono čemu se kupci mogu veseliti: ponuda kotača uključuje pet novih dizajna kotača veličine od 20 do 22 cola.

U sklopu redizajna modela, Audi također proširuje ponudu aplikacija. Redovita ažuriranja softvera i stalno proširenje ponude aplikacija omogućuju još veću individualizaciju infotainment sustava. Trgovina s ponudom aplikacija specifičnim za tržište proširuje treću generaciju modularnog infotainment alata (MIB 3).

U smislu sustava potpore za vozača, prikaz okoline posebno je unaprijeđen. Između ostalog, Audi virtualni kokpit prikazuje upozorenje na promjenu voznog traka, druge sudionike u prometu (kamione, automobile i motocikle), upozorenje o udaljenosti, potporu za raskrižja i online informacije o semaforima u zadivljujućoj full HD kvaliteti.

Sigurnost na svim površinama: ovjes s DNK marke Audi

Samo Audi vozi kao Audi: ovako marka s četiri prstena ukratko opisuje karakteristike vožnje vozila marke Audi, a to vrijedi i za Q7. Upravljanje modela Q7 definira pet karakteristika: uravnoteženo, čvrsto, kontrolirano, precizno i bez napora. Sustavi ovjesa, upravljanja, pogona, kočenja i kontrole igraju ključnu ulogu u stvaranju djelotvorno sigurnog, pouzdanog i komfornog iskustva vožnje. Čak i serijska oprema, s uravnoteženim ovjesom od čeličnih opruga, osigurava dosljedno iskustvo vožnje u Q7. Sam model je također pouzdan i siguran kao vučno vozilo – može vući do 3,5 tone.

Zračni ovjes s elektroničkim upravljanjem i kontinuirano adaptivnom regulacijom voznog postroja – adaptivni zračni ovjes ili sportski adaptivni zračni ovjes (serijska oprema za Q7 S line i SQ7 TFSI) – dostupni su u dodatnoj opremi. Ovisno o željama vozača i situaciji u vožnji, ovjes prilagođava visinu vožnje do 90 mm, dok istovremeno nudi kontrolu razine. Na autocesti se ovjes automatski spušta do 30 milimetara, ovisno o trenutačnoj brzini, a u slučaju sportskog adaptivnog zračnog ovjesa do 15 mm. Tijekom terenske vožnje, funkcija 'Lift' u sustavu Audi drive select može se koristiti za povećanje razmaka od tla do 60 milimetara pri malim brzinama.

Dodatno, opcijsko upravljanje svim kotačima (serijska oprema za SQ7 TFSI) osigurava povećanu razinu sigurnosti i komfora. Pri malim se brzinama stražnji kotači okreću do pet stupnjeva u suprotnom smjeru od prednjih kotača. Time se radijus okretanja smanjuje do jednog metra i povećava upravljivost. Istovremeno, vozač osjeća veći komfor i stabilnost pri većim brzinama jer se stražnji kotači okreću u istom smjeru kao i prednji. Napredni paket ovjesa, s elektromehaničkim aktivnim stabilizatorom za zaštitu od prevrtanja i upravljanjem svim kotačima, također je dostupan kao opcija za V6 TFSI i TDI. Kako bi se poboljšalo upravljanje Q7 u svakodnevnim situacijama, kao što je manevriranje na parkiralištima, u parkirnim garažama i garažama kod kuće, sustav upravljanja optimiziran je za veću lakoću upotrebe.

Dodatna korisna značajka je sustav potpore pri parkiranju za daljinu Park Assist Plus: upotrebljava kameru u kombinaciji s radarom i ultrazvučnim senzorima za jednostavno manevriranje modela Audi Q7 na uskim parkirnim mjestima. Vozači mogu upravljati postupkom parkiranja putem aplikacije myAudi na svojim smartphone telefonima. Kada su spremni napustiti parkirno mjesto, vozači mogu pokrenuti motor u aplikaciji myAudi i vozilo tada manevrira iz parkirnog mjesta kako bi mogli komforno ući.

