nova era

CATL predstavio Freevoy super hibridnu bateriju: Domet više od 400 km i 4C superbrzo punjenje

25.10.2024 u 15:47

Bionic
Reading

Dizajnirana za hibridna EREV i PHEV vozila, ova baterija oslobađa vozače stalne potrebe za punjenjem, što je uobičajeni nedostatak postojećih hibridnih vozila, nudeći pogodnost jednog punjenja za cijeli tjedan putovanja. Uz to omogućuje preko 280 km dometa za 10 minuta punjenja

Kineski proizvođač baterija, CATL, je lansirao Freevoy Super Hybrid Battery, prvu hibridnu bateriju za vozilo na svijetu koja postiže čisti električni domet od preko 400 km i 4C superbrzo punjenje, najavljujući novu eru za EREV i PHEV baterije velikog kapaciteta.

Kao transformativno rješenje, Freevoy redefinira PHEV i EREV baterije

Uz EREV (električna vozila s produženim dometom) i PHEV (plug-in hibridna električna vozila) koja dobivaju na značaju na tržištu novih energetskih vozila, potrošači su sve više izražavali frustraciju zbog svojih nezadovoljavajućih čisto električnih iskustava s takvim vozilima. Mali domet, sporo punjenje i smanjene performanse pri niskim temperaturama pojavili su se kao kritični izazovi koji zahtijevaju hitna rješenja.

Dizajniran za hibridna vozila EREV i PHEV, CATL-ov Freevoy oslobađa vozače stalne potrebe za punjenjem, što je uobičajeni nedostatak postojećih hibridnih vozila, nudeći pogodnost jednog punjenja za cijeli tjedan putovanja. Uz to, pruža impresivne brzine punjenja, pružajući preko 280 km dometa za 10 minuta punjenja, učinkovito otklanjajući zabrinutost za domet za vlasnike EREV i PHEV.

Tehnološka otkrića

Iza izvanrednog dometa i ultra-brzog punjenja stalna su tehnološka otkrića. Gao Huan, tehnički direktor CATL-ovog odjela za e-automobile u Kini, održao je detaljnu prezentaciju o inovativnim značajkama Freevoya tijekom događaja predstavljanja.

Freevoy uključuje tehnologiju modifikacije površine za materijal katode, zajedno s inovativnom formulacijom elektrolita visokog napona, kako bi se stvorio nano zaštitni sloj. To učinkovito smanjuje nuspojave unutar aktivnog sloja. Integracija visokoaktivnih čestica u pobuđenom stanju u materijal katode značajno povećava učinkovitost transporta litijevih iona unutar materijala.

Uz podršku SOC full-scene visokopreciznog modela koji je razvio CATL, te nadogradnje BMS inteligentnog algoritma i hardvera, točnost upravljanja SOC Freevoya povećana je za 40 posto, a ukupna stopa iskorištenja čiste električne energije porasla je za više od 10 posto, postižući čisti električni domet veći od 400 km. U isto vrijeme, CATL je proveo analizu modela podataka o karakteristikama polarizacije punjenja i pražnjenja baterije, točno predvidio budući kapacitet pražnjenja baterije i stvorio višerazinsku strategiju predviđanja i kontrole snage za bateriju, što je poboljšalo snagu performanse hibridnih vozila za 20 posto.

4C ultra-brza tehnologija punjenja

Nadalje, CATL je uspješno primijenio svoju 4C ultra-brzu tehnologiju punjenja u Freevoyu, postigavši ​​preko 280 km dometa za 10 minuta punjenja. Prijenos litij-iona je bez napora primjenom katodne tehnologije presvlake za brzi ionski vodič, druge generacije grafita s brzim punjenjem i novih tehnologija nano-prevlake za anodu, dizajna slojevitih elektroda s više gradijenata i potpuno nove ultra-visoke vodljivosti formulacija elektrolita, koja hibridima omogućuje vrhunsko iskustvo punjenja jednako čisto električnim vozilima.

CATL-ova tehnologija natrijevih ionskih baterija također je implementirana u Freevoy, razbijajući ograničenja niskih temperatura novih energetskih vozila. Postiže sposobnost pražnjenja u ekstremno hladnim okruženjima do -40 stupnjeva Celzija, sposobnost punjenja do -30°C i održava besprijekorno iskustvo vožnje do -20°C usporedivo s normalnim temperaturama.

Tri ključne tehnološke inovacije za tehnologiju natrijevih ionskih baterija

Kako bi dodatno poboljšao performanse Freevoya pri niskim temperaturama, CATL je implementirao tri ključne tehnološke inovacije usredotočene na tehnologiju natrijevih ionskih baterija.

Prvo, koristeći CATL-ovu pionirsku tehnologiju integracije AB baterijskog sustava, Freevoy kombinira natrij-ionske baterije i litij-ionske baterije u definiranom omjeru i rasporedu, s mješovitim, serijskim i paralelnim vezama za povećanje niskotemperaturnog raspona za 5 posto. Drugo, CATL uzima natrij-ionsku bateriju kao SOC referentnu vrijednost za praćenje AB baterijskog sustava kako bi pomogao u kalibraciji razine napunjenosti litij-ionske baterije. To podiže preciznost upravljanja sustavom za 30 posto, dodajući više od 10 km čisto električnom dometu. Rješavajući inherentne razlike u performansama između litij-ionskih baterija i natrij-ionskih baterija pri niskim temperaturama, CATL je razvio točnu BMS tehnologiju za cijeli temperaturni raspon. Ova tehnologija implementira ciljano zonsko upravljanje za različite kemijske sustave 24 sata dnevno, učinkovito ublažavajući probleme kao što su netočno predviđanje punjenja ili smanjene performanse snage u surovim okruženjima visoke i niske temperature.

CATL Freevoy Super Hybrid Battery Izvor: Promo fotografije / Autor: CATL

Impresivna izvedba Freevoya leži u njegovoj iznimnoj pouzdanosti i sigurnosti. CATL je uspostavio sveobuhvatan sustav upravljanja i procjene pouzdanosti, počevši od odabira materijala i molekularnog dizajna i obuhvaćajući višerazinske zaštitne strukture, ekstremne proizvodne procese, sveobuhvatno testiranje i validaciju te mehanizme ranog upozorenja vođene velikim podacima.

Freevoy je već korišten na brojnim modelima raznih marki, uključujući Li Auto, AVATR, DEEPAL, CHANGAN NEVO i NETA. Do 2025. planirano je lansiranje i isporuka 30 modela hibridnih vozila marki uključujući Geely, Chery, GAC i VOYAH, opremljenih CATL-ovim Freevoyem.

Lansiranje Freevoya još je jedna prekretnica koju je CATL postigao za industriju kroz svoju predanost vrhunskom iskustvu vožnje za potrošače. Gledajući u budućnost, CATL će ostati posvećen pomicanju granica tehnoloških inovacija, pružanju neusporedivih novih energetskih iskustava i ubrzavanju pomaka prema sveobuhvatnoj elektrifikaciji.