TDI motor s el. kompresorom

Audi S6 i S7 poboljšani: Sportske izvedbe sada će biti blagi hibridi

11.04.2019 u 15:32

Bionic
Reading

Zahvaljujući djelomičnoj integraciji blagog hibridnog sustava i senzora vozila ostvaruje se ušteda goriva do 0,4 litre u stvarnim uvjetima vožnje

Njemački proizvođač iz Ingoldstadta Audi upravo je objavio kako će aktualni modeli S6 sedan, S6 karavanska izvedba Avant i S7 Sportback imati u ponudi i TDI motor s električnim kompresorom. Sportski atributi sada će biti i učinkovitiji. Prvi put Audi je spojio električni kompresor s 48-voltnim električnim sustavom s TDI motorom. Sportski ovjes izvedbi 'S' ova tri modela s kontrolom prigušenja, dinamičkim upravljanjem na svim kotačima i keramičkim kočionim sustavom izuzetno pridonose efikasnosti dinamičkog upravljanja i kočenja. Upečatljiv dizajn sa sofisticiranim izgledom ovim sportskim modelima daje posebnu pojavnost.

Motor V6 3.0 TDI ističe se snagom ​​i visokom učinkovitosti. Njegov obujam od 2967 cm3 razvija 257 kW (349 KS) snage. Specifična snaga motora je 117,9 KS po litri kapaciteta motora, a specifični okretni moment iznosi 235,9 Nm po litri. V6 TDI teži samo oko 190 kilograma i oslonjen je na visoku tehnologiju u svakom pogledu. Sustav common rail ubrizgava gorivo pod tlakom do 2500 bara. Radilice, klipovi, klipnjače i upravljanje uljem zadovoljavaju visoke zahtjeve, a poduzete su i sofisticirane mjere za smanjenje trenja u radilici i pogonu bregastog vratila. Sustavi hlađenja kućišta radilice i glave cilindara odvojeni su tako da se motorno ulje brzo zagrijava od hladnog starta - glave imaju dvostruke vodene obloge. Protok rashladnog sredstva prema potrebi se usmjerava u hladnjak ulja, EPC, BAS i kućište kompresora turbopunjača.

Turbopunjač ispušnih plinova, ​​s rotorom promjera 50 milimetara, stvara relativni tlak pojačanja do 2,4 bara. Njegova promjenjiva geometrija turbine (VTG) optimizirana je za protok niskih gubitaka. Vanjska recirkulacija ispušnih plinova s ​​niskim tlakom (EGR) povlači samo ispušne plinove nakon filtra za čestice, tako da cjeloviti protok može pokrenuti električni kompresor, što djeluje na ultrarafinirani rad trolitrenog TDI motora.

Najveći okretni moment, koji vozaču omogućuje stalno dostupno 700 Nm, u rasponu od 2500 do 3100 okr/min., idealan je za europske kupce. Modeli S TDI nude visoku voznu dinamiku i učinkovitost, što je posebno atraktivna kombinacija za vožnju na velike udaljenosti. Audijevi inženjeri su prvi put kombinirali kompresor s električnim pogonom i 48-voltnim električnim sustavom. Prijenosom snage upravlja 8-stupanjski automatski mjenjač tiptronic, ​​koji uvijek radi u tandemu s stalnim pogonom na sve kotače, quattro.

Dok električni kompresor povećava performanse, blagi hibridni sustav (MHEV) pomaže u poboljšanju učinkovitosti goriva. 48-voltni MHEV sustav obuhvaća remenom pogonjeni pokretač alternatora (BAS) i litij-ionsku bateriju kapaciteta 10 Ah smještenu u podu vozila ispod prtljažnika. BAS je spojen na radilicu. Tijekom usporavanja može povratiti do 8 kW snage, koju zatim pohranjuje u litij-ionsku bateriju. Kada vozač ponovno ubrza, BAS odmah reagira ponovnim pokretanjem motora.

Tehnologija MHEV omogućuje start/stop operativnost od brzina od samo 22 km/h. Zahvaljujući djelomičnoj integraciji blagog hibridnog sustava i senzora vozila, modeli S ostvaruju uštedu goriva do 0,4 litre u stvarnim uvjetima vožnje i mogu se zadržati u 'krstarećoj' vožnji do 40 sekundi dok je motor s unutarnjim izgaranjem deaktiviran.

  • +21
Novi motor u modelima Audi S6 i S7 Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi AG

Što se potrošnje tiče, Audi S6 Sedan s TDI motorom i kompresorom omogućava potrošnju goriva od 6,2 do 6,3 l/100 km, a kombinirana emisija CO2 je 164-165 g/km. S istim motorom Audi S6 Avant omogućava potrošnju goriva od 6,5 l/100 km, a kombinirana emisija CO2 je 171 g/km.