Od 1921. do danas

[FOTO] Od Peugeota 604 do Peugeota 5008: Modeli 'lavlje marke' francuskih predsjednika kroz povijest

13.07.2022 u 08:50

Bionic
Reading

Reprezentacija, komunikacija, zaštita... vozilo predsjednika Francuske Republike puno je više od automobila. Peugeot je već pola stoljeća jedan od dobavljača Elizejske palače, od modela 604 Valéryja Giscarda d'Estainga do modela 5008 Emmanuela Macrona. Kratka šetnja kroz povijest Pete Republike...

Povijest predsjedničkih automobila Republike Francuske duga je preko jednog stoljeća. Podsjetimo se dakle svih modela koje su koristili šestorica francuskih predsjednika, kroz povijest: Alexandre Millerand, Valéry Giscard d'Estaing, François Mitterrand, Jacques Chirac, Nicolas Sarkozy te Emmanuel Macron.

Pvo imamo noviju povijest, koja je zapravo tek započela. Emmanuel Macron, novoizabrani predsjednik, stigao je na svoju ceremoniju 14. srpnja 2017. u Peugeotu 5008. Ovaj je automobil zadržao tijekom svojih prvih pet godina na dužnosti i to ga vjerojatno čini najsnimljivijim i fotografiranijim automobilom u posljednjih pet godina. To ne znači nužno da je najpoznatiji. Iz Peugeot 5008 proizveden, kao i svi Peugeot 5008, u tvornici u Rennesu, a zatim je povjeren Centigonu, specijaliziranoj bretonskoj tvrtki koja je izvršila blindiranje vozila. Za ostalo, jedina navedena informacija odnosi se na raspored stražnjih sjedala (2 sjedala umjesto 3, sa specifičnom središnjom konzolom), ugradnju prednjih žmigavaca na rešetku hladnjaka i značku Predsjedništva Republike pričvršćenu na karoseriju . Sve ostalo je stroga tajna!

Peugeot Type 156 Alexandrea Milleranda

'Pretpovijest' Peugeota i Francuske Republike započela je 1920-ih. Izabran za predsjednika Republike (treći po redu) 23. rujna 1920., Alexandre Millerand vozio je Peugeot Type 156 iz 1921. Type 156 bio je prvi automobil koji se proizvodio u Sochauxu i bio je vrh ponude za marku u to vrijeme, s impresivnim rednim 6-cilindričnim motorom od 5954 cm³ koji doseže... 25 konjskih snaga.

Peugeot 604 Valéryja Giscarda d'Estainga

Više od pola stoljeća kasnije Francuzi su za svog predsjednika izabrali ljubitelja vožnje, automobila i Peugeota. Valéry Giscard d'Estaing doveo je Peugeot u Elizejsku palaču 1975. godine, u godini kada je lansirana nova perjanica marke, Peugeot 604. Još jedna inovacija koju je zahtijevao izrazito moderan šef države: predsjednički automobili više nisu bili crni, već 'zeleni kao mahovina'.

Tijekom sedmogodišnjeg mandata Elizejska palača naručila je četiri Peugeota 604. Tri od njih bili su serijski modeli, vrhunske SL verzije pokretane 2,6-litrenim V6 motorom od 136 KS, koje je predsjednik ponekad volio voziti sam. Uz njih, Peugeot 604 Presidential Limousine rezerviran je za svečane prilike. Izrađen u suradnji s proizvođačem karoserija Heuliez, ima međuosovinski razmak produljen za 62 centimetra, zahvaljujući luksuzno opremljenim stražnjim sjedalima i krovu prekrivenom crnom imitacijom.

S druge strane, Elizejska palača ne odobrava projekt Peugeota 604 'landaulet' (stražnja sjedala koja se mogu otvoriti) kako je predložio proizvođač karoserija Chapron. Jedinstveni primjerak izgrađen 1979. na kraju je isporučen predsjedniku Nigera.

Oklopna limuzina Peugeot 605 pod vodstvom Françoisa Mitterranda

Godine 1991. Elizejska palača nabavila je Peugeot 605 koji je produžila i blindirala bretonska tvrtka Labbé (koja je kasnije postala Centigon, tvrtka koja je pripremila predsjednički Peugeot 5008). Ovaj model je bio opremljen V6 motorom od 170 KS, te je bio opremljen čeličnom oklopom visoke čvrstoće i prozorima od neprobojnog stakla i polikarbonatnog kompozita. U brojkama: 2500 kg, što je 1000 kg više od standardnog 605 V6! Ovu su limuzinu uglavnom koristili šefovi država ugošćeni u Francuskoj, poput Mihaila Gorbačova, Hosnija Mubaraka i pape Ivana Pavla II.

