mondial de l'automobile 2024 paris

Citroën potpuno obnovio C4 i C4 X: Transformacija dva glavna modela u C-segmentu

15.10.2024 u 09:37

Bionic
Reading

Uz provjerene električne inačice od 100 (136 KS) i 115 kW (156 KS), kupci će moći birati između novih modela Hybrid 100 i 136. U ovisnosti o tržištima, 1.2l PureTech 130 EAT8 će također biti dostupan kako bi pružio relevantan odgovor na sve potrebe

Citroën je na Sajmu automobila u Parizu (Mondial de l'automobile 2024 Paris) održao svjetsku premijeru novih C4 i C4 X, potpuno obnavljajući svoju ponudu limuzina C-segmenta. Brend tako nastavlja svoj izniman zamah. U roku od godinu dana, Citroën je obnovio svoju ponudu gospodarskih vozila, unaprijedio Berlingo i SpaceTourer, promijenio lice B-segmenta s novim C3 i novim C3 Aircrossom te se priprema ponovno lansirati dva glavna modela u C-segmentu.

Lansiran krajem 2020., C4 je zauzeo 2. mjesto u Europi u prvoj polovici 2024. na glavnom tržištu kompaktnih limuzina C-segmenta (sve verzije pogona zajedno), odmah iza referentnog VW Golfa. Pristupačan i svestran, omogućujući korisnicima da pronađu ponudu koja najbolje odgovara njihovim potrebama, zauzeo je 3. mjesto na ICE (motori s unutarnjim izgaranjem) tržištu. Prethodnik na tržištu električnih automobila C-segmenta, i danas je u Top 5, s dobro kalibriranom ponudom koja je pristupačna i učinkovita. Njegov razvoj će ubrzati njegovo uvođenje, a sve će više predstavljati priliku u Europi.

Modeli C4 i C4 X sada prolaze kroz značajne promjene, dobivajući na zrelosti i karakteru dok se nadograđuju na svojim povijesnim prednostima kao što su udobnost i prostor u vozilu. Kupci u ovom segmentu traže više jednostavnosti, napetosti, modernosti i snage. Na oba modela, prednji kraj je promijenjen, uključujući novi logo i novi identitet marke. Na C4, stražnji kraj je također evoluirao kako bi pružio veću čistoću i sadržaj, dok je C4 X zadržao svoj već vrlo atraktivan fastback stil.

Citroën C4 facelift - eksterijer i interijer Izvor: Promo fotografije / Autor: Citroën

Ova promjena u dizajnu popraćena je poboljšanom udobnošću u vozilu, uz usvajanje novih redizajniranih sjedala Citroën Advanced Comfort® i novu 7" digitalnu instrument ploču koja nadopunjuje 10" zaslon osjetljiv na dodir. Ove značajke dopunjene su ovjesom Citroën Advanced Comfort®, izdašnim prostorom na svim sjedalima i gotovo 20 tehnologija za pomoć u vožnji koje su zaista korisne u svakodnevnoj vožnji.

U Europi ovu promjenu prati niz motora koji promiču elektrifikaciju, omogućujući potrošačima da smanje emisije CO2 i optimiziraju svoje proračune. Uz provjerene električne inačice od 100 (136 KS) i 115 kW (156 KS), kupci će moći birati između novih modela Hybrid 100 i 136. U ovisnosti o tržištima, 1.2l PureTech 130 EAT8 će također biti dostupan kako bi pružio relevantan odgovor na sve potrebe.

Osvježeni C4 i C4 X stižu na tržište početkom 2025. godine.

Vanjski dizajn

Oba modela uklanjaju suvišno kako bi postigli ravnotežu. Iskorištavajući snage svojih prepoznatljivih silueta, novi Citroën C4 i C4 X zacrtavaju novi put prema većoj modernosti, karakteru i zrelosti. Radeći na prednjem i stražnjem dijelu (na C4), ambicija je bila pomaknuti ih prema većoj jednostavnosti, snazi ​​i strukturi kako bi se postigla veća ukupna ravnoteža i ispunila očekivanja kupaca u ovom segmentu.

