Tajna performansi leži u sinergiji između FireFly motora nove generacije, 4-cilindričnog 1,5-litrenog benzinskog turbo motora snage do 130 KS i 240 Nm, i 48-voltnog 15 kW snažnog e-motora, kojim upravlja novi 7-brzinski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom
Fiat je najavio dolazak novih 500X Hybrid i Tipo Hybrid, dovršavajući elektrifikaciju svoje linije. Put elektrifikacije marke započeo je s modelima 500 Hybrid i Panda Hybrid, a nastavio se s potpuno električnim New 500. Sada dolazi lansiranje novih 500X i Tipo, s novim 48-voltnim hibridnim motorom. Fiat sada nudi barem jednu verziju s niskim emisijama za svaki model i čini daljnji korak na putu energetske tranzicije i održive mobilnosti.
S novim 500X Hybrid i Tipo Hybrid, Fiat je pružio tehnološko rješenje prilagođeno korisniku, uključujući pametne inovacije u pristupačan paket. Oboje su još jedan veliki korak na putu marke da zadovolji rastuću potražnju za ovom tehnologijom u svom segmentu (+30% u prošloj godini). Partnerstvo s (RED) također se nastavlja jer su 500X Hybrid i Tipo Hybrid lansirani u (RED) specijalnoj seriji opreme.
Sve verzije 500X i Tipo opremljene hibridnim motorom također uključuju logotip koji ih identificira kao 'Hybrid' na vratima prtljažnika, koji se sastoji od dva lista s kapljicama rose u plavoj boji – živopisnija nijansa nego što se koristi na 500 i Pandi, za označavanje tehnološke evolucije motora.
Novi 48-voltni hibrid
Novi motor ugrađen u 500X Hybrid i Tipo Hybrid nije samo pristupačniji zahvaljujući niskim troškovima rada, već je i tehnološki napredniji. Međutim, u ime Fiatovog slogana ‘Tech It Easy’, ova inovacija ne zahtijeva komplicirane knjižice s uputama kako bi se iskoristila u potpunosti. 'We Plug, You Play' - tvrdnja koju je brend Fiat lansirao na Stellantis Software Day-u - sada pronalazi praktičnu primjenu u motoru napravljenom da bude uz korisnike u njihovim svakodnevnim životima, zadovoljavajući njihove potrebe mobilnosti bez nepotrebnih komplikacija.
Tajna performansi 500X Hybrid i Tipo Hybrid leži u sinergiji između FireFly motora nove generacije, 4-cilindričnog 1,5-litrenog benzinskog turbo motora koji može isporučiti do 130 KS s okretnim momentom od 240 Nm, i 48-voltni 15 kW snažan e-motor, kojim upravlja novi 7-brzinski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom.
Zahvaljujući naprednoj hibridnoj tehnologiji, snagu FireFlyja podržava BSG električni motor s tihim, 100 posto električnim pokretanjem, te e-motor koji poboljšava učinkovitost i dinamiku vozila. Automobil stoga može putovati s isključenim motorom s unutarnjim izgaranjem.
Potrošnja i emisije
Ovo je prvi Fiat Hybrid koji koristi električni motor potpunim isključivanjem benzinskog motora, koji može ostati u praznom hodu do 47 posto vremena prema ukupnom WLTP ciklusu. Samo u urbanom ciklusu taj postotak raste na 62 posto. Prednosti novog 48-voltnog 1.5 T4 Hybrid motora čak su veće od prethodnog 1.3 T4 (500X): u novoj verziji emisije CO2 su do 11 posto niže (WLTP ciklus). Performanse se nikada ne žrtvuju, a automobil je vrlo udoban za vožnju zahvaljujući praktički neprimjetnim promjenama između elektromotora i motora s unutarnjim izgaranjem.
Performanse
Uz ubrzanje do 100 km/h za 9,3 sekunde (Tipo) i 9,4 sekunde (500X) e-motor praktički trenutačno isporučuje okretni moment. Izvedba motora s unutarnjim izgaranjem je stoga brzo podržana pri ponovnom pokretanju i performanse su optimizirane, ublažavajući učinak turbo rupe i osiguravajući brzu reakciju na pritisak na papučicu gasa. Slično, ako se pokreće u čisto električnom načinu rada, motor s unutarnjim izgaranjem se pali kako bi pomogao u potražnji za snagom.
