Na vrhu je BMW M135 xDrive s četverocilindričnim benzinskim motor od 300 KS, ima prilagodljivu M šasiju sa sportskim upravljanjem i inteligentnim pogonom na sva četiri kotača kao standard. Ubrzava od 0-100 km/h za 4,9 s uz krajnju brzinu od 250 km/h
BMW serije 1 je imao svoju svjetsku premijeru potpuno nove, četvrte generacije (oznaka F70) u lipnju ove godine, a sada je ovaj primamljivi kompakt iz premium segmenta stigao i kod nas. Bili smo na hrvatskoj premijeri i doznali sve što bi vas moglo zanimati o ovom najmanjem modelu bavarskog proizvođača.
Da podsjetimo model serije 1 je premijeru svoje prve generacije imao točno prije dvadeset godina, 2004. Prva je generacija tada imala tri verzije karoserije: hatchback, coupé i kabriolet. Nova generacija sada samo kao hatchback ima puno dinamičniji dizajn, potpuno revidirani portfelj pogona i opsežno poboljšanu tehnologiju šasije, profiliravši se kao najsportskije vozilo među kompaktnim premium hatchback modelima C-segmenta.
BMW kaže kako visokoučinkoviti motori nove serije 1 s 48-voltnom blagom hibridnom tehnologijom i proizvodnim procesom dizajniranim za očuvanje resursa i recikliranje materijala optimiziraju održivost tijekom cijelog životnog ciklusa proizvoda. Njegov progresivni karakter također se odražava u redizajniranoj unutrašnjosti, proširenoj ponudi automatiziranih sustava za vožnju i parkiranje, novim BMW iDrive s QuickSelectom i inovativnim digitalnim uslugama temeljenim na BMW operativnom sustavu 9.
Na vrhu ponude nalazi se BMW M135 xDrive, pogonjen četverocilindričnim motorom od 300 KS (221 kW) s inteligentnim pogonom na sve kotače, adaptivnim M ovjesom i prepoznatljivim vanjskim elementima poput horizontalne rešetke i četiri ispušne cijevi. M Sport paket dodatno pojačava dinamičan izgled vozila s većim usisnicima zraka, sportskim dizajnerskim elementima i ekskluzivnim kotačima.
Nova generacija modela proizvodi se u tvornici BMW grupe u Leipzigu u Njemačkoj, koja je započela prvim danom srpnja. Lansiranje na tržište zakazano je za listopad 2024., a najvažnija prodajna regija je njemačko domaće tržište. Uz ostale europske zemlje, treba reći i kako Japan je jedno od pet vodećih tržišta za novi BMW serije 1.
Vanjski dizajn
Sportski izgled BMW-a serije 1 naglašen je tipičnim BMW-ovim proporcijama: dugim poklopcem motora, purničkom kabinom postavljenom daleko unazad, dinamičnom tekućom linijom krova i snažnim stražnjim dijelom. Dimenzije modela s petera vrata su tek neznatno promijenjene u odnosu na prethodnika. Vanjska duljina novog BMW-a serije 1 povećana je za 42 mm na 4361 mm, dok je međuosovinski razmak 2670 mm. Širina vozila je 1800 mm, dok je visina povećana za 25 mm na 1459 mm.
S izrazito ravnim prednjim dijelom koji je znatno niže postavljen na cestu od svog prethodnika, novi BMW serije 1 signalizira svoj sportski karakter više nego ikada. Široka, naprijed nagnuta BMW rešetka hladnjaka ima inovativnu strukturu okomitih i dijagonalnih prečki. Standardna LED prednja svjetla imaju upečatljive okomite elemente za dnevna svjetla i pokazivače smjera. Prilagodljiva LED prednja svjetla s matričnim dugim svjetlima bez zasljepljivanja, funkcijom osvjetljenja u zavojima i plavim detaljima dostupna su opcijski.
Bočni pogled na novi BMW serije 1 karakterizira dinamičan klinasti oblik i grafika ravnih prozora koji se sužavaju prema stražnjem dijelu. Standardna BMW Individual linija Shadow Line visokog sjaja uključuje grafički element s brojem 1 u 'Hofmeisterovom zavoju' na C-stupu. Dugi krovni spojler i bočni usmjerivači zraka naglašavaju rastegnutu siluetu. Vertikalni reflektori i crni umetak u stilu difuzora doprinose snažnom izgledu stražnjeg branika. Upečatljiva stražnja svjetla iz dva dijela protežu se u bočne dijelove.
