PREMIJERA

Citroën predstavio novi C3 Aircross: Kompaktni SUV potpuno novog izgleda, s do 7 sjedala i više tipova pogona

20.06.2024 u 09:24

Bionic
Reading

Potpuno novi model u B-SUV segmentu je elegantan, pametan, funkcionalan i pristupačan. Svidjeti će se obiteljima i svima koji vode aktivan stil života. Potpuno električni pogon za manje od 30.000 eura, benzinski za ispod 20.000 eura

Citroën je premijerno pokazao novi C3 Aircross. Promijenivši način na koji pristupa tržištu kompaktnih SUV vozila francuski ga je proizvođač ponovno osmislio. U svojoj europskoj varijanti, ovaj potpuno novi model dijeli Smart Car platformu s nedavnim C3, što mu omogućuje pozicioniranje po vrlo atraktivnoj cijeni; druge zajedničke značajke uključuju novi identitet marke i isti formalni jezik, kako iznutra tako i izvana.

Sada pravi SUV, nudi zaštitu, robusnost, lak pristup i osjećaj sigurnosti, zajedno s upornim, mišićavim i modernim stilom. Stas i dimenzije potpuno novog C3 promijenili su se zajedno s njegovim novim položajem. Sa 4,39 metara duljine, izvedba s 5 sjedala nudi najbolji unutarnji prostor u svom segmentu u redu 2. Uz nju, Citroën također nudi potpuno novu verziju sa 7 sjedala, prvi u B-SUV segmentu. Ova je verzija dizajnirana s istim proporcijama, nudi nenadmašnu fleksibilnost korištenja dok je kompaktan i lak za manevriranje.

Prostran i dobro opremljen, potpuno novi C3 Aircross nudi jednostavnu i udobnu svakodnevnu vožnju, kako u gradu tako i na cesti. Citroën uvijek vodi računa o očekivanjima kupaca u pogledu udobnosti, prostranosti i praktičnosti. Dakle, potpuno novi C3 Aircross ima koncept C-Zen-Lounge® s Head-Up zaslonom i upravljačem smanjene veličine te nova sjedala Citroën Advanced Comfort® redizajnirana za optimalnu podršku.

Citroën C3 Aircross - modularnost Izvor: Promo fotografije / Autor: Citroën

Udobnost vožnje je poboljšana zahvaljujući usvajanju ovjesa Citroën Advanced Comfort® s dvostrukim progresivnim hidrauličkim 'zaustavljačima udaraca' – po prvi put i na svim verzijama. A za veću bezbrižnost, C3 Aircross nudi sve tehnologije za pomoć u vožnji koje biste očekivali u ovom segmentu, zajedno s posljednjom generacijom infotainment sustava koji uključuje 10,25-inčni zaslon osjetljiv na dodir.

Uz benzinski motor, potpuno novi C3 Aircross bit će elektrificiran na dva načina: hibridni 48V pogonski sklop od 136 KS i potpuno električna verzija. S dometom većim od 300 km (certifikacija je u tijeku), električna inačica znatno olakšava svakodnevni život: može se napuniti s 20 na 80 posto u samo 26 minuta i koristi aplikaciju ë-ROUTES – planer putovanja koji se prilagođava promjene na cesti u stvarnom vremenu. Verzija s dometom od preko 400 km biti će dostupna 2025. godine.

Novi C3 Aircross se vraća na scenu konceptom obiteljskog SUV-a koji je savršen za aktivne ljude koji traže modularnost i robusnost. Proizvodit će se u Europi u tvornici u Trnavi u Slovačkoj. Sada dostupan za narudžbu u Francuskoj C3 Aircross čini električnu mobilnost pristupačnom od 27.400 eura i omogućuje pristup elektrifikaciji od 25.500 eura s verzijom Hybrid 136. S klasičnim benzinskim motorom je dostupan od 19.400 eura.

Obiteljski SUV snažnog i robusnog dizajna

Dug 4,39 m, potpuno novi C3 Aircross kombinira nove proporcije s novim stavom. Njegov vanjski dizajn izražava snagu i snagu SUV-a. Novi stav je asertivniji, mišićaviji i robusniji – s uspravnijim stilom i oštrijim kutovima. Potpuno novi C3 Aircross primjenjuje Citroënov novi formalni jezik na SUV.

