Kada imate tradiciju imena jednog legendarnog modela dulju od 50 godina, nije lako se odlučiti to ime prenijeti na jedan posve novi koncept automobila
Iako smo prije koji dan pisali o novom električnom Ford Mustangu, u javnost je iscurila informacija o tome kako je skoro došlo do toga da ovaj električni sportaš ne ponese legendarno ime Mustang. Naime, da bi električni crossover Mach-E nazvali Mustangom, Ford Motor-ovom timu Edison je bilo potrebno odobrenje jednog od najvećih entuzijasta kad je riječ o modelu koji nosi značku konja u trku - izvršnog predsjedatelja Billa Forda.
William Clay Ford Jr. ili Bill Ford je prapraunuk Henryja Forda osnivača američkog proizvođača automobila Ford Motor. Trenutno je na poziciji izvršnog predsjednika istoimene kompanije. Bill Ford navodno osobno posjeduje 35 Mustanga, pa je stoga i razumljivo koliko je proces u imenovanju ovog električnog sportaša bio složen proces.
Sam Bill Ford je na marginama predstavljanja novog vozila izjavio: 'Sigurno je da mi to u početku nisu uspjeli prodati - daleko od toga'. Nastavio je: 'Došli su kod mene i rekli: 'Mi stvarno mislimo da možemo napraviti ovo vozilo nadahnutim Mustangom, zaista nalik Mustangu.' Rekao sam, 'Momci, nemojte mi reći da to želite zvati Mustangom.' Nitko nije rekao da, ali nitko nije rekao niti ne. Rekao sam: 'Ne, žao mi je, ne želim nauditi marki. Ovo neće biti Mustang'.
Ali ekipa je bila uporna. Znali su da im treba poznato ime kako bi se privukli neodlučni kupci i vjerovali su da mogu postići potrebne performanse da bi novi model mogao zaslužiti ovu ikoničnu značku.
Jim Farley, Fordov predsjednik novih poslova, tehnologije i strategije, koji je vodio projekt, rekao je za Automotive News da su živci bili napeti tijekom sastanka, što je opisao kao 'jednu od prvih nekoliko' važnih rasprava u kojima je sudjelovao u tvrtki.
'Bill je ušao u sobu. Imali smo sve informacije. Imali smo zaista otvorenu raspravu s njim', rekao je Farley. 'Morali smo mu dokazati da ima svu supstancu Mustanga.'
Srž argumentacije tima bio je u tome što se od osnovne verzije mogu izvući performanse od 338 KS (248 kW) i 565 Nm okretnog momenta. A od GT izvedbe se očekuje snaga od 465 KS (342 kW) i okretni moment od 830 Nm i vrijeme ubrzanja od 0 do 100 km/h, što je usporedivo s onim u modelu Porsche 911 GTS.
Naravno, to je zaintrigiralo Billa Forda, ali trebao mu je krug u prototipu da da zeleno svjetlo ovom imenu. 'Kad sam ga vozio, znao sam da to mora biti Mustang', rekao je Ford. 'Iskreno, stigao sam tamo ranije jer sam vjerovao timu kad su mu položili sve specifikacije. Kako se to razvijalo i počeo sam uočavati karakteristike performansi, ne samo 0 do 100 km/h, već dinamiku upravljanja, dinamiku vožnje i stil se stalno razvijao, u jednom sam trenutku shvatio: Da, ovo je Mustang. 'Poni' bi mogao ići na rešetku.'
Farley je rekao da je Fordova odluka omogućila timu da nastavi dalje s tim projektom, koji je bio u skraćenom vremenskom okviru, jer je kompanija 'poderala' originalni dizajn vozila.
'On je pametan momak', rekao je Farley. 'Vjeruje u vožnju. Nakon što je izašao iz automobila oba palca su bila podignuta'.
Bill Ford planira naručiti prvi Mach-E, našalivši se u nedjelju navečer kako bi glumac i glasnogovornik modela Mach-E Idris Elba trebao biti drugi na redu za crossover, koji u prodaju ide krajem iduće godine. Zanimljiva je činjenica da je poznati britanski glumac osobno radio u Fordu 1980-ih godina.
'Ne zamjenjuje Mustang automobil koji volim', rekao je Bill Ford. 'To je dodatak obitelji i zaista je važan.'