Zbog skupe tehnologije za smanjenje emisija i malih profitnih marži u sličnim problemima su i ostali europski proizvođači miniautomobila s klasičnim motorima
Sa sve strožim europskim kriterijima po pitanju emisija CO2 najviše će biti pogođeni najmanji automobili, jer zbog njihove niske maloprodajne cijene nije isplativo opremati automobile skupom tehnologijom za smanjenje emisija. Tako će Ford okončati europsku prodaju KA+ miniautomobila kao dio nastojanja proizvođača da poboljša profitabilnost u regiji. Fordov glasnogovornik izjavio je da će se model KA+ 2020. kažnjavati zbog emisije CO2 iznad propisanog 'čineći ga manje privlačnim za kupce u konkurentnom segmentu'.
Da to ne pogađa samo Ford govori i podatak da će i Opel-Vauxhall u sastavu PSA Grupe morati odbaciti svoje miniautomobile Karl i Adam. PSA je također nagovijestio da bi se Peugeot 108 i Citroen C1 mogli isto tako prestati proizvoditi. Ne očekuje se niti da će Volkswagen grupa prikazati nove generacije modela VW Up, Škoda Citigo i Seat Mii miniautomobila, ali će umjesto toga raditi na tome da proizvedu gradske automobile s pogonom na baterije bez emisijama.
Ford je počeo uvoziti KA+ u Europu iz Indije 2016. kao zamjenu za manji KA koji se proizvodio u Fiatovoj tvornici u Tychy, u Poljskoj, uz Fiat 500, čija su dijelili platformu. Ford je prodao 22.406 modela KA+ u Europi do svibnja ove godine, što je za 13 posto manje nego godinu prije, tvrde tržišni analitičari JATO Dynamics. Prošle godine Ford je prodao nešto više od 50.000 KA+ jedinica u Europi.
Trgovcima je već u travnju rečeno da će Ford prestati isporučivati KA+, najmanji automobil u svom asortimanu. Pošiljke će se službeno zaustaviti u rujnu, rekao je glasnogovornik Forda. Ford je već ranije rekao da će također prestati s proizvodnjom modela C-Max i Grand C-Max kompaktnog monovolumena.
U siječnju, Ford je predstavio plan za oporavak svoje slabe profitabilnosti u Europi koji uključuje rezanje 12.000 radnih mjesta do kraja 2020. godine. Rezanje troškova uključuje i zatvaranje tvornice motora u Bridgendu, u Walesu i odlazak s tržišta putničkih automobila u Rusiji.
Ford je zabilježio 53 milijuna dolara profita u Europi u drugom kvartalu 2019., preokrenuvši gubitak od 73 milijuna dolara u istom tromjesečju 2018. Akcije restrukturiranja u Europi i Južnoj Americi koštale su proizvođača 1,2 milijarde dolara posebnih naknada tijekom tromjesečja. Ford preustrojava svoju liniju proizvoda u Europi kako bi se usredotočio na profitabilnije linije vozila kao što su SUV i komercijalna vozila, uključujući i lansiranje malog SUV-a Puma kasnije ove godine. 'Uskoro uvodimo uzbudljiva vozila koja će bolje odgovarati potražnji kupaca u Europi', kazao je Fordov glasnogovornik.
Ford je u srpnju najavio lansiranje električnog automobila u Europi 2023. na temelju MEB platforme VW Grupe, nakon električnog SUV-a 2020. godine. Tvrtka je također priopćila kako će u idućih pet godina u Europu uvesti još dva nova modela SUV-a. Ford je izjavio i da 'mali Bronco', novi mali robusni terenac planiran za 2020. godinu neće biti jedan od ta dva nova modela, će se prodavati samo u Sjevernoj i Južnoj Americi.