Grafičkim dizajnom potkrijepljenim širokim maskama, potpuno novi C3 Aircross je SUV. Prednje strane imaju okomite kopče u boji koje kupci mogu mijenjati po želji. Dizajn prednjeg dijela uključuje novi logotip koji je predstavljen na konceptnom automobilu Oli 2021., a nedavno su ga usvojile hatchback izvedbe ë-C3 i C3. Dizajn prednjih svjetala upućuje na novi svjetlosni potpis u tri točke inauguriran na konceptu Oli.

Osjećaj SUV-a vidljiv je na visokom vodoravnom poklopcu motora i okomitim linijama prednjeg dijela. Sa širinom od 1,79 m, dizajn donosi mišiće i snagu prednjim krilima, koja prekrivaju velike kotače od 690 mm. Štitnici lukova kotača nadahnuti su kvadratno-okruglim konceptom dizajna predstavljenim na ë-C3 i C3 hatchback verzijama. Suptilne rubne linije oživljavaju bokove automobila.

S druge strane, ti SUV geni pretvaraju se u savršenu ravnotežu. Ravni krov i visina od 1,66 m pružaju izdašan prostor za sve putnike. Preko 200 mm razmaka od tla nudi veću zaštitu i lak pristup, zajedno s višim i sigurnijim položajem za vožnju. Dugo stražnje staklo – bez deflektora – daje puno svjetla u vozilo, a stražnja maska ​​ima prilagodljivu kopču u boji, koja odražava onu na braniku.

Stražnji blatobrani reproduciraju osjećaj mišićavosti prednjeg dijela i predstavlja prepoznatljiva stražnja svjetla. Svjetla nastavljaju stilsku temu inauguriranu na Oli konceptu i ë-C3 i C3, dok stražnja četvrtasta ploča pojačava robustan izgled C3 Aircrossa. Biton završni sloj - dostupan kao standard na razini Max u bijeloj ili crnoj boji - olakšava prilagođavanje; kontinuitet između trećeg bočnog prozora i vrata prtljažnika pojačava neovisnost krova. Uključujući istu crnu traku i novi logo kao i prednji dio automobila, široka vrata prtljažnika imaju izrez s pragom za nisko opterećenje, za lak pristup prtljažniku.

Međuosovinski razmak od 2,67 m nudi maksimalan prostor u vozilu: verzija s 5 sjedala nudi rekordan prostor u drugom redu i prtljažnik od 460 l. Za one koji traže još veću svestranost, C3 Aircross također je dostupan u super funkcionalnoj verziji sa 7 sjedala.

Verzija sa 7 sjedala

Citroën nudi dosad neviđenu verziju sa 7 sjedala potpuno novog C3 Aircrossa. Dizajn stražnje četvrtinske ploče stvara dinamičnu, okomitu krmu, pružajući dovoljno prostora za putnike u trećem redu. Velika stražnja vrata i nasloni sjedala koji se lako mogu naginjati u 2. redu (40/60) olakšavaju pristup ovom trećem redu, koji sadrži dva udobna dodatna sjedala koja se mogu uvući. Dostupni kad god je to potrebno, sastoje se od sjedala i dva naslona za leđa koji se mogu preklopiti u omjeru 50/50, dajući ravnu površinu za teret kada nisu rastavljeni.

U svojoj verziji sa 7 sjedala, C3 Aircross nudi istu duljinu od koljena do koljena u 2. redu kao i C3, širinu laktova koja je 25 mm šira od prosjeka kategorije i izdašan prostor za glavu. Prostor u trećem redu opremljen je po istom standardu kao i ostala sjedala, s naslonima za glavu, ruke, držačima za čaše, USB utičnicom, prostorom za noge i klima uređajem. Nova verzija C3 Aircross sa 7 sjedala savršeno balansira kompaktnu vanjštinu s unutarnjim prostorom. Uz 93 posto europskih vlasnika B-SUV vozila koji dnevno voze manje od 80 km, dva stražnja sjedala verzije sa 7 sjedala savršeno su rješenje. Kada su sva sjedala podignuta, obujam prtljažnika je 40 l, a 330 l u konfiguraciji s 5 sjedala.

