još malo

[FOTO] Mercedes će 2025. umiroviti A- i B-klasu: Ulagat će u modele koji generiraju visoke profitne marže

28.06.2022 u 11:14

Bionic
Reading

Mercedes želi da u budućnosti više od 75 posto ulaganja u razvoj vozila bude u vrhunskim kategorijama vozila (Maybach, AMG te S- i G-klasom sa svojim električnim i SUV izdanima) i temeljnom ponudom s najprodavanijim modelima C- i E-klasom

Čini se da je odzvonilo dvama popularnim modelima iz linije osobnih automobila Mercedes-Benza. Naime, kako prenosi njemački Handelsblatt, najvrjednija njemačka marka u 2022. će umiroviti A- i B-klasu modela za tri godine, 2025.

Mercedes je dugo vremena imao zanimljivu strategiju, prema kojoj je nastojao trajno dominirati u premium ligi, proširivši tako svoju liniju modela na više od 40 marki i derivata. No ta se strategija sada mijenja iz korijena, jer izvršni direktor Ola Källenius prekida prodajnu mantru svojih prethodnika.

Krajem svibnja Šveđanin je najavio da će umiroviti tri od sedam kompaktnih automobila. Ulaganja bi se trebala pretočiti u modele koji generiraju visoke profitne marže. Dakle, ideja je zaraditi više s manje automobila u budućnosti.

Kako navodi Handelsblatt obje serije modela smatraju se neisplativima, a promjene će dovesti do viših početnih cijena Mercedes-Benzovih modela, s trenutno manje od 30.000 na oko 40.000 eura. Mercedes želi da u budućnosti više od 75 posto ulaganja u razvoj vozila bude u vrhunskim kategorijama vozila (s luksuznom markom Maybach, tvrtkom kćeri sportskih automobila AMG i S- i G-klasom sa svojim električnim i SUV izdanima) i temeljnom ponudom (s najprodavanijim modelima C- i E-klasom).

Ipak, Källenius još uvijek nije posve otkrio koji bi to još eventualno mogao biti treći model, koji će se najvjerojatnije izbaciti iz proizvodnje.

A-klasa od 1997. godine

Model A-klasa je bila dio Mercedesove obitelji od 1997. godine, ali je novi model isprva izazvao senzaciju spektakularnim kvarom: tijekom takozvanog 'los testa' prevrnuo se testni automobil, o čemu su izvijestili mediji što je bio pravi šok za njemačkog proizvođača.

Ipak, uz neka nova tehnička rješenja, u koja spadaju niži profil guma i elektronički program stabilnosti (ESP), nova A-klasa je već 1998. godine zabilježila odlične prodajne rezultate diljem svijeta. Te je godine prodano 120.000 vozila, a prošle 2021. godine ih je prodano 185.000 primjeraka. Njemački je proizvođač objavio još prije tri godine, kako je preko pet milijuna kompaktne A-klase 'Made in Rastatt' od početka proizvodnje 1997. do svibnja 2019. sišlo s proizvodne trake.

Tako izgleda neće biti nasljednika za verzije A-klase - hatchback i produžena limuzina.