Karoserija novog BMW-a serije 1 dostupna je u dvije pune boje i sedam metalik završnih obrada. Dostupne su i četiri BMW Individual završne boje i širok raspon BMW Individual posebnih završnih boja. Novi BMW serije 1 prvi je model u asortimanu marke koji je dostupan s dodatnom kontrastnom bojom krova. Crni završni sloj visokog sjaja doprinosi sportskom izgledu automobila.
Nova generacija motora, 7-stupanjski Steptronic mjenjač s dvostrukom spojkom kao standard
Poput motora BMW M135 xDrive, svi ostali motori dostupni za novi BMW serije 1 dio su najnovije generacije modularnih motora iz BMW grupe. Trocilindrični benzinski motor novog BMW-a 120 i četverocilindrični dizelski motor novog BMW-a 120d u kombinaciji s 48-voltnom blagom hibridnom tehnologijom, koja poboljšava i njihovu učinkovitost i njihovu spontanu isporuku energije. Sve pogonske jedinice prenose svoju snagu na 7-stupanjski Steptronic mjenjač s dvostrukom spojkom kao standard. Isto tako svi modeli imaju pogon na prednja dva kotača, osim modela BMW M135 xDrive koji ima pogon na sva četiri kotača.
S maksimalnom izlaznom snagom od 170 KS (125 kW) i 280 Nm najvećeg okretnog momenta, pogonski sustav novog BMW-a 120 ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,8 s. Krajnja brzina je 226 km/h. BMW 118d, pokretan četverocilindričnim dizelskim motorom isporučuje 150 KS (110 kW) s 360 Nm ima ubrzanje od 8,3 s i krajnju brzinu od 222 km/h.
BMW 120d pokretan četverocilindričnim dizelskim motorom snage je motora 163 KS (120 kW) i 400 Nm. Ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,9 s, uz krajnju brzina od 222 km/h.
BMW M135 xDrive
Opcijski M Sport paket i M Sport Design dodatna oprema dostupna pri lansiranju na tržište u Europi čine novi BMW serije 1 još dinamičnijim. Njegove M specifične značajke dizajna uključuju velike usisnike zraka na prednjoj zavjesi, naglašene bočne pragove i trodimenzionalni element difuzora u stražnjoj zavjesi.
Na vrhu ponude modela je BMW M135 xDrive sa značajno poboljšanim radnim karakteristikama. BMW M model pokreće četverocilindrični motor od 300 KS (221 kW), ima prilagodljivu M šasiju sa sportskim upravljanjem i inteligentnim pogonom na sva četiri kotača kao standard i ubrzava od nule do 100 km/h za 4,9 sekundi. Krajnja brzina mu je elektronički ograničena na 250 km/h.
Izvana, M rešetka hladnjaka s vodoravnim prečkama, M poklopci vanjskih retrovizora i četiri ispušne cijevi čine ga odmah prepoznatljivim kao vrhunski model. M tehnološki paket sa specifičnim komponentama ovjesa, krutošću i laganim mjerama, M Compound kočionim sustavom i 19-colnim kovanim kotačima od lake legure (dimenzije guma 235/35R19) dostupan je isključivo za BMW M135 xDrive.
M Sport paket Pro i BMW M Performance dijelovi specifični za model također su dostupni za sve varijante novog BMW-a serije 1.
Sportski premium ambijent, unutrašnjost bez kože
Novodizajnirana unutrašnjost novog BMW-a serije 1, koja je standardno u potpunosti bez kože, nudi moderan vrhunski ambijent sa sportskim naglascima i izdašnim prostorom za do pet putnika. Novo dizajnirana sjedala nude visoku razinu udobnosti za duga putovanja. Sportska sjedala u verziji Econeer s presvlakama i presvlakama od sekundarnih materijala i M sportska sjedala dostupna su opcijski. Perforirane površine sjedala također su dostupne u verziji Veganza sa svojstvima poput kože. Oprema Veganza/Alcantara dio je M Sport paketa i standardne opreme u BMW M135 xDrive.