Verzija s 5 sjedala

Verzija C3 Aircross s 5 sjedala ima klupu u omjeru 40/60 koja je 65 mm više naslonjena nego na verziji sa 7 sjedala. Rezultat je vrlo izdašan prostor u 2. redu, s najboljim prostorom za koljena u kategoriji (+80 mm u usporedbi s prosjekom segmenta). Troje putnika na klupi također uživa u najboljem prostoru za laktove na tržištu (+25 mm u usporedbi s prosjekom segmenta). Nagib klupe od 65 mm ne umanjuje prtljažnik od 460 l, jedan od najboljih u segmentu.

Jednostavan pristup – s niskim, četvrtastim pragom – prtljažnik također ima pod u dva položaja, pružajući potpuno ravnu površinu za teret kada su nasloni stražnjeg sjedala 40/60 preklopljeni. U ovoj konfiguraciji nudi impresivnih 1600 l obujma. C3 Aircross ima fleksibilnost koja olakšava svakodnevni život cijeloj obitelji. Praktičan, svestran i umirujući, ostaje dovoljno kompaktan da gradsku vožnju učini bez stresa.

Višeenergetski pogonski sklopovi

Citroën s novim C3 Aircrossom nudi pristupačna rješenja usmjerena na ljude, jer novi kompaktni SUV nudi niz različitih pogosnkih sklopova po konkurentnoj cijeni. Potpuno novi C3 Aircross temelji se na platformi Smart Car, dizajniranoj za prilagodbu nizu vozila s unutarnjim izgaranjem, hibridnih i električnih vozila. Uz tradicionalni motor s unutarnjim izgaranjem, C3 Aircross po prvi put nudi hibridni pogon. Osim toga, novi C3 Aircross će po prvi put biti dostupan kao potpuno električno vozilo.

Hibrid

Potpuno novi C3 Aircross predstavlja novi pogonski sklop, sa svojom verzijom Hybrid 136 opremljenom automatskim mjenjačem e-DCT. Hibrid od 48 V koristi benzinski motor motor nove generacije 1.2 PureTech razvijen posebno za hibridne primjene, s 40 posto potpuno novih komponenti. S obujmom od 1199 cm³, ovaj 3-cilindrični motor razvija 136 KS (100 kW). Ima turbopunjač varijabilne geometrije i razvodni lanac koji doprinosi njegovoj robusnosti. Motor s Millerovim ciklusom kombiniran je s e-CDT elektrificiranim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, koji uključuje električni motor od 21 kW (28 KS) kojeg pokreće litij-ionska baterija od 48 V smještena ispod poda.

Citroën C3 Aircross - pogon Izvor: Promo fotografije / Autor: Citroën

Pogonski sklop je jednostavan za korištenje i ne zahtijeva ponovno punjenje. Idealan za obitelji, smanjuje i potrošnju goriva i emisije, što ga čini dobrim za novčanik i planet. E-motor (sinkroni stroj s trajnim magnetom) pomaže motoru s unutarnjim izgaranjem da smanji potrošnju goriva na transparentan način, omogućujući potpuno električnu vožnju za gotovo 50 posto gradske upotrebe i punjenje baterije tijekom usporavanja. Ovaj novi mjenjač proizvodi se u Francuskoj i nudi najbolju optimizaciju u smislu zbijanja i troškova. Kao rezultat toga, emisija CO2 hibridne verzije smanjena je na samo 124 g CO2/km (čeka se certifikacija). Ovo novo iskustvo vožnje bit će dostupno najširoj mogućoj publici u verzijama s 5 i 7 sjedala.

Uz ovaj elektrificirani pogonski sklop, Citroën postavlja C3 Aircross s turbobenzinskim pogonskim sklopom od 100 KS (75 kW). Ovaj 3-cilindrični PureTech Turbo 100 MT6 motor povezan je s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i u skladu je sa standardima Euro7. Ova će verzija biti dostupna po najkonkurentnijoj cijeni na tržištu.