Učinkoviti i snažni: sustavi pogona

Ponudu otvara 45 TDI quattro, 3-litreni dizelski motor izlazne snage od 231 KS (170 kW) koji isporučuje 500 Nm okretnog momenta na velikom rasponu od 1500 do 3000 okr./min. Iz mirovanja, Audi Q7 45 TDI ubrzava do 100 km/h za 7,1 s. Postiže maksimalnu brzinu od 226 km/ h. Potom slijedi 50 TDI quattro, snažnija verzija s 286 KS (210 kW) i 600 Nm okretnog momenta. To znači da veliko SUV vozilo ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,1 s i postiže maksimalnu brzinu od 241 km/h.

Audi Q7 55 TFSI ima 6-cilindrični benzinski motor s tri litre obujma i izravnim ubrizgavanjem goriva koji isporučuje 340 KS (250 kW). Isporučuje maksimalni okretni moment od 500 Nm na širokom rasponu od 1370 do 4500 okr./min. S benzinskim motorom opremljenim turbopunjačem, Audi Q7 ubrzava od nula do 100 km/h za 5,6 s. Svoju elektronički ograničenu maksimalnu brzinu postiže pri 250 km/h. Svi V6 motori u modelu Audi Q7 imaju kapacitet vuče do 3,5 tone. To je više nego dovoljno za vuču kampera, prikolica za konje i slično.

Svi motori rade u kombinaciji s 8-stupanjskim tiptronic mjenjačem, stalnim pogonom na sve kotače quattro i djelomično hibridnim sustavom koji može poboljšati potrošnju goriva za do 0,5 litara na 100 km. Njegove su ključne komponente litij-ionska baterija i remenski alternator i starter (BAS) koji napaja glavni električni sustav SUV vozila od 48 V.

Između 55 i 160 km/h, Q7 može krstariti s isključenim motorom do 40 sekundi nakon što vozač makne nogu s gasa. Nakon kočenja, BAS ponovno pokreće 6-cilindrični motor, brzo i bez napora. Rad start-stop sustava počinje ispod 22 km/h.

Audi Q7 i SQ7 - facelift 2024
  • Audi Q7 i SQ7 - facelift 2024
  • Audi Q7 i SQ7 - facelift 2024
  • Audi Q7 i SQ7 - facelift 2024
  • Audi Q7 i SQ7 - facelift 2024
  • Audi Q7 i SQ7 - facelift 2024
    +69
Audi Q7 i SQ7 - facelift 2024 Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi AG

Audi SQ7 s V8 TFSI benzinskim motorom

Sportski je duh duboko ukorijenjen u genima novog SQ7 TFSI – on ostavlja dojam redizajniranim spojlerom sprijeda i izražajnim difuzorom straga. Singleframe se ističe okomitim umetcima u obliku slova L u sportskoj shemi boja. Veći usisi zraka prekriveni su saćastim rešetkama. Tipično, Audi se odlučio za sportski aluminijski izgled kućišta vanjskih retrovizora, umetaka u Singleframeu i rubova bočnih usisa zraka. Ista shema boja također se koristi za umetke bočnih pragova. Paketi Black i Black Plus Optic također se mogu naručiti za SQ7 TFSI.

U sklopu redizajna, SQ7 TFSI sada pokreće provjereni 8-cilindrični 4.0 TFSI benzinski motor s 507 KS (373 kW) i 770 Nm okretnog momenta s brzim 8-stupanjskim tiptronic mjenjačem i stalnim pogonom na sve kotače quattro. S ovim motorom SQ7 TFSI ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 4,1 s i postiže elektronički ograničenu maksimalnu brzinu od 250 km/h. Svojim redoslijedom paljenja 1-3-7-2- 6-5-4-8, 4.0 TFSI ima prepoznatljiv sportski i puni zvuk.

