sada i kod nas

[FOTO] Novi VW Golf Variant i Golf Alltrack stigli u Hrvatsku; poznati svi detalji

27.11.2020 u 13:14

Bionic
Reading

Nova generacija Golfa Varianta, praktičnog svestranog talenta impresionira maksimalnim prostorom i minimalnom potrošnjom, a s uvođenjem na hrvatsko tržište na raspolaganju će biti tri motora i tri linije opreme, dok Alltrack stiže nešto kasnije

Volkswagen nastavlja širiti spektar modela osme generacije Golfa, a poslije modela s četvorim vratima sada slijedi druga verzija karoserije: potpuno novi Golf Variant. Nakon što je 1992. godine prvi put predstavljen s trećom generacijom Golfa, Variant je brzo postao uspješan model koji je svojim dodatnim prostorom i varijabilnošću impresionirao više od tri milijuna vozača diljem svijeta. Volkswagen sada lansira Golf Variant koji segment kompaktnih prostornih divova obogaćuje novom dinamikom dizajna. Činjenica je da upravo predstavljeni Golf Variant pokazuje linije koje se odlikuju maksimalnom aerodinamikom, prepoznatljivim prednjim dijelom i snažnim područjem ramena u stilu Shooting Brakea. Unatoč ovom novom sportskom karakteru, Volkswagen ostaje dosljedan višenamjenski alat s mnoštvom prostora: zahvaljujući kapacitetu prtljažnika od čak 1642 litre i znatno većem slobodnom prostoru za noge u stražnjem dijelu vozila, novi Golf Variant nudi još veću varijabilnost i udobnost od svog prethodnika.

Tri štedljiva motora u trenutku uvođenja modela

Zahvaljujući novim motorima i aerodinamičnom dizajnu, poboljšana su također vozna svojstva i vrijednosti potrošnje. U trenutku lansiranja modela u studenom ove godine Golf Variant prvi put na tržište dolazi s djelomično hibridnim pogonom (eTSI s 81 kW / 110 KS i tehnikom od 48 V) i dvama turbodizelskim motorima s tehnologijom dvostrukog doziranja (eng. twindosing) (TDI s 85 kW / 115 KS i 110 kW / 150 KS). Svi su motori u jednakoj mjeri štedljivi i snažni te ispunjavaju najnoviju normu za ispušne plinove Euro 6d-ISC-FCM. Nakon njih će uslijediti dva benzinska motora sa 96 kW (130 KS) i 110 kW (150 KS). Spektar djelomično hibridnih pogona upotpunit će dva eTSI motora s 96 kW i 110 kW. Prvi put pred publikom pojavit će se verzija sa 147 kW (200 KS) kao najsnažniji dizel za novi Golf Alltrack.

  • +20
VW Golf Variant Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen

Osnovni TSI motor sa 110 KS (81 kW)

Benzinski motor od 200 Nm je djelomični hibrid od 48 V. Ovaj Golf Variant, koji je serijski opremljen 7-stupanjskim automatiziranim mjenjačem s dvije spojke (DSG), u potpunosti isključuje električno 'punjeni' turbomotor (eTSI) kad god je to moguće kako bi omogućio nečujno jedrenje bez emisija uz uštedu energije. Kombinirana potrošnja modela Golf Variant 1.0 eTSI iznosi tek 4,5 do 4,3 l/100 km – govorimo o prostranom modelu s pet sjedala koji po potrebi može postići brzinu do 200 km/h i u koji se s lakoćom može utovariti prtljaga obitelji s troje djece.

Osnovni TDI motori sa 115 KS (85 kW) i sa 150 KS (110 kW)

Novi turbodizelski motori (TDI) s tehnologijom dvostrukog doziranja i dvostrukim SCR katalizatorom čine velik tehnički iskorak. Kombinirana potrošnja modela Golf Variant 2.0 TDI snage od 85 kW (115 KS) sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i okretnim momentom od 300 Nm iznosi tek 4,0 do 3,9 l/100 km; u verziji sa 110 kW (150 KS, 360 Nm) i 7-stupanjskim DSG mjenjačem ona iznosi 4,1 do 4,0 l/100 km.