Citroënov prvi potpuno električni kompaktni SUV

Po prvi put u obiteljskom B-SUV segmentu, Citroën nudi električnu verziju svog C3 Aircross s 5 sjedala. Savršeno prilagođena vozačkim navikama kupaca u ovom segmentu, električnu verziju pokreće motor od 83 kW (113 KS) u kombinaciji s LFP (litij-željezno-fosfatnom) baterijom od 44 kWh. Ova tehnologija nudi savršen kompromis između potrebnih performansi (domet veći od 300 km - odobrenje je u tijeku) i vrlo pristupačne cijene. Njegov motor i potpuno automatski mjenjač nude linearno ubrzanje s trenutno dostupnim okretnim momentom i najveću brzinu od 145 km/h. Potpuno električna verzija C3 Aircrossa nudi dovoljno performansi da se s lakoćom uključite u svakodnevni promet.

Potpuno električni C3 Aircross olakšava život svojim korisnicima, osobito kada je riječ o punjenju. Mode 3 kabel – standardno isporučen – omogućuje punjenje i kod kuće i na javnim mjestima: Standardno AC punjenje od 20 do 80 posto baterije traje oko 4 sata i 10 minuta korištenjem 7 kW snage; Standardno AC punjenje od 20 do 80 posto baterije traje oko 2 sata i 50 minuta uz upotrebu 11 kW snage.

Citroën C3 Aircross - u vožnji Izvor: Promo fotografije / Autor: Citroën

Brzo punjenje također je dostupno s DC 100 kW punjačima, kojima je potrebno samo 26 minuta da prijeđu s 20 na 80 posto napunjenosti.

Inačica opremljena drugačijom baterijom bit će ponuđena 2025. godine, čime će se doseg produžiti na više od 400 km.

Potpuno električni C3 Aircross u potpunosti rješava probleme vozača koji su još uvijek zabrinuti zbog prelaska na isključivo električnu energiju. Nova aplikacija e-ROUTES – razvijena za električna vozila Citroën – olakšava planiranje vaših putovanja, praćenje razine napunjenosti baterije u stvarnom vremenu i uživanje u potpunom iskustvu navigacije. Aplikacija pomaže skratiti vrijeme putovanja i određuje najbolje stanice za punjenje. Stalno povezan s podacima o vozilu (osobito s razinom napunjenosti baterija), prometnom situacijom i statusom točaka za punjenje duž odabrane rute, osigurava najučinkovitije upravljanje rutom.

Umirujuća udobnost interijera

Pun prostora i svjetla, C3 Aircross nudi sve značajke dnevnog boravka na kotačima. Njegov povišeni položaj za vožnju i visok razmak od tla olakšavaju ulazak i izlazak, dok istovremeno pružaju jasniji pogled na cestu ispred. Osjećaj udobnosti je najvažniji, a pruža ga ekskluzivni ovjes Citroën Advanced Comfort®, koncept C-Zen Lounge – koji kombinira umirujuću kontrolnu ploču s novim sustavom gledanja uvis – i sjedala Citroën Advanced Comfort®.

Citroën Advanced Comfort® ovjes i sjedala

Potpuno novi C3 Aircross dizajniran je kako bi pružio najbolji kompromis između udobnosti i užitka, bez obzira na to je li u njemu jedna ili 7 osoba. Kako bi se postigao taj rezultat, Citroënov ekskluzivni ovjes Advanced Comfort® dio je standardne opreme na svim verzijama. Ovaj inovativni, patentirani dizajn jamči jedinstveni osjećaj udobnosti za putnike u vozilu, bez obzira na uvjete na cesti.

Citroën C3 Aircross - interijer Izvor: Promo fotografije / Autor: Citroën

Citroën Advanced Comfort® ovjes preispituje dvije osnovne funkcije sustava ovjesa: osiguranje optimalnog kontakta između kotača i površine ceste i definiranje savršene razine udobnosti za putnike. Konvencionalni ovjes – koji je Citroën sada napustio – koristi oprugu i hidraulički prigušivač za upravljanje ovim dvjema funkcijama. Opruga apsorbira neravnine na cesti, dok amortizer podržava oprugu u njezinoj fazi opuštanja nakon sudara: graničnik na vrhu amortizera apsorbira kompresiju opruge u zadnjih nekoliko centimetara. Ovo zaustavljanje štiti mehaničke komponente vozila, ali ne raspršuje u potpunosti energiju, nepovoljno utječući na udobnost putnika.

