U listopadu 2019. je u Hrvatskoj novoregistrirano 4104 novih osobnih automobila, a model s najviše novih registracija u listopadu je Škoda Octavia s 241 komadom, a na drugom mjestu je sada Fiat Panda s 214 komada
Nakon što smo jučer dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec listopad, a pri tome mislimo na novoregistrirane nove automobile, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus, najmeritornijoj tvrtci po pitanju analize prodajnih rezultata automobilskog tržišta kod nas, doznali smo da nam je listopad, poslije nešto boljeg rujna ove godine, donio bolje rezultate i u odnosu na prošlogodišnji isti mjesec - listopad. Novoregistrirano je ukupno u mjesecu listopadu 4104 novih osobnih automobila, što je tek 97 komada više ako gledamo samo listopad 2018. U Hrvatskoj je u prvih deset mjeseci registrirano 55.441 novih osobnih vozila, ali sada za razliku od prvih deset mjeseci prošle godine ove godine ukupno s listopadom to je 1361 registracija više, kada je zabilježeno 54.080 registracija novih osobnih vozila. Nakon što smo u svibnju bili jako zadovoljni s rezultatima došao je nešto lošiji lipanj, srpanj, kolovoz i rujan su nam povratili optimizam u stabilan rast hrvatskog tržišta novih automobila, a listopad još i više. Prethodni mjesec, listopad, u odnosu na rujan, donio nam je više novih registracija za 552 vozila. Dakle, ukupni su rezultati u prvih deset mjeseci odlični, pa optimizma ne nedostaje i s ovim dosadašnjim rezultatima bismo trebali u kalendarskoj 2019. postići i ukupno bolje rezultate nego cijele prošle godine.
Volkswagen, Škoda i Renault predvode listu najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila u prvih deset mjeseci pripao je ponovno Volkswagenu, koji sa 7439 automobila drži 13,42 posto tržišta (no to je ipak manje za 720 vozila u odnosu na prvih deset mjeseci prošle godine i 15,09 posto tržišta). I ta marka se jedina može pohvaliti da je u prvih deset mjeseci 2019. prodala više od 7000 komada automobila, dok niti jedna druga nije prešla niti 5250 komada pojedinačno. Na drugom je mjestu je sada opet Škoda s 5250 vozila ili 9,47 posto tržišta (no oni su u isto vrijeme prošle godine bili lošiji s 4842 vozila ili čak 408 vozila manje, ali su imali i manji tržišni udio od 8,95 posto). Na treće mjesto se sada spustio Renault s 5230 vozila ili 9,43 posto tržišta (prošle godine 5308 vozila i 9,82 posto tržišta). Ople je sada na četvrtom mjestu, koji s 4981 vozila drži 8,98 posto tržišta, a Suzuki na petom mjestu s 3305 vozila ili 5,96 posto tržišta. Već smo i proteklih mjeseci napominjali da na mjesečne rezultate pojedinih marki utječu brojni faktori, poput raspoloživosti određenog modela, očekivanja dolaska na tržište novih modela, flotne prodaje (nabava vozila raznih tvrtki za svoje potrebe, odluka Vlade RH i lokalne uprave o obnavljanju vlastitog voznog parka,...), liberalizacije tržišta taxi prijevoza,reeksport u treće zemlje, ili kad je riječ o osobnoj kupnji građana (koja uvelike ovisi o dostupnosti kredita za građane, rasta osobnog standarda, najava dobre turističke sezone ili samoj procjeni građana o vlastitim financijskim izgledima do kraja godine, ekološkoj osvještenosti pojedinca, poticajima države, ...). Jedan od bitnih faktora je i kretanje cijene naftnih derivata kod nas i u svijetu, a vjerojatno na rezultate u nekom jako malenom dijelu utječu i faktori poput zabrane prometovanja vozilima starijih Euro normi o emisiji ispušnih plinova u nekim zapadnoeuropskim gradovima, ili slično.
Škoda Octavia je i dalje na prvom mjestu, a Renault Clio i VW Golf na drugom i trećem mjestu najprodavanijih modela
Prema podacima o registracijama novih automobila u deset mjeseci Škoda Octavia s 2991 komada je najprodavaniji model u Hrvatskoj, a na drugom mjestu je Renault Clio s 2146 komada, na trećem mjestu je Volkswagen Golf s prodanih 2056 komada u prvih deset mjeseci, dok je Suzuki Vitara i dalje na na četvrtom mjestu sa 1604 komada. Peto mjesto sada drži Renault Captur sa 1468 komada, 29 komada više od šestoplasirane Dacie Duster sa 1439 komada. Nećemo ulaziti u razloge dobrih ili loših prodajnih rezultata pojedinih modela, ali sasvim je izvjesno da se i u listopadu Škoda Octavia pokazala ponovno kao jak adut češkog proizvođača kod hrvatskih kupaca. Prema modelima pojedinih marki u prvih 20 najprodavanijih modela u prvih deset mjeseci 2019. iz segmenta SUV-a ili crossovera, kao i prošli mjesec 9 je različitih modela. To znači da je udio 'terenaca' (10.239 komada), u 26.552 automobila prvih 20 najprodavanijih modela, sada je više nego u prvih devet mjeseci, i to 38,6 posto, što je i dalje više od europskog prosjeka od 34,3 u cijeloj 2018. godini. Naravno, treba voditi računa i o činjenici da smo u 55.441 prodanom automobilu u prvih deset mjeseci uzeli u obzir po rezultatima prodanih 'terenaca' samo prvih 20 pojedinačno najprodavanijih modela, a tu su još i oni 'ostali', koji su pojedinačno imali manji broj prodanih primjeraka, ali svakako su među njima i neka SUV ili crossover vozila.