Peugeot modeli Jacquesa Chiraca

Tijekom svog dvanaestogodišnjeg mandata u Elizejskoj palači, Jacques Chirac je redovito koristio Peugeot 607 koji se pridružio voznom parku Predsjedništva Republike. No Peugeot koji je bez sumnje ostavio najveći dojam na Francuze bio je u to vrijeme crveni Peugeot 205 SR, 1984., kojeg je predsjednikova supruga sama vozila cestama Corrèzea...

Peugeot 607 Paladine Nicolasa Sarkozyja

Peugeot 607 Paladine bio je vjerojatno najspektakularniji i kratkotrajni predsjednički automobil Pete Republike. Godine 2007. tim Nicolasa Sarkozyja tražio je vozilo koje bi simboliziralo obnovu i modernost kada se novi predsjednik vozio po Champs-Elyséesu na dan svoje inauguracije. Netko se sjetio konceptnog automobila Peugeot 607 Paladine predstavljenog na Ženevskom sajmu automobila 2000. godine. Proizveden za Peugeot od strane proizvođača karoserija Heuliez, ovaj spektakularni 607 je limuzina duga više od 5 metara pretvorena u tzv. landaulet (stil karoserije automobila gdje su putnici straga pokriveni kabriolet krovom) sa staklenim krovom na uvlačenje koji prekriva stražnja sjedala. Interijer je luksuzno opremio tapetar Hermès s veličanstvenom plavom i krem ​​kožom, šankom, dvije vrhunske elektro podesive fotelje za ugledne putnike i sklopivim sjedalom okrenutim leđima prema cesti za suputnika.

Na zahtjev tima Nicolasa Sarkozyja, Peugeot 607 Paladine uzet je iz muzeja Peugeot i 16. svibnja 2007. Francuska i svijet bili su iznenađeni kada su ga vidjeli na Champs-Elyséesu. Unatoč brojnim promjenama koje je pretrpio, automobil je i dalje jednako elegantan kao i standardni Peugeot 607. S druge strane, ugradnja mehanizma za uvlačenje krova značila je da je spremnik goriva morao biti manji: njegov kapacitet sada iznosi samo 6 litara . Ono što nije bio problem za konceptni automobil brzo je postalo izazov pri redovitom korištenju, s obzirom na težinu automobila i nevjerojatan apetit njegovog V6 motora. Stoga je odlučeno da se Peugeot 607 Paladine više ne koristi.

Predsjednička pitanja

Jedna ili dvije zastave? Protokolom je precizno definirana 'dekoracija' predsjedničkog automobila. Kada se predsjednik Republike nalazi u automobilu na službenoj prigodi, automobil je ukrašen francuskom zastavom pričvršćenom na desnom prednjem dijelu vozila na strani gdje šef države ulazi i izlazi. Kada je drugi šef države ili vlade s francuskim predsjednikom, zastava njegove zemlje je pričvršćena na prednjoj lijevoj strani, na strani gdje on ulazi i izlazi iz vozila.

Od Peugeota 604 do Peugeota 5008: Modeli 'lavlje marke' francuskih predsjednika kroz povijest
  • Od Peugeota 604 do Peugeot 5008: Predsjednički modeli 'lavlje marke' kroz povijest
  • Od Peugeota 604 do Peugeota 5008: Modeli 'lavlje marke' francuskih predsjednika kroz povijest
  • ] Od Peugeota 604 do Peugeot 5008: Predsjednički modeli 'lavlje marke' kroz povijest
  • Od Peugeota 604 do Peugeota 5008: Modeli 'lavlje marke' francuskih predsjednika kroz povijest
  • Od Peugeota 604 do Peugeot 5008: Predsjednički modeli 'lavlje marke' kroz povijest
    +2
Od Peugeota 604 do Peugeota 5008 Izvor: Promo fotografije / Autor: Adrien Cortesi

Koja registarska tablica? Sve do 1970-ih Elizejska palača imala je rezerviranu upotrebu registarskih tablica od 1PR75 do 5PR75 za predsjednički automobil. Nekoliko je vozila registrirano s oznakom 1PR75. Toj tradiciji je sada došao kraj, a predsjednički automobili sada nose uobičajene registarske pločice koje kronološki, kao i svim vozilima, dodjeljuje Služba za registraciju vozila.

Što se događa s automobilima nakon što predsjednik ode? Nema pravila. Neki se čuvaju u voznom parku Elyséeja, drugi se prodaju ili daju muzejima. Na primjer, Millerandov Type 156, Giscard d'Estaingova limuzina Peugeot 604, Mitterrandova limuzina Peugeot 605 i Peugeot 607 Paladine čuvaju se u Musée de l'Aventure Peugeot.