Inženjeri Citroëna potpuno su preispitali ovu arhitekturu, stvarajući patentirani sustav progresivnih hidrauličkih odbojnika. Oni djeluju kao drugi manji amortizer, smješten na krajevima glavnog amortizera. Postoje dva progresivna zaustavljanja po amortizeru, jedan za kompresiju, a drugi za povrat. Ova konstrukcija ovjesa osigurava veću gipkost i udobnost na manjim neravninama, bez ugrožavanja prigušenja potrebnog za držanje tijela na mjestu tijekom vožnje po neravnoj cesti. U potonjem slučaju, sustav postupno usporava kretanje na kraju vožnje. Za razliku od mehaničkog graničnika u konvencionalnom amortizeru – koji apsorbira energiju i smanjuje udobnost otpuštanjem dijela u obliku udarca – progresivni hidraulički graničnik apsorbira i raspršuje tu energiju. Efekt 'čarobnog tepiha' tako važan za Citroën jasno se osjeća, poboljšavajući iskustvo vožnje u C3 Aircrossu.

Potpuno novi C3 Aircross također ima nova Advanced Comfort® sjedala. Opremljeni novom površinom sjedala koja uključuje dodatnih 10 do 15 mm pjene, imaju redizajniranu bočnu potporu kako bi se osigurala udobnost bez obzira na udaljenost.

C-Zen Lounge

C3 Aircross nasljeđuje sve ono što je već napravljeno na novim ë-C3 i C3. Moderna, prostrana i dobro opremljena kabina Citroën C-Zen Lounge ovdje je dovedena do svog logičnog završetka, s novim materijalima i bojama.

Horizontalna armaturna ploča – zajedno s karakterističnim Citroënovim okomitim ventilacijskim otvorima – podijeljena je u dvije razine: tehnički elementi na vrhu i udobnost na dnu. Poznato kao Sofa Design, ovo područje prekriveno je posebnom tkaninom i ukrašeno s oba kraja novim zonama toplog svjetla, što doprinosi osjećaju ugode. U gornjem dijelu, nedostatak slušalice čisti pogled, za udobnost vožnje i povećanu sigurnost. Bitne informacije o vožnji pametno se projiciraju na head-up zaslon. Mali višenamjenski upravljač, podesiv po visini i kutu, jednostavan je za rukovanje. Informacijski zaslon na spoju između armaturne ploče i donjeg dijela vjetrobrana prvi je za obiteljski SUV. Ova inovativna značajka eliminira potrebu za dvostrukim zaslonom, dajući vozaču sve potrebne informacije bez skretanja pogleda s ceste.

Povezan, dobro opremljen obiteljski SUV

Koji god izvor energije odabrali, C3 Aircross otvara nove korake svojom kombinacijom dizajna, prostora, udobnosti i opreme u vozilu – a sve to po izuzetno konkurentnoj cijeni. Potpuno novi C3 Aircross nudi infotainment sustav i sve mogućnosti povezivanja koje očekujete od ove vrste vozila.

You verzija potpuno novog C3 Aircrossa ima Smartphone Station, koji uključuje integrirani držač za pametni telefon. Vozač tada može automatski pokrenuti namjensku aplikaciju koristeći NFC bežičnu tehnologiju. Zahvaljujući Smartphone Stationu, vozači mogu pristupiti prečacima do usluga na svom pametnom telefonu, kojima se upravlja pomoću prepoznavanja glasa. Također mogu pristupiti radiju, popisima pjesama i navigaciji. Kontrole na upravljaču na C3 Aircrossu omogućuju vozačima da drže ruke na upravljaču, a tipka Home olakšava povratak na početnu stranicu aplikacije.