Doseg do 1220 kilometara

U usporedbi s jednako snažnim TDI motorima u prethodnom modelu potrošnja je smanjena za čak 0,4 l/100 km. eTSI kao djelomični hibrid s DSG mjenjačem nije bio dostupan u posljednjem Golfu Variant; motor s ručnim mjenjačem koji je usporediv u smislu snage trošio je 0,5 l/100 km više od novog eTSI motora. Zaustavljanja radi točenja goriva rijetka su kod sva tri motora: ovisno o verziji pogona novi Golf Variant postiže teoretski doseg od čak 1220 kilometara.

U unutrašnjosti gotovo ništa nije ostalo na svom mjestu – osim savršene ergonomije. Digitalne dodirne površine, dodirni klizači i zasloni preuzimaju funkciju klasičnih tipki i analognih prikaza. Headup zaslon opcijski projicira važne informacije na vjetrobransko staklo. Nova digitalna sučelja katapultiraju Golf Variant u novo doba.

Novi sustavi potpora su progresivni. Sustav 'Travel Assist' omogućuje potpomognutu vožnju pri brzini do 210 km/h te povećava razinu udobnosti posebno na dugim dionicama. Nova potpora za skretanje te također novi sustav upozorenja Car2X značajno poboljšavaju sigurnost. Nova 'IQ.LIGHT – LED Matrix glavna svjetla' prvi put u Golfu Variant pretvaraju noć u dan.

Novi vanjski dizajn odlikuje se karizmom, a svojim kristalno jasnim linijama i sustavima svjetala izvedenima pomoću LED tehnike stvara vizualnu poveznicu s digitalnim svijetom. Klasični Golf s četvorim vratima i novi Golf Variant dijele iste kultne linije sprijeda i bočno do B stupova. Iza njih Variant pokazuje svoju tipičnu samostalnost. Zahvaljujući izraženom području ramena, dugom krovu koji je lagano uvučen prema gore i koji se spušta prema stražnjem dijelu te stražnjem staklu koje je ukošeno poput stražnjeg stakla coupé modela, Golf Variant odlikuje se sportskim karakteristikama kao nikada do sada. Povećanjem dužine iznova su dimenzionirane proporcije, zbog čega se Golf Variant doima izduženijim i vizualno nižim. Nova generacija Varianta dugačka je 4633 mm; međuosovinski razmak sada iznosi 2686 mm (povećanje za 66 mm u odnosu na prethodni model). Golf Variant širok je 1789 mm, a visok 1455 mm (bez uzdužnih krovnih nosača). Za usporedbu: aktualni Golf s četvorim vratima dugačak je 4284 mm, dok njegov međuosovinski razmak iznosi 2619 mm.

Volkswagen je iznova konfigurirao matricu opreme za Golf Variant: iznad osnovne verzije 'Golf' slijede linije 'Life', 'Style' i 'R-Line'. Golf Alltrack s pogonom na sve kotače 4MOTION stići će na tržište kao samostalni model.

Opsezi opreme su prošireni, a detalji kao što su potpora zadržavanja vozila na voznom traku 'Lane Assist', sustav nadzora okoline 'Front Assist' sa City funkcijom kočenja u nuždi i sustavom prepoznavanja pješaka, nova potpora za skretanje, sustav prepoznavanja umora, elektronička blokada diferencijala XDS i lokalni sustav upozorenja Car2X općenito čine dio serijske opreme vozila. Tu su također uvijek i 'Digital Cockpit Pro' (digitalni instrumenti), online usluge i funkcije 'We Connect' i 'We Connect Plus', novo višenamjensko kolo upravljača, automatski klimauređaj 'Air Care Climatronic', sustav za pokretanje bez ključa 'Keyless Start', bluetooth sučelje za telefon te LED glavna svjetla i LED stražnja svjetla uključujući automatsko uključivanje svjetala za vožnju.

Golf Alltrack – crossover sastavljen od Varianta i SUV-a

Istovremeno uz Golf Variant lansirat će se i novi Golf Alltrack. Kao crossover sastavljen od Golfa Variant i SUV-a model Alltrack na tržište dolazi sa serijskim stalnim pogonom na sve kotače (4MOTION), povećanim razmakom od tla, optikom vozila za sve terene uključujući specifične branike te individualiziranom unutrašnjošću. Novi Golf Alltrack nudi prave robusne kvalitete na laganom terenu, prikladan je kao vučno vozilo (opterećenje prikolice do 2000 kg) te također impresionira kao individualni lifestyle model. Nova generacija Golfa Alltrack koji je prvi put predstavljen 2015. godine preuzima sve tehnološke novitete iz novog Golfa Variant.