Uvelike inspiriran konceptom OLI iz 2022., prednji dio uključuje novi logotip marke, koji se ponosno nalazi u središtu redizajnirane rešetke hladnjaka, dajući automobilu asertivniju prisutnost na cesti. Poklopac motora, u međuvremenu, zadržava svoje izvorne linije dok se prilagođava kako bi istaknuo zaštitni amblem 'ševrone' , koji su presvučeni srebrnom krom bojom, dodajući dašak elegancije i profinjenosti.

Tanka, elegantna LED prednja svjetla imaju karakterističan svjetlosni potpis podijeljen u tri prepoznatljiva vodoravna segmenta, osiguravajući trenutačno prepoznavanje čak i iz daljine. Kako se približavate dnevnim svjetlima, odmah primjećujete precizno oblikovanje lopatica i središnjeg odljevka, znak modernosti u dizajnu i proizvodnim procesima. Prednji pokazivači su LED, integrirani izravno u donji dio svjetlosnog potpisa.

Ovi razvoji nisu samo pitanje estetike: svaki je element dizajniran u bliskoj suradnji s aerodinamičarima kako bi se optimizirala učinkovitost. Jedan primjer je rad na okomitom perifernom rubu prednjih svjetala, koji usmjerava protok zraka i stavlja energetsku izvedbu u središte procesa.

Prednji branik uključuje modernu rešetku koja se nadvija nad zaštitnom pločom inspiriranom SUV-om u donjem dijelu, u boji Mercury na razinama opreme You i Plus i Silver Chrome na Max opremi. Prednji kraj je visoko strukturiran, sa snažnim izrazom karaktera i vertikalnošću vođenom lokacijom novog logotipa. Stege u boji Pure Black ili Gold Satin postavljene su okomito u masku odbojnika, naglašavajući novu strukturu i samopouzdanje prednjeg kraja. Također dodaju suptilan dodir boje.

Sa strane, novi 18-colni Amber kotači s dvomaterijalnom, precizno oblikovanom dijamantnom završnom obradom utjelovljuju kombinaciju stila i funkcije. Njihov aerodinamični dizajn ne samo da je ugodan za oko, već pridonosi i poboljšanoj potrošnji energije.

Bočni štitnici su redizajnirani kako bi dali fluidniji izgled. Njihov aerodinamični dizajn pomaže vizualno izdužiti siluetu automobila, dajući mu dinamičniji izgled. U savršenom skladu s prednjom rešetkom, oživljeni su kopčama u boji koje vodoravno prolaze preko stražnjeg dijela automobila, dodajući personalizirani dodir koji naglašava jedinstveni karakter dizajna.

Na stražnjem dijelu novog Citroëna C4, jednostavnost i jasnoća postale su ključne riječi za novu temu stila, koja eliminira sve suvišne složenosti i ostavlja samo ono bitno. Veza između donjeg dijela C-stupa i stražnjih svjetala je uglađenija i čvršća, pridonoseći ukupnoj aerodinamičkoj učinkovitosti C4. Stražnja svjetla – ključni elementi ove jedinice – dizajnirana su tako da odgovaraju vizualnom dojmu prednjeg kraja, dok vizualno proširuju stražnji dio vozila i jačaju njegovu poziciju na cesti. Crna traka koja povezuje stražnja svjetla – u sjajnoj crnoj boji – dodaje estetsku privlačnost i služi kao pozadina simboličnog imena Citroën.

Na C4 X nije bilo značajnijih promjena na stražnjem dijelu. Poklopac prtljažnika, svojim okomitim dijelom nagnutim prema naprijed, naglašava dinamičnost automobila. LED stražnja svjetla u skladu su s prednjim osvjetljenjem, uokvirujući otvor prtljažnika, a uvođenje novog logotipa naglašava ukupni učinak.

Asortimanu C4 i C4 X su dodane dvije nove boje. Manhattan Green zelena i Mercury Grey siva koja će biti dostupna uz nedavno lansiranu Eclipse Blue plavu te Elixir Red crvenu, Okenite White bijelu i Perla Nera Black crnu (sedefasta).

Dvobojna opcija s crnim krovom – koja dodaje dašak razlikovanja i ekskluzivnosti – ostaje dostupna. Ova završna obrada naglašava dinamične linije ovih modela i nudi prestižniji izgled.