Ako opet uzmemo samo mjesec listopad 2019. tu je pojedinačno najprodavaniji model opet Škoda Octavia (iako je riječ o izlaznom modelu, jer nova generacija ima svjetsku prezentaciju za koji dan) s 241 komadom, Fiat Panda je u listopadu zauzela drugo mjesto s 214 komada, a Volkswagen Golf treće sa 166 komada (nova 8. generacija je predstavljena prije dva tjedna, ali naravno još nije u prodaji). No, u prvih 20 najprodavanijih modela u listopadu su na listi neki modeli kojih u ukupnom rezultatu nema među 20 za prvih deset mjeseci, poput: Fiata Pande, VW T-Crossa, Ford Focusa, Škode Karoq, Fiata 500L, Hyundai i30 i Opel Insignie. S druge strane, s liste najprodavanijih modela u prvih deset mjeseci na listi 20 najprodavanijih u listopadu, zanimljivo je nema: Renaulta Captura, Opel Corse, Fiata 500, Opel Crosslanda X, Suzukija Sx4, Hyundai Kone i Peugeota 208.
Prodaja marki prema tipu goriva za prvih deset mjeseci
Prema tipu motora, u gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u prvih deset mjeseci ove godine. Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za prvih devet mjeseci dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin s 33.827 komada ili 61,0 posto, što je neznatno manje (0,5 posto) nego u posljednjih devet mjeseci kada je udio bio 61,5 posto. Automobili s dizelskim motorom su tako i dalje na drugom mjestu sa 19.574 komada ili 35,3 posto udjela čini se da je trend pada malo zaustavljen. Na trećem mjestu su i dalje hibridni automobili s 1387 komada ili 2,5 posto (u prvih 9 mjeseci je njihov udio bio 2,4 posto), slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) s 483 komada ili 0,9 posto, što je identično s prvih devet mjeseci ove godine (ovdje je riječ o automobilima s bezinskim motorom, koji imaju i tvorničke postavke da mogu koristiti i UNP kao gorivo). Naravno, već smo i ranije rekli, jedan značajan broj automobila na benzin nakon prve registracije (a, u ovoj analizi je riječ prije svega o novoregistriranim automobilima) dodatno ugradi instalaciju za UNP, no to nije vidljivo u ovoj tablici.
Potpuno električnih automobila je i dalje mizerno malo, samo 0,3 posto od svih prodanih automobila u Hrvatskoj. U prvih deset mjeseci tako je novoregistrirano 170 komada čisto električnih automobila (samo u listopadu su novoregistrirana 32 električna automobila). Dakle, u odnosu na prvih devet mjeseci trend rasta je stabilan. Marka Tesla koja proizvodi isključivo električne automobile u prvih 39 marki prodanih automobila u prvih devet mjeseci ima sada 22 novoregistrirana automobila, što znači da je u mjesecu listopadu novoregistrirano 4 nova automobila. U kategoriji električnih automobila kod nas se u prvih deset mjeseci nalazi i dalje samo 10 marki, koje u svojoj ponudi imaju potpuno električne automobile, s ukupno 170 primjeraka novoregistriranih automobila. I da, najprodavanija marka u segmentu potpuno električnih automobila, drugi mjesec zaredom, je Hyundai sa 45, Smart je sada drugi s 36, a Nissan je sada treći s 28 električnim vozilom, a četvrto mjesto i dalje drži gore spomenuta Tesla s 22 komada. Kod automobila na UNP je najprodavanija marka s 445 komada Dacia i još samo Opel s 32 komada te Mitsubishi s 2, kao i Kia, Suzuki, Hyundai, Fiat s po 1 komadom. Kod hibridnih s 1387 automobila je i dalje na uvjerljivom prvom mjestu japanska Toyota s 1118 automobila, zahvaljujući cijeloj paleti hibridnih modela. U to spadaju modeli : Yaris Hybrid, Corolla Hybrid (Hatchback, Sedan i Touring Sports), Camry Hybrid, C-HR Hybrid, RAV4 Hybrid te Prius Hybrid, Prius + Hybrid i Prius Plug-In Hybrid. Tu je Lexus sa svojim modelom ES 300h F Sport.
Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i zagrebačkoj županiji novoregistrirano je i nadalje najviše automobila, čak 20.715 komada ili 37,36 posto od ukupne količine prodanih osobnih automobila u prvih deset mjeseci 2019. Na drugom mjestu je Istarska županija s 4129 komada ili 7,45 posto tržišta. Splitsko-dalmatinska županija sa 4025 registracija novih automobila ili 7,26 posto sada je treća. Posljednja prema ovoj listi je i dalje Virovitičko-podravska županija sa samo 217 komada ili 0,39 posto od ukupne brojke od 55.441 novoregistriranog osobnog automobila od siječnja do kraja listopada 2019. I da, ako ste se pitali gdje su sve one registracije s oznakom DA (Daruvar), koje srećemo posvuda po Hrvatskoj, oni su u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji i nalaze se i dalje na 6. mjestu s 3282 registriranih novih automobila ili 5,92 posto (proteklih devet mjeseci 6,16 posto).