Dizajn i dimenzije: karizmatične linije i znatno veći međuosovinski razmak

Nova generacija Golfa Variant dugačka je 4633 mm; međuosovinski razmak sada iznosi 2686 mm (povećanje za 66 mm u odnosu na prethodni model). Širina Golfa Variant bez vanjskih zrcala iznosi 1789 mm. Visina Volkswagena bez uzdužnih krovnih nosača iznosi 1455 mm, a s uzdužnim krovnim nosačima 1498 mm. Zahvaljujući povećanoj dužini i međuosovinskom razmaku, novi Golf Variant ima dinamičnije proporcije od svog prethodnika. U usporedbi s aktualnim Golfom s četvorim vratima novi se Variant odlikuje međuosovinskim razmakom povećanim za 67 mm te dužinom većom za 349 mm; znatno je veći prije svega stražnji prevjes karoserije koji je tipičan za Variant.

Novi vanjski dizajn modela Golf Variant odlikuje se karizmom, a svojim kristalno jasnim linijama i sustavima svjetala izvedenima pomoću LED tehnike stvara vizualnu poveznicu s digitalnim svijetom. Golf s četvorim vratima i novi Golf Variant dijele iste kultne linije sprijeda i bočno do B stupova. Iza njih Variant pokazuje svoju tipičnu samostalnost. Zahvaljujući izraženom području ramena, dugom krovu koji je lagano uvučen prema gore i koji se spušta prema stražnjem dijelu te stražnjem staklu koje je ukošeno poput stražnjeg stakla coupé modela, Golf Variant odlikuje se sportskim karakteristikama kao nikada do sada. Zbog istaknutog povećanja Golf Variant se doima izduženijim i vizualno nižim.

Da je baš svaki dio karoserije nanovo oblikovan i izbrušen u zračnom tunelu već na prvi pogled pokazuju aerodinamičke vrijednosti Golfa Variant: prednja površina smanjena je u usporedbi s prethodnikom na 2,21 m² , a koeficijent otpora zraka (cw) s 0,3 na 0,275. Volkswagen je realizirao dobru aerodinamiku najrazličitijim mjerama. Osim smanjene prednje površine, one obuhvaćaju vanjska zrcala, aerodinamične kutne elemente branika i spojlere u stražnjem području krova koji su optimizirani u pogledu cw-vrijednosti, oblogu podvozja preko cijele površine i aerodinamički optimizirane značajke u okvirima kućišta kotača (sprijeda usmjerivač zraka, straga spojler).

Povećanje vanjske dužine i međuosovinskog razmaka u potpunosti ide u prilog unutrašnjosti Golfa Variant. U vozilu će se udobno smjestiti pet putnika. Povećanje prostora posebno je primjetno u stražnjem dijelu vozila: maksimalni prostor za noge porastao je s 903 na 941 mm. Svoju prtljagu putnici mogu smjestiti u prtljažnik prostranih dimenzija: kada se prtljaga utovari do gornjeg ruba naslona stražnjeg sjedala, na raspolaganju će biti zapremina od 611 litara (dodatnih 6 litara u odnosu na Golf Variant 7). Kada se prtljaga natovari do krova s integriranom mrežnom pregradnom stijenkom za prtljagu do naslona prednjih sjedala, zapremina će porasti na 1642 litre (dodatne 22 litre). Prtljažnik je opremljen praktičnim kukama za torbu, ušicama za vezanje prtljage i osvjetljenjem. U desnoj bočnoj oblozi opcijski se nalaze 12-V i 230- V utičnica te aktivacija električno otklopive i sklopive kuke za vuču. Ako su vam obje ruke zauzete vrećicama iz kupovine ili prtljagom, opcijski električni stražnji poklopac alternativno možete otvoriti virtualnom papučicom.