Unutrašnjost

Sjedala Advanced Comfort® redizajnirana su kako bi poboljšala udobnost u vozilu. Udobnost sjedenja poboljšana je 15 mm debljom pjenom koja pruža meku dobrodošlicu od trenutka ulaska u vozilo. Dinamička udobnost poboljšana je teksturiranom pjenom i slojem visoke gustoće u središtu sjedala, pružajući ugodnije iskustvo vožnje, čak i na velikim udaljenostima. Posturalna udobnost je također poboljšana, s poboljšanom potporom, kao i podešavanjem visine i lumbalnog dijela za vozača.

U kombinaciji s ovjesom Advanced Comfort®, ova sjedala nude apsolutnu udobnost, pretvarajući svako putovanje u nježno, umirujuće iskustvo unutar prave čahure. Ova tehnologija koristi progresivne hidraulične jastuke, koji upijaju nesavršenosti ceste kako bi pružili osjećaj letećeg tepiha. To je veliki napredak u odnosu na tradicionalne sustave ovjesa, nudi smirenije iskustvo vožnje i pojednostavljuje život u vozilu.

Najnovija generacija infotainment sustava i nova digitalna ploča od 7''

Uvedena je potpuno nova 7" instrumentna ploče visoke razlučivosti smještene iza upravljača. Povezana je s povezanom 3D navigacijom – opcija na Plusu i standardna na Maxu. Ova nova značajka poboljšava percipiranu kvalitetu na C4 i C4 X, s modernim grafičkim sučeljem koje nadopunjuje 10" zaslon osjetljiv na dodir. Ova digitalna ploča s instrumentima dizajnirana je za optimalnu jasnoću i intuitivan prikaz informacija. Dopunjen je head-up zaslonom u boji koji prikazuje bitne informacije, smanjujući naprezanje očiju i poboljšavajući sigurnost. Upravljač ima novi logo marke.

Citroën C4 X facelift - eksterijer i interijer Izvor: Promo fotografije / Autor: Citroën

C4 i C4 X nude najnoviju generaciju infotainment sustava s 3D navigacijom koja je fluidna, brza i ergonomska. Ovo visoko intuitivno sučelje koristi 10" HD zaslon i kupci ga mogu u potpunosti prilagoditi zahvaljujući sustavu 'widget'. Widgeti nude brz način pregledavanja aplikacija i sadržaja na dodirnom zaslonu vozila. Sučelje također ima prirodno prepoznavanje glasa i digitalni asistent kojeg mogu 'aktivirati' putnici u vozilu naredbom 'Hello Citroën': razumijevanje onoga što govore, odgovaranje na njihova pitanja i izvršavanje njihovih glasovnih naredbi I nema više kablova koji leže po kabini, zahvaljujući bežičnoj replikaciji vašeg pametni telefon na 10" HD tabletu. Ovaj sustav se može jednostavno nadograditi 'over the air' ažuriranjima.

Uz to, C4 i C4 X nude ChatGPT, koji je razvio OpenAI, izravno integriran u infotainment sustav zahvaljujući SoundHoundovom sustavu prepoznavanja glasa i zvuka, a dostupan je putem paketa ‘Connect Plus’. Uz ChatGPT, Citroën predstavlja novi alat generativne umjetne inteligencije koji prepoznavanje glasa čini još fluidnijim i prirodnijim. Udobnost u vozilu je poboljšana zahvaljujući digitalnom asistentu koji promovira inteligentan i interaktivan životni prostor, čineći svakodnevni život lakšim.

ADAS sustavi pomoći vozaču i sigurnost

Novi C4 i C4X imaju do 20 naprednih sustava pomoći vozaču (ADAS), koji koriste automatizirane tehnologije kao što su senzori i kamere za povećanje sigurnosti na cesti: Aktivna sigurnosna kočnica; Upozorenje na opasnost od sudara; Highway Driver Assist; Prilagodljivi tempomat sa Stop & Go.

Osim toga, novi C4 i C4X također nude nadzor mrtvog kuta, upozorenje o napuštanju trake, upozorenje na pauzu za kavu, upozorenje na pozornost vozača, automatska duga svjetla, prošireno prepoznavanje znakova za brzinu i preporuke za brzinu...

Modeli imaju: Head-up zaslon u boji; Kameru za vožnju unatrag s funkcijom Top Rear Vision; Vision 360 panoramski pogled.