Pri niskim do srednjim opterećenjima – od 160 do 250 Nm – i okretajima motora između 950 i 2500 okr./min. s maksimalnim potrebnim okretnim momentom od 145 Nm, sustav cilindara na zahtjev deaktivira cilindre 2, 3, 5 i 8 u višim stupnjevima prijenosa isključivanjem ubrizgavanja i paljenja te zatvaranjem usisnih i ispušnih ventila. Postupak prebacivanja traje samo nekoliko milisekundi i vozač ga gotovo ne primjećuje. U načinu rada s četiri cilindra, radne točke u aktivnim cilindrima pomiču se na veće opterećenje, što povećava toplinsku učinkovitost, dok deaktivirani cilindri rade, u biti bez gubitaka, poput plinskih opruga. Kada vozač pritisne papučicu gasa, deaktivirani cilindri se odmah ponovo aktiviraju. Za postizanje sportskog zvuka, u dvije vanjske ispušne cijevi nalazi se ispušni ventil koji modulira zvuk ovisno o opterećenju i brzini motora.

Za optimalno iskustvo vožnje vozilo zahtijeva ne samo prvoklasne motore, već i izvanredne komponente ovjesa. Uz opcijski napredni paket ovjesa kupci također imaju koristi od sportskog diferencijala. U zavojima pri velikim brzinama, on upotrebljava dvije višelamelne spojke za prebacivanje okretnog momenta između stražnjih kotača, dajući veći dio kotaču s vanjske strane zavoja čije je prianjanje bolje. Poznato kao vektoriranje zakretnog momenta, to dodatno olakšava upravljanje i čini ga još preciznijim. Pri skretanju ili ubrzavanju u zavoju, veliki sportski SUV coupé doslovno je utisnut u zavoj te se time minimizira sklonost podupravljanju. Druga komponenta u paketu je elektromehanički aktivni stabilizator za zaštitu od prevrtanja (eAWS).

Ovdje su obje osovine opremljene kompaktnim električnim motorom spojenim na prijenos. On dijeli stabilizator na dvije polovice. Tijekom vožnje ravno, omogućuje im da rade uglavnom neovisno jedna o drugoj, što smanjuje kretanje karoserije na neravnim cestama. Tijekom sportskog načina vožnje, međutim, električni motor uzrokuje da se dvije polovice okreću u suprotnim smjerovima i stoga rade kao cjelina. To znači da se vozilo značajno manje naginje u zavoju, a odziv upravljača postaje precizniji. eAWS napaja superkondenzator od 48 V. Kompaktna, lagana jedinica za pohranu energije, koja može apsorbirati i otpustiti veliku količinu struje u vrlo kratkom vremenu, opskrbljuje svaki od dva električna motora maksimalnom snagom od 1,5 kW.

Audi SQ7 TFSI s proizvodne trake izlazi s 20-colnim kotačima i gumama 285/45 u serijskoj opremi. U ponudi su dostupni i drugi kotači od 21 i 22 cola. Kočioni diskovi na prednjoj osovini imaju promjer od 400 mm; na stražnjoj osovini on iznosi 350 mm. Crne kočione čeljusti, koje po izboru dolaze u crvenoj boji, na prednjoj osovini nose S logo koji definira izgled marke Audi.

Unutrašnjost: svestran i prostran

Verzije Audi Q7 i SQ7 TFSI s pet i sedam sjedala kombiniraju visoki prestiž s praktičnošću za svakodnevnu upotrebu. Velikom dužinom, prostorom za glavu i laktove sprijeda i straga, oba vozila nude prvoklasnu, prozračnu i prostranu atmosferu. Ovisno o položaju stražnjih naslona, prtljažnik u verziji s pet sjedala nudi kapacitet između 780 litara (s podignutim naslonima) i 1908 litara (sa spuštenim naslonima).

Električni poklopac prtljažnika dio je serijske opreme i može se opcijski aktivirati pokretom noge. Audi također nudi opcijsko stražnje sjedalo plus. Ova značajka omogućuje pojedinačno namještanje dužine i kuta naslona sva tri sjedala, osigurava dovoljno prostora za tri dječje sjedalice u svakom trenutku i može se pohvaliti trećim redom s dva električno sklopiva sjedala.

Za kraj, treba reći o potrošnji i emisijama novi Audi Q7 modela. Audi Q7 ima prosječnu potrošnju goriva 7,8 – 10,7 l/100 km; prosječne kombinirane CO2 emisije 206 – 244 g/km. Audi SQ7 modeli – prosječna potrošnja goriva 12 – 12,5 l/100 km; prosječne kombinirane CO2 emisije 273 – 283 g/km.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'