  • +28
VW Golf Alltrack Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen

Novi pogonski sustavi: djelomično hibridni pogon s 48-V tehnikom i TDI motorom s dvostrukim doziranjem

Električna učinkovitost. Program motora novog Golfa Variant uključivat će benzinske (TSI) i dizelske (TDI) pogone te djelomično hibridne pogone. Svi benzinski i dizelski motori su motori s izravnim ubrizgavanjem i turbopunjenjem. Njihov spektar snage iznosit će nakon uvođenja svih motora na tržište između 81 kW (110 KS) i 147 kW (200 KS). K tomu je za modele s pogonom na prednje kotače razvijen novi 6-stupanjski ručni mjenjač kojim se emisije CO2 dodatno smanjuju. Svi motori novog Golfa Variant i Golfa Alltrack ispunjavaju normu za ispušne plinove Euro 6d-ISC FCM.

Detaljan pregled verzija pogona koje se nude u trenutku uvođenja modela na tržište

1.0 eTSI sa 110 KS (81 kW) i DSG mjenjačem. 1.0 eTSI motor je trocilindrični motor s turbopunjačem koji dolazi u kombinaciji sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem (DQ200). Najveću snagu od 81 kW dijeli s jednako snažnim TSI motorom bez 48-V tehnologije i DSG mjenjača. Također identični maksimalni okretni moment od 200 Nm dostupan je u području od 2000 do 3000 okr./min. Nakon 10,6 sekundi Golf Variant 1.0 eTSI postiže brzinu od 100 km/h, dok njegova najveća brzina iznosi 202 km/h. Kombinirana potrošnja prema Novom europskom ciklusu vožnje od 4,5 do 4,3 l/100 km vrlo je štedljiva.

2.0 TDI s 115 KS (85 kW). Ovaj TDI jedan je od najodrživijih motora na svijetu u svojoj klasi zahvaljujući između ostalog dvostrukom doziranju. S obzirom na navedenu održivost ovaj motor nudi suverena vozna svojstva: Golf Variant 2.0 TDI sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem postiže brzinu od 202 km/h u ovom stupnju snage. Ovaj model uspijeva postići ubrzanje do 100 km/h za 10,5 sekundi. U jednakoj mjeri ugodno i dinamično ponašanje vozila u vožnji određuje i veliki maksimalni okretni moment TDI motora od 300 Nm (pri 1600 do 2500 okr./min.). Maksimalna snaga 4-cilindričnog motora dostupna je između 3250 i 4000 okr./min. Kombinirana potrošnja prema Novom europskom ciklusu vožnje iznosi tek 4,0 do 3,9 l/100 km.

2.0 TDI sa 150 K (110 kW) i DSG mjenjačem. Ovaj TDI motor Golfa Varianta razvija svoju najveću snagu između 3500 i 4000 okr./min. Ovaj stupanj snage povezan je sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem u trenutku uvođenja modela na tržište. Upečatljivi maksimalni okretni moment od 360 Nm dostupan je u spektru brojeva okretaja od 1600 do 2750 okr./min. Poput TDI motora sa 115 KS verzija sa 150 KS također je opremljena dvostrukim ubrizgavanjem sredstva AdBlue (eng. twindosing). Golf Variant 2.0 TDI DSG s najvećom brzinom od 223 km/h ubrzava do 100 km/h za 8,7 sekundi. Kombinirana potrošnja prema Novom europskom ciklusu vožnje iznosi 4,1 do 4,0 l/100 km.

Golf Variant na hrvatskom tržištu

S uvođenjem na hrvatsko tržište na raspolaganju će biti tri motora i tri linije opreme: Life, Style i R-Line. Nešto kasnije ponuda će se proširiti i modelom Alltrack. Po pitanju motora s početkom prodaje na raspolaganju će biti tri motora – turbobenzinski 1.0 eTSI DSG sa 110 KS te dva turbodizelaša 2.0 TDI sa 115 KS i 150 KS.

Cijena turbobenzinskog eTSI motora sa DSG mjenjačem u liniji opreme Life iznosi 195.498 kuna dok će dizelski 2.0 TDI sa šeststupanjskim mjenjačem startati od 191.893 kuna. Model Life već u seriji nudi 16-colne lakometalne naplatke, LED glavna svjetla, automatski klima uređaj Climatronic, radio 'Composition', App-Connect, Digital Cockpit Pro, automatsko održavanje razmaka ACC, ultrazvučnu pomoć pri parkiranju sprijeda i straga, rezervnu guma smanjenih dimenzija… Style i R-Line, između ostalog, nude još i navigacijski sustav 'Discover Media' te 17-colne lakometalne naplatke.