Prostor

Sve značajke arhitektonske udobnosti novih C4 i C4X su zadržane. Novi C4 utjelovljuje samu bit svestrane kompaktne limuzine, s praktičnim vanjskim dimenzijama i prostranom unutrašnjosti. Međuosovinski razmak od 2670 mm, koji pruža 198 mm prostora za koljena straga, ocijenjen kao najbolji u klasi. Vanjska širina od 1800 mm, za udoban smještaj tri putnika straga, sa širinom ramena od 1380 mm i širinom laktova od 1440 mm.

Prtljažnik od 380 litara s niskim, ravnim utovarnim pragom (715 mm) i ravnim stranicama za optimalnu upotrebu. Pod prtljažnika s dva položaja za maksimalni volumen od 1250 litara s preklopljenim stražnjim sjedalom. Bočne kuke za vješanje torbi i otvor za skije za prijevoz dugih predmeta.

Novi C4X utjelovljuje izvanrednu fuziju elegantnog dizajna i pragmatične funkcionalnosti, zadržavajući prednosti arhitekture dizajnirane za udobnost i estetiku: Prostor za koljena u drugom redu od 198 mm; Nagib naslona od 27 stupnjeva.

Vanjska širina omogućuje da tri osobe sjede jedna pored druge. Širina ramena straga: 1366 mm i širina lakta: 1440 mm, omogućuju dovoljno osobnog prostora.

Prostran prtljažnik još je jedna velika prednost, bez obzira na motor. Tako je zapremina prtljažnika 510 litara, što zadovoljava potrebe profesionalaca i usluga iznajmljivanja. Najveća širina unutar prtljažnika je 1010 mm između lukova kotača, za jednostavan utovar.

  • +57
Citroën C4 i C4 X facelift Izvor: Promo fotografije / Autor: Citroën

Pogonski sklopovi

Novi C4 i C4 X savršeni su primjeri Citroënova odgovora na izazove energetske tranzicije. Oni pružaju učinkovite elektrificirane pogonske sklopove koji pomažu kupcima da pređu na električne u skladu sa svojim potrebama.

Stilske promjene novih C4 i C4 X pružit će priliku za potpuno lansiranje verzija Hybrid 136 i Hybrid 100 ovih modela, koje su predstavljene 2024. Oni nude pristupačno, jednostavno i svestrano rješenje za kupce.

Citroën C4 facelift - u vožnji Izvor: Promo fotografije / Autor: Citroën

Domet će biti upotpunjen električnim modelima od 110 kW (150 KS) i 115 kW (156 KS), koji nude domet od 355 km odnosno 415 km za C4, odnosno 360 km i 425 km za C4 X, a koji odabirom manje baterije u kombinaciji s doista učinkovitim brzim punjenjem smanjuje troškove, težinu i potrošnju energije, a istovremeno olakšava prevaljivanje velikih udaljenosti.

Brzo punjenje na dugim putovanjima bitan je zahtjev, a novi ë-C4 i ë-C4X ispunjavaju tu potrebu s opcijom korištenja brzih punjača od 100 kW. Vozilo obnavlja oko 10 km dosega u minuti i može obnoviti 80 posto svoje napunjenosti za manje od 30 minuta.

Citroën e-Routes

Aplikacija Citroën e-Routes nudi dinamično upravljanje rutama bez stresa i transformira način na koji vozači komuniciraju sa svojim električnim vozilima. To je pravi osobni asistent, povezan s automobilom i prilagođava se u stvarnom vremenu kako bi optimizirao putovanje. Povezan u stvarnom vremenu s podacima o vozilu, prometnim uvjetima i statusom stanica za punjenje, e-Routes pruža optimalnu kontrolu nad svakim putovanjem. Prilagođava se promjenjivim uvjetima i predlaže alternativne rute ako je potrebno, osiguravajući da vozači dođu do odredišta s maksimalnom učinkovitošću. Aplikacija ne samo da osigurava optimizirano vrijeme putovanja, već također pruža pouzdane, ažurne informacije o mreži za punjenje, omogućujući vozačima da s pouzdanjem planiraju svoja zaustavljanja za punjenje.