Posljednje, ali ne i najmanje važno, e-motor djeluje tako da pomiče radnu točku motora s unutarnjim izgaranjem, osiguravajući da može postići maksimalnu učinkovitost čak i u hladnom vozilu. Ova funkcija ubrzava prijelaz zagrijavanja katalizatora, uz dodatne prednosti u smislu potrošnje goriva i emisija.
Vožnja na struju
Hibridno napajanje ima višestruke prednosti u oba nova modela, ne samo u pokretanju u 100 posto električnom načinu rada: glatko, tiho i bez trošenja goriva. Isto tako, automobil se može nastaviti voziti u potpuno električnom načinu rada, kompatibilnom sa zahtjevima za snagom i razinom napunjenosti baterije (e-lansiranje). Električno napajanje također se može koristiti za funkciju e-puzanja, kako bi se napravio niz kratkih pokreta naprijed bez pritiska na papučicu gasa, na primjer u prometnoj gužvi (e-queueing). Automobil se također može parkirati u 100 posto električnom načinu rada, bilo u prvom stupnju prijenosa ili unatrag (e-parking). Osim toga, hibridno napajanje je dizajnirano za povrat energije tijekom kočenja i usporavanja.
Prednosti ove tehnologije su neposredne: manje emisije, manje onečišćenja bukom, više udobnosti i zabave – zahvaljujući fluidnosti automatskog mjenjača i brzom odzivu napajanja te manjoj potrošnji goriva.
Fiat 500X Hybrid, talijanski crossover
500X Hybrid idealan je dodatak liniji modela koji je od svog lansiranja 2014. nedavno premašio 750.000 registracija: globalni uspjeh, s obzirom na to da se 500X prodaje na svim većim tržištima diljem svijeta.
Dostupan kao verzija s mekanim krovom i nudi opciju (RED) izdanja, hibridna verzija 500X sada predstavlja novi 7-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom.
Izgled eksterijera također je osvježen lansiranjem modela za 2022.: sprijeda se nalazi novi logotip '500', dok straga uključuje dinamična slova 'FIAT'. Dva dizajnerska naznaka koja 500X čine još suvremenijim i nagoveštavaju izgled i dojam novog 500.
Dostupna u Club, Cross i Sport razinama opreme i dvije varijante karoserije (Hatchback i Dolcevita s mekim krovom), 500X linija također uključuje 1.0 ručni mjenjač od 120 KS. Zajedno s novom hibridnom verzijom, čini ponudu koja može zadovoljiti svaku potrebu kupaca za mobilnošću.
Fiat Tipo Hybrid
Ovaj se model uklapa u postavu modela koji je od lansiranja prodan u više od milijun primjeraka, što ga čini oličenjem 'family mover'. Dostupan je u tri razine opreme (Tipo, City Life i Cross), sve u hatchback varijanti karoserije. Kao i hibridna verzija, Tipo je također dostupan sa 1.0 T3 benzinskim motorom od 100 KS. Uz specifikaciju Tipo Cross 1.0 100 KS, Tipo Cross Hybrid standardno ima grijana prednja sjedala, ulazak i kretanje bez ključa te pomoć u mrtvom kutu.
Sigurna vožnja uz ADAS sustave
500X Hybrid i Tipo Hybrid također predvode svoje segmente za svoje opcione napredne sustave pomoći vozaču (ADAS), kako bi im olakšali vožnju i spriječili potencijalne opasnosti. Glavne sigurnosne specifikacije u ponudi uključuju: Attention Assist (novi dodatak 500X Hybridu, iako je prethodno viđen u novom Tipu 2020., za otkrivanje ranih znakova umora vozača u bočnim kretanjima vozila. Također šalje zvučno i vizualno upozorenje na ploču s instrumentima i preporučuje vozaču da napravi stanku); Autonomnu kočnicu u nuždi; Prepoznavanje prometnih znakova; Inteligentnu pomoć za brzinu; Kontrolu trake; Prilagodljiva duga svjetla; Pomoć za mrtve kutove.
Kako bi pridonijeli tome da život u vozilu bude još praktičniji i jednostavniji, također su dostupni Keyless Entry/Go i stražnja kamera.
Narudžbe za Fiat 500X Hybrid i Tipo Hybrid – proizvedene u tvornici Melfi u Italiji, odnosno u Tofasu u Turskoj – bit će otvorene ovog mjeseca i bit će dostupni ovog proljeća.