Grijana sjedala i širok raspon električnih podešavanja, uključujući memoriju na strani vozača, dostupni su kao opcija za sve verzije sjedala. Lumbalna potpora može se dodati sportskim sjedalima i M sportskim sjedalima.
Opcijska funkcija masaže također je dostupna za sportska sjedala. Zračni jastuk za interakciju vozača i suvozača sada je dio standardne opreme kako bi dodatno poboljšao zaštitu putnika.
Preklapanjem naslona stražnjih sjedala, prostor ispod vrata prtljažnika može se povećati sa 380 na 1200 litara (BMW 120, BMW 120d: 300 - 1135 l).
Visokokvalitetne površine i ukrasi, redizajnirani izbornik mjenjača i BMW zakrivljeni zaslon naglašavaju progresivan, premium ugođaj interijera. Potpuno digitalni sustav prikaza sastoji se od 10,25-inčnog informacijskog zaslona i 10,7-inčnog kontrolnog zaslona.
Broj gumba i kontrola u kokpitu značajno je smanjen zahvaljujući dosljednoj uporabi digitalne tehnologije. Klima uređaj u novom BMW-u serije 1 također se kontrolira digitalno. Kao alternativa standardnom sportskom upravljaču, također je dostupan slično redizajnirani M kožni upravljač. Dio je M Sport paketa i ima poluge za ručnu promjenu brzina.
Poboljšana krutost karoserije i daljnji razvoj šasije
Agilnost, preciznost upravljanja i dinamika u zavojima novog BMW-a serije 1 profitiraju od povećane krutosti strukture karoserije i spoja šasije. Napredna tehnologija šasije uključuje optimiziranu kinematiku, visoko prednapregnute nosače stabilizatora i novu tehnologiju amortizera. Udaljenost prednjih kotača povećana je za 20 posto, osiguravajući posebno stabilnost smjera i optimiziranu povratnu informaciju pri upravljanju.
Uz izravno kontrolirano ograničenje proklizavanja kotača, novi BMW serije 1 također ima integrirani sustav kočenja i 17-colne kotače od lake legure s gumama dimenzija 205/55R17 (BMW M135 xDrive: 18-colni s dimenzijama guma 225/45R18) kao standard. Opcijski M Sport paket uključuje prilagodljivu M šasiju, koja spušta vozilo do 8 mm, sportski upravljač i 18-colne kotače od lake legure. 19-colni kotači od lake legure s gumama dimenzija 225/40R19 i M sportski kočioni sustav također su dostupni kao dodatna oprema.
Najsuvremeniji sustavi za automatiziranu vožnju i parkiranje
Novi BMW serije 1 nudi znatno proširenu ponudu automatiziranih sustava za vožnju i parkiranje kao standardnu ili dodatnu opremu. Standardne značajke uključuju Driving Assistant s upozorenjem na čeoni sudar, upozorenjem na napuštanje vozne trake, upozorenjem na izlaz i prepoznavanjem prometnih znakova, kao i Parking Assistant s asistentom za vožnju unatrag.
Istaknute značajke opcijske ponude uključuju pomoć pri upravljanju i kontroli vozne trake, pomoć pri automatskom ograničenju brzine i navođenje rutom kada se koristi aktivni tempomat s funkcijom Stop & Go. Parking Assistant Professional također je dostupan za novi BMW 120 i novi BMW 120d, omogućujući upravljanje parkiranjem i manevriranjem putem pametnog telefona.
Proširena standardna oprema, ciljana individualizacija
Uz visokokvalitetne sustave pomoći, znatno proširena ponuda standardne opreme novog BMW-a serije 1 također uključuje automatski klima uređaj, alarmni sustav, električno sklopive vanjske retrovizore i BMW Live Cockpit Plus uključujući BMW Maps navigaciju u oblaku sustav. Novi dodatni paketi opreme omogućuju ciljanu individualizaciju.
Paket inovacija uključuje BMW Live Cockpit Professional s BMW Head-Up zaslonom i proširenim prikazom na kontrolnom zaslonu, kao i Parking Assistant Plus. Premium paket uključuje opciju telefona s bežičnim punjenjem, Comfort Access, projekciju logotipa s vanjskih retrovizora, automatsko zatamnjivanje unutarnjeg retrovizora i prilagodljiva LED svjetla. Ponuda dodatne opreme također uključuje 2-zonski automatski klima uređaj, panoramski stakleni krov i Harman Kardon zvučni sustav.