Max verzije modela C3 Aircross imaju 10,25-inčni infotainment ekran u boji, blago okrenut prema vozaču. Koristi arhitekturu widgeta inspiriranu pametnim telefonima. Virtualni prečaci omogućuju pristup glavnim funkcijama navigacije, telefona, radija, aplikacija i medija. Bežična WiFi funkcija omogućuje zrcaljenje pametnog telefona i kompatibilnost s Apple CarPlay i Android Auto. Udobnost u vozilu također je poboljšana prisutnošću dvije USB-C utičnice sprijeda i još dvije u redu 2. Podloga za punjenje od 15 W integrirana je u namjenski prostor za pohranu na središnjoj konzoli.

Sustavi pomoći vozaču i sigurnost

Tehnologija pomoći u vožnji ne poboljšava samo udobnost i sigurnost vozača. Svi u vozilu imaju prednosti od ove tehnologije, baš kao i pješaci. Ovo su najvažniji sustavi pomoći: Aktivna sigurnosna kočnica, Active Lane Keeping Assist; Upozorenje vozaču na pospanost vozača; Prepoznavanje znakova za brzinu; Pomoć pri dugim svjetlima; Prednji i stražnji senzori za parkiranje; Detekcija mrtvog kuta; Kamera za vožnju unatrag.

Potpuno električni za manje od 30.000 eura, benzinac za ispod 20.000 eura

Nakon lansiranja modela ë-C3 i C3, Citroën nastavlja svoju misiju učiniti električnu mobilnost dostupnom što većem broju ljudi. Zahvaljujući europskoj verziji nove međunarodne platforme 'Smart Car'– osmišljenoj od samog početka za potpuno električne motore, motore s unutarnjim izgaranjem i hibridne motore – i njezinoj ekstremnoj modularnosti, dimenzije C3 Aircrossa revidirane su prema gore radi veće uporabljivosti i funkcionalnost, bez utjecaja na njegovu prodajnu cijenu. To je prvi B-SUV na europskom tržištu koji se nudi po cijeni nižoj od 30.000 eura u svojoj potpuno električnoj verziji, te manje od 20.000 eura u svojoj PureTech turbo 100 MT6 verziji s unutarnjim izgaranjem.

  • +24
Citroën C3 Aircross Izvor: Promo fotografije / Autor: Citroën

Raspon po mjeri za svakoga

Potpuno novi asortiman C3 Aircross utjelovljen je u dvije siluete koje su identične u svom dizajnu i dimenzijama: 5 sjedala dostupna u benzinskim, hibridnim i električnim verzijama te 7 sjedala dostupna u benzinskim i hibridnim verzijama. C3 Aircross koristi paletu od šest jakih nijansi: Black Perla Nera crna, Mercury Grey siva, Elixir Red crvena, Monte Carlo Blue plava, Polar White bijela i Montana Green zelena, uparene s dvije dostupne boje krova - bijelom i crnom. Može se personalizirati pomoću kopči u boji u tri različite boje, od kojih je svaka usklađena s bojom tijela. Citroën će ponuditi dodatne kopče u boji kao dodatnu opremu, u obliku kompleta od 4 komada, za opsežniju prilagodbu.

Modernizacija potpuno nove serije C3 Aircross ide ruku pod ruku s bogatom opremom na prvoj razini opreme, You. Standardno dolazi s ovjesom Citroën Advanced Comfort®, 6 zračnih jastuka, ručnim klima uređajem, stanicom za pametne telefone, aktivnim sigurnosnim kočenjem, aktivnim sustavom upozorenja pri napuštanju trake, upozorenjem vozača, tempomatom s limitatorom brzine, prepoznavanjem znakova ograničenja brzine, stražnjim parkirnim senzorima, automatsko osvjetljenje, podešavanje visine vozačevog sjedala, prednji električni podizači stakala, stražnje sjedalo sklopivo u omjeru 40/60, LED prednja svjetla i dnevna svjetla te 16-colni kotači.

Druga razina, MAX, dodatno nudi aluminijske naplatke od 17 cola Aragonite Diamond Cut, 3D LED stražnja svjetla, bijelo ili crno zatamnjeni krov ovisno o boji karoserije, 3D navigaciju, bežično punjenje pametnog telefona, vanjska ogledala s detekcijom mrtvog kuta, prednja senzori za parkiranje, elektrokromirani unutarnji retrovizor i pristup verziji sa 7 sjedala s motorom Mild Hybrid 136 eDCT.