Godine 2025. funkcije planiranja putovanja e-Routes bit će ponuđene izravno u ugrađenom infotainment sustavu automobila.

Citroën C4 X facelift - u vožnji Izvor: Promo fotografije / Autor: Citroën

V2L: optimizacija korištenja energije

V2L, ili Vehicle-to-Load, tehnologija omogućuje električnom vozilu opskrbu električnom energijom vanjskih uređaja, pretvarajući automobil u mobilni i fleksibilni izvor energije. Citroën će ovu funkciju ugraditi u nove ë-C4 i ë-C4X. Da biste koristili V2L, jednostavno spojite željeni uređaj na namjensku utičnicu u vozilu. Ova utičnica bit će dostupna kao dodatna oprema od prve polovice 2025.

V2L je posebno koristan u situacijama kada je pristup izvoru energije ograničen, kao što su putovanja ili aktivnosti na otvorenom. Zamislite da možete priključiti prijenosno računalo, napuniti električni bicikl ili čak napajati mali hladnjak izravno iz automobila tijekom piknika ili nestanka struje kod kuće. Kapacitet baterije vozila odredit će količinu energije dostupnu za vanjske uređaje, a korisnici moraju biti svjesni upravljanja energijom kako bi osigurali da zadrže dovoljno napunjenosti za svoje potrebe vožnje.

Dodatno, u ovisnosti o tržištu, će biti dostupna verzija s 1,2-litrenim 130 EAT8 turbo PureTech motorom. Sa 130 KS i automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa nudi dinamično i fluidno iskustvo vožnje.

Hibridna 48v tehnologija: jednostavnost, svestranost i niska potrošnja goriva

Citroën predstavlja dvije različite razine snage, s Hybrid 136 na novom C4 i C4X i Hybrid 100 na novom C4. Ova tehnologija nudi kontrolu proračuna zahvaljujući smanjenju potrošnje goriva i emisija CO2 od oko 20 posto. Osobito je koristan za gradske vozače, gdje se procjenjuje da se do 50 posto vožnje može obaviti u električnom načinu rada, smanjujući i ugljični otisak i tekuće troškove.

Bez potrebe za punjenjem na punjačima, ova je tehnologija posebno jednostavna za korištenje i izvor je mira. Udobnost vožnje poboljšana je glatkim, automatskim upravljanjem električnim motorima i motorima s unutarnjim izgaranjem, koji se prilagođavaju uvjetima vožnje bez potrebe za intervencijom vozača. Ova jednostavnost korištenja, u kombinaciji sa sposobnošću baterije da se puni tijekom usporavanja, čini ova vozila posebno prikladnima za svakodnevni gradski život

Na verziji Hybrid 136, trocilindrični motor od 1199 cm³ isporučuje 136 KS (100 kW) pri 5500 okr./min. i 230 Nm okretnog momenta pri 1750 okr./min. Njegov dizajn uključuje turbopunjač varijabilne geometrije i razvodni lanac, čime se poboljšava njegova izvedba i pouzdanost. U skladu sa standardom Euro 6.4 i radom na Millerovom ciklusu, koristi optimiziranu toplinsku učinkovitost, smanjujući emisije CO2. Istodobno, sinkroni elektromotor s trajnim magnetom isporučuje 21 kW (28 KS) i 55 Nm okretnog momenta, upravljajući energetskim potrebama pri niskom zahtjevnom zakretnom momentu i maloj brzini. Također pomaže pri pokretanju motora s unutarnjim izgaranjem i puni bateriju tijekom kočenja, smanjujući habanje kočnica na minimum. Sustav je nadopunjen 48V remenskim starterom za brzo pokretanje motora s unutarnjim izgaranjem, elektrificiranim ë-DCS6 šesterostupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i 48V, 432 Wh litij-ionskom baterijom smještenom ispod prednjeg lijevog sjedala, čuvajući unutrašnjost prostor i volumen prtljažnika.

Verzija Hybrid 100 dizajnirana je na istoj tehničkoj osnovi, ali sa snagom od 100 KS (74 kW) pri 5500 okr./min. i okretnim momentom od 205 Nm pri 1750 okr./min.

Ovaj 1,2-litreni benzinski motor nove generacije razvijen je za hibridizaciju i uključuje 40 posto novih komponenti.