Novi BMW operativni sustav 9, BMW iDrive s QuickSelectom i BMW Digital Premium
Novi BMW serije 1 ima najnoviju verziju BMW iDrive s QuickSelectom za intuitivno i praktično upravljanje funkcijama vozila. Novi početni zaslon prikazuje ikone funkcija okomito raspoređene na istoj razini. QuickSelect omogućuje izravan pristup funkcijama bez potrebe za prebacivanjem na podizbornik.
Novi BMW iDrive dosljedno je dizajniran za upravljanje dodirom i upravljanje glasom. Temelji se na BMW operativnom sustavu 9, koji također pruža osnovu za vrlo individualan odabir dodatnih digitalnih usluga. Daljinske nadogradnje softvera omogućuju integraciju novih i poboljšanih funkcija vozila u vozilo bežičnim putem. Uz BMW ConnectedDrive Upgrades, korisnici također mogu besplatno testirati odabrane funkcije u razdoblju od mjesec dana, a zatim ih rezervirati za određeno razdoblje. Nova BMW Digital Premium ponuda također se može rezervirati za novi BMW serije 1 u BMW ConnectedDrive Storeu.
BMW Digital Premium omogućuje korištenje aplikacija za pojedine zemlje, kao što su streaming glazbe i videa, vijesti ili igre, u vozilu kao dio pretplate. Ponuda također uključuje korištenje podataka za sve digitalne usluge i aplikacije sadržane u BMW ConnectedDrive Storeu. BMW Digital Premium također proširuje funkcije navigacijskog sustava BMW Maps i odabir My Modes te osvjetljenje za 'welcome & goodbye' animaciju. U odabranim zemljama BMW Digital Premium također omogućuje digitalno plaćanje parkirnih naknada iz vozila.
Integracija pametnog telefona s Apple CarPlay® i Android Auto™ dostupna je kao standard u novom BMW-u serije 1. BMW ID i My BMW App nude praktičan način personalizacije korisničkog iskustva u novom BMW-u serije 1. BMW Digital Key Plus s ultraširokopojasnom bežičnom tehnologijom za kompatibilne pametne telefone s iOS ili Android operativnim sustavima i Apple Watch također se mogu opcionalno postaviti putem aplikacije My BMW.
Unutrašnjost BMW-a serije 1 standardno dolazi bez kože, s opcijom sportskih sjedala u raznim premium materijalima. Redizajnirani BMW Curved Display integrira potpuno digitalni instrumentni panel i kontrolni zaslon, smanjujući potrebu za fizičkim tipkama. Nova generacija motora, u kombinaciji sa 7-stupanjskim Steptronic mjenjačem, osigurava responzivne i učinkovite performanse u svim modelima.
BMW serije 1 također dolazi s bogatim rasponom sustava za pomoć u vožnji i parkiranju, dostupnih kao standardna ili opcionalna oprema. Proširena standardna oprema uključuje automatsku klimu, preklopive retrovizore i BMW Live Cockpit Plus s cloud-based navigacijom. Najnoviji BMW iDrive sustav s QuickSelectom i BMW Digital Premium omogućuje intuitivno korisničko iskustvo s ažuriranjima putem interneta i pristupom širokom rasponu digitalnih usluga, uključujući integraciju pametnih telefona s Apple CarPlay® i Android Auto™.
Za kraj, cijene novog modela BMW serije 1 na hrvatskom tržištu kreću od 2,0-litrene četverocilindrične dizelske verzije 118d s automatskim mjenjačem od 34.632,12 eura. Slijede dvije blago hibridne verziije: 1,5-litreni trocilindrični benzinac oznake 120 nominalne snage 115 KS (156) ukupne snage sustava 125 KS (170 kW) s automatskim mjenjačem od 34.928 eura te 2,0-litreni četverocilindrični dizelaš 120d s automatskim mjenjačem od 36.658,35 eura. Najskuplja verzija je oznake M135 xDrive s 2,0-litrenim četverocilindričnim benzincem snage 300 KS (221 kW) s automatskim mjenjačem od 56.435,40 eura.