Francuska tvornička WRC momčad su rekli da su odluku donijeli 'zbog nepostojanja vozača prve klase za sezonu 2020.'
Citroën je donio šokantnu odluku da se povlači iz WRC-a, Svjetskog rally prvenstva od sljedeće sezone, s obzirom da matična PSA grupa reorganizira trkaće aktivnosti svojih marki. Šokantna je to odluka koja je uslijedila prije samo nekoliko dana, iako se očekivalo da će francuska tvornička momčad napustiti prvenstvo, jer je šesterostruki svjetski WRC prvak Sébastien Ogier najavio da odlazi iz Citroën Racing rally momčadi krajem ove upravo završene sezone.
'Naša odluka da se povučemo iz programa WRC već krajem 2019. uslijedila je nakon odluke Sébastiena Ogiera da napusti Citroën Racing', rekla je Linda Jackson, izvršna direktorica Citroëna. 'Očito nismo željeli ovu situaciju, ali nismo mogli zamisliti sezonu 2020. bez Sebastiena. Željela bih zahvaliti Citroën Racing timu na njihovoj strasti i predanosti. Dio Citroënove DNK-a usko je povezan s relijem i ponosni smo što smo jedna od najpopularnijih marki u WRC povijesti sa 102 pobjede i 8 konstruktorskih naslova.' Citroën je osvojio devet uzastopnih vozačkih WRC naslova sa Sebastienom Loebom i Ogierom između 2004. i 2012.
Poznata je i odluka Peugeota, sestrinske marke iz PSA grupacije da se vrate u Svjetsko prvenstvo u izdržljivosti (World Endurance Championship ili WEC) 2022. godine, kao i na legendarnu utrku '24 sata Le Mansa' 2023. godine. Osim toga, PSA-ov luksuzni brend DS partner je prvaka Techeetah u potpuno električnoj seriji Formule E, što se smatra pogodnijim za napredak autoindustrije u smjeru buduće elektrifikacije. Provođenje tri istovremene kampanje najviše razine smatralo se da je ipak previše.
'Kad vidite koliko trebamo ulagati u elektrifikaciju naše marke i proizvoda i marketing koji trebamo da ove automobile poguramo u prodaju, zaista je teško da se marka poput Citroëna ne fokusira na to', izjavio je šef ekipe Citroëna Pierre Budar rekao za motorsport.com.
Citroën Racing u izjavi je rekao da je odluku donio 'zbog nepostojanja vozača prve klase za sezonu 2020.', ali komercijalni čimbenici su također bili glavni čimbenici. Osim toga, internetska stranica motorsport.com priopćila je kako se očekuje da će Ogier biti proglašen Toyotinim vozačem u ponedjeljak.
Toyotin Estonac Ott Tanak osvojio je vozačku titulu u Španjolskoj prošlog mjeseca, okončavši Ogierovu šestogodišnju vladavinu, ali je četiri dana kasnije objavio da se pridružuje Hyundaiju od sljedeće sezone 2020. Hyundai je osigurao konstruktorski naslov kada je otkazana ovosezonska trka u Australiji zbog prijetnje velikih požara koji u ovome trenutku bijesne Australijom.
Ove sezone Citroën i dvojac Ogier/Ingrassia, koji se vratio u francusku tvorničku momčad nakon što su započeli sa Citroënom 2009. godine, završili su na trećem mjestu u obje kategorije.
Jean Marc Finot, PSA Motorsport direktor je izjavio: 'Zahvaljujući našoj matričnoj organizaciji, naši stručnjaci koji se strastveno bave motorsportom moći će pokazati svoj talent u sportskim disciplinama prvenstava u kojima sudjeluju marke Groupe PSA.'
Au revoir Citroën Racing, a bientôt! Doviđenja, vidimo se uskoro – nadamo se.