Koncept koristi petu generaciju BMW-ove tehnologije eDrive, koja sadrži bateriju od 80 kWh, a od 0 do 100 km/h ubrzava za oko 4 sekunde
BMW je na digitalnoj press konferenciji jučer predstavio svoj Concept i4, a riječ je o gotovo proizvodnoj verziji BMW-ovog predstojećeg gran coupéa s četvero vrata. Budući model i4 može prijeći 600 km s jednim punjenjem. Može ubrzati od 0 do 100 km/h za oko četiri sekunde i postići maksimalnu brzinu veću od 200 km/h svojim električnim pogonskim motorom koji nudi ekvivalent snage od 390 kW (530 KS).
Automobil će ponuditi 'uzbudljive performanse', rekao je izvršni direktor Oliver Zipse na predstavljanju ovog koncepta, a treba reći i da je ova konferencija za novinare zamijenila planirano predstavljanje novog modela na otkazanoj izložbi u Ženevi.
'Naši kupci nikada neće morati praviti kompromise između užitka u vožnji i održive mobilnosti', rekao je. 'BMW i4 je dokaz za to', rekao je Zipse.
Dizajn koncepta sadrži dugačak međuosovinski razmak, uglađene linije krova i kratke prevjese te je 'prilično blizu' serijskom automobilu koji stiže 2021. godine, rekao je Zipse.
'Uzeli smo GT serije 3 i Gran Coupé serije 4, spojili ih i došli do ovog koncepta', rekao je Zipse u utorak. 'Uz to, imamo tipične BMW gene koje nećete vidjeti ni u jednom drugom automobilu.'
'Dizajn BMW Concepta i4 pokazuje fantastične proporcije, snažno izražen karakter i, naravno, puno pažnje za detalje', dodao je Domagoj Đukec, šef BMW Designa. 'BMW-ovim zakrivljenim zaslonom redefinirali smo fokus BMW-ovog vozača na iznimno elegantan način. U isto vrijeme, BMW Concept i4 prenosi osjećaj održivog zadovoljstva u vožnji.' Kao dio paketa, Concept i4 uključuje nekoliko elemenata dizajna za vanjsku i unutarnju opremu, koji će se pojaviti u BMW-u i4 i drugim serijskim vozilima na električni pogon.
Model i4 će se pojaviti uz iNext veličine SUV-a kao dva vodeća električna modela 2021. BMW i4 će se naći u prodaji u drugoj polovici sljedeće godine, ubrzo nakon iNexta, rekli su iz BMW-a.
Koncept koristi petu generaciju BMW-ove tehnologije eDrive, koja sadrži bateriju od 80 kWh, tešku oko 550 kg. BMW je radi sportskog izgleda uspio spustiti krovnu liniju jer je baterija razvijena za automobil tanke konstrukcije. 'Teško je povjerovati da se ispod podnice nalazi baterija', rekao je Adrian van Hooydonk, šef dizajna BMW grupe, u live streamu.
Karakteristična BMW 'bubreg' rešetka prednjeg kraja više ne usmjerava zrak za hlađenje do hladnjaka, već sada služi kao obavještajna ploča u kojoj su smješteni različiti senzori.
Unutar kabine zakrivljeni zaslon osjetljiv na dodir zamjenjuje uobičajene podatke o kokpitu i okrenut je prema vozaču. 'To donosi orijentaciju vozača u digitalno doba', rekao je Van Hooydonk.
Istaknuti aerodinamični difuzor na stražnjem dijelu automobila stvara osjećaj sportske snage u nedostatku ispušnih cijevi i postavljen je da postane redovito obilježje na elektrificiranim BMW-ovim modelima. 'Stražnji difuzor mogao bi biti novi ikonični element u rasponu vozila', rekao je Van Hooydonk.
Modeli i4, iNEXT i potpuno električni iX3, koji će predstaviti ove godine, pomoći će u smanjenju ugljičnog otiska BMW-ove nove flote automobila.
Zipse je obećao da će BMW smanjiti emisiju iz svoje flote u Europi za oko 20 posto u 2020. godini i da će ispuniti zadane obveze i za ovu i za 2021. godinu, a indirektno je rekao da će se izbjeći bilo kakve novčane kazne iz Bruxellesa. 'To pokazuje da smo potpuno posvećeni zaštiti klime', rekao je.
BMW će ove godine također predstaviti više plug-in hibrida, uključujući verzije kompaktnih SUV-ova X1 i X2, kao i karavan serije 3.
Model i4 će se proizvoditi u BMW-ovoj minhenskoj tvornici nakon remonta postrojenja u vrijednosti od 200 milijuna eura, koje trenutno proizvodi limuzinu i karavan iz serije 3 te coupé s dvoja vrata serije 4. Integriranje i4 bio bi 'izazovan zadatak' za BMW, navodi se u izjavi tvrtke.
Automobil BMW i4 će se temeljiti na arhitekturi BMW-u serije 3, ali postrojenje će trebati biti prilagođeno za smještaj baterije visokog napona. Oko 90 posto postojeće opreme za karoseriju moglo bi se upotrijebiti za izradu novog automobila, a preostalih 10 posto zahtijeva nova ulaganja.
'Poseban novi dio opreme bit će postavljen u montažnim dvoranama za ugradnju visokonaponske baterije jer je bateriju potrebno smjestiti u automobil odozdo', kažu iz tvrtke. Ovo bi bilo završeno u razdoblju od šest tjedana jer 'zahtijeva dugoročno planiranje i preciznu provedbu', navodi se u izjavi.
Ove godine BMW planira prodati oko 140.000 elektrificiranih automobila u Europi, a oko 40.000 će ih biti potpuno električni.
Bavarski proizvođač automobila i dalje će imati trostruki pristup pogonskim sklopovima jer će oni u njihovim modelima biti električni, hibridni i s motorima s unutarnjim izgaranjem.