posveta legendi

Bugattijev model Centodieci ima 1600 KS, a serija je ograničena na samo 10 komada

19.08.2019 u 15:46

Bionic
Reading

Bugatti je rekao da automobil može ubrzati od 0 do 100 km/h za 2,4 sekunde, od 0 do 200 km/h za 6,1 sekundu, a od 0 do 300 km/h za 13,1 sekundu. Najveća brzina mu je elektronički ograničena na 380 km/h i stoji osam milijuna eura

Bugatti, Volkswagenova marka sportskih hiperautomobila, predstavio je prošli petak svoj model Centodieci (u prijevodu s talijanskog jezika: 110) na Pebble Beach Concours d'Eleganceu tijekom Monterey Car Weeka u Kaliforniji. Ovaj model je napravljen u počast sportskom automobilu Bugatti EB110 iz 1990-ih, prije nego što je Volkswagen grupa postala vlasnik ove ekskluzivne francuske marke.

Bugatti se Centodiecijem opet okreće svojoj povijesti radi dizajnerske inspiracije. Sličnost s EB110 vidljiva je na prednjem dijelu 'stodesetke' u sličnim linijama i Bugattijevoj prednjoj rešetki u obliku konjske potkove, za koju je proizvođač automobila rekao da je smanjena za ovaj model.

EB110 je izgrađen u Campogallianu u Italiji, ali od samog početka nije negirao svoje francuske utjecaje s obzirom na to da je osnivač marke Ettore Bugatti podrijetlom bio Talijan iako je živio i radio u Francuskoj. Bivši vlasnik Romano Artioli otvorio je tvornicu na 109. rođendan Ettorea Bugattija, 15. rujna 1990. Artioli je napravio promišljeni odabir opredijelivši se za Campogalliano, mali grad u talijanskoj pokrajini Emiliji Romagni. Lokalitet je imao ključnu prednost tijekom 1990-ih: bio je u blizini nekoliko talijanskih marki sportskih automobila, pa je Artioli lako mogao zaposliti iskusne zaposlenike za svoj projekt. Artioli je predstavio javnosti supersportski automobil EB110 povodom 110. rođendana Ettorea Bugattija, pa je otuda i naziv tipa: EB za Ettore Bugatti, 110 za njegov 110. rođendan.

  • +24
Bugatti Centodieci Izvor: Promo fotografije / Autor: Bugatti

Centodieci je baziran na modelu Chiron, a umjesto motora V12, u Bugattiju su se odlučili za ikonični 8-litreni motor W16 s 1600 KS (1176 kW) pri 7000 okr./min. To omogućuje senzacionalan odnos snage i mase od samo 1,13 kilograma po konjskoj snazi. Bugatti je rekao da automobil može ubrzati od 0 do 100 km/h za 2,4 sekunde, od 0 do 200 km/h za 6,1 sekundu, a od 0 do 300 km/h za 13,1 sekundu. Najveća brzina mu je elektronički ograničena na 380 km/h. Kao i kod EB110, i motor se može vidjeti ispod prozirne staklene površine.

Za dizajn je bio zadužen Achim Anscheidt, vodeći dizajner Bugattija, a umjesto dvodimenzionalnog grafičkog stražnjeg dijela EB110 s dva ovalna stražnja svjetla u obliku tablete, Centodieci se oslanja na široki otvor za izlaz zraka za učinkovitije termičko hlađenje motora i oživljava leteće elemente stražnjeg svjetla u grafičkom srodstvu s EB110. Bilo je potrebno nekoliko mjeseci da se razviju rješenja za postizanje uravnotežene temperature. Stražnji dio oblikovan je u jedinstvenu ventilacijsku rupu koju karakteriziraju osam stražnjih svjetlosnih elemenata, dva plus dva završetka ispušnih cijevi postavljeni su jedan na drugi u crnom mat anodiziranom završetku, a tu je i difuzor performansi za povećanje potisne sile (downforce). Veliko i visoko stražnje krilo trajno je vezano u stilu originalnog EB110 SS, što također povećava potisnu silu. Downforce podržavaju i aerodinamična vrata prtljažnika te stražnje staklo optimizirano laminarnim strujanjem zraka.

Predsjednik Bugattija Stephan Winkelmann je izjavio: 'Ponosni smo na našu dugu povijest Bugattija, čiji je dio u velikoj mjeri i EB110. Zato slavimo reinterpretaciju ovog izvanrednog vozila, modelu Centodieci – na talijanskom 110.'

Bugatti je rekao da će sagraditi samo 10 modela Centodieci i već su svi unaprijed prodani. Svaki je automobil prije oporezivanja koštao više od osam milijuna eura, a bit će isporučeni tijekom dvije godine, rekli su iz Bugattija.

Prošle godine na Monterey Car Weeku Bugatti je predstavio model Divo, još jednu varijantu koja se temelji na Chironu. A na ovogodišnjoj izložbi u Ženevi proizvođač automobila predstavio je La Voiture Noire, vozilo za koje ne znamo pouzdano tko mu je vlasnik jer su nagađanja da je to portugalski nogometaš Cristiano Ronaldo u međuvremenu opovrgnuta.