sigurni za volanom

[FOTO] Istraživanja Mazde pokazuju da samo 40 posto vozača sjedi ispravno!

14.09.2022 u 11:06

Bionic
Reading

Kako bi riješili problem neispravnog sjedenja, Mazda je razvila sustav koji prepoznaje svakog vozača i automatski konfigurira položaj sjedala, upravljača, retrovizora i head-up zaslona za optimalnu udobnost i sigurnost

Optimalno pozicioniranje vozača uvijek je bila ključna komponenta u razvoju svakog Mazdinog vozila. Međutim, Mazdini istraživači nedavno su otkrili da se manje od polovice vozača ispravno postavlja radi udobnosti, sigurnosti i kontrole. Zaključili su da je rješenje u novom SUV modelu Mazda CX-60.

Slijedeći Mazdinu filozofiju usmjerenu na čovjeka, koja uzima u obzir svaku dodirnu točku u automobilu, od oblika i djelovanja ručki na vratima do osjećaja prekidača, sljedeći korak bio je osigurati da vozači uvijek sjede ispravno.

Nobuaki Tabata, voditelj programa za E/E arhitekturu u Odjelu za razvoj integriranih sustava upravljanja, i njegov tim otkrili su da većina vozača nije bila svjesna kako postići najbolju poziciju za vožnju za sebe.

'Tijekom razvoja Mazde CX-60, otkrili smo da ljudi nisu znali kako prilagoditi položaj vozačkog sjedala kako bi postigli optimalnu razinu udobnosti. Zapravo, imamo podatke istraživanja koji govore da samo 40 posto vozača sjedi ispravno', kaže Tabata.

Kako bi riješila ovaj problem, Mazda je razvila sustav koji prepoznaje svakog vozača i automatski konfigurira položaj sjedala, upravljača, retrovizora i head-up zaslona za optimalnu udobnost i sigurnost.

Sustav koristi kameru okrenutu prema vozaču kako bi omogućio tehnologiju procjene tjelesne težine. Nakon što vozač ručno unese svoju visinu pomoću upravljačke kontrole (ovo treba učiniti samo pri prvom postavljanju), sustav zatim izračunava i nudi najbolji položaj za tu osobu na temelju položaja njenih očiju. Naravno, vozač može premostiti i modificirati položaj ako želi.

A kada vozač ugasi motor i otpusti kopču sigurnosnog pojasa, sjedalo i upravljač automatski se resetiraju i aktiviraju kako bi lakše izašli iz automobila.

Tabata nadalje objašnjava dodaje: 'Ovu smo funkciju razvili koristeći ogromnu količinu podataka. Nakon što prepoznavanje lica identificira vozača, sustav na temelju naše procjene tjelesne građe može predložiti kako treba prilagoditi položaj sjedenja. To je kao podučavanje vozača na temelju iskustva proizvođača.'

Istraživanja Mazde pokazuju da samo 40 posto vozača sjedi ispravno
  • Istraživanja Mazde pokazuju da samo 40 posto vozača sjedi ispravno
  • Istraživanja Mazde pokazuju da samo 40 posto vozača sjedi ispravno
  • Istraživanja Mazde pokazuju da samo 40 posto vozača sjedi ispravno
  • Istraživanja Mazde pokazuju da samo 40 posto vozača sjedi ispravno
  • Istraživanja Mazde pokazuju da samo 40 posto vozača sjedi ispravno
    +3
Istraživanja Mazde pokazuju da samo 40 posto vozača sjedi ispravno Izvor: Promo fotografije / Autor: Mazda

A postavljanje savršenog položaja za vožnju samo je početak. 'Grubo govoreći, postoji više od 100 stavki za personalizaciju pripremljenih za ovaj automobil pomoću sustava za prepoznavanje lica', nastavlja Tabata. 'Drugi primjeri uključuju individualne prilagodbe zvuka glazbe, glasnoću sigurnosnih upozorenja i ambijentalnog osvjetljenja, koje se može ugoditi i prilagoditi za određene vozače.'

S ovom genijalnom tehnologijom prepoznavanja lica, Mazda nastoji smanjiti stres vozača prije nego što putovanje uopće započne. Pritom je vožnja u Mazdi CX-60 ne samo sigurnija, već i opuštajuća i zabavnija za sve, a vozač i putnici podjednako uživaju u većem miru.