Uz automobilske tvrtke, vodeći dobavljači, kao i tehnološki partneri, sveučilišta i istraživačke institucije zastupljeni su u projektu konzorcija koji vodi Bosch. Opelov cilj je demonstrirati performanse sustava za prepoznavanje okoline na vlastitom testnom vozilu 2025.
Opel je predstavio projekt pod nazivom STADT:up (Solutions and Technologies for Automated Driving in Town: an urban-mobility project). Radi se o projektu zanimljivog akronima, jer na njemačkom riječ 'Stadt' znači – grad. Ovaj projekt nudi rješenja i tehnologije za automatiziranu vožnju u gradu, odnosno riječ je o projektu urbane mobilnosti. STADT:up ima za cilj napraviti veliki korak bliže cilju omogućavanja automatizirane vožnje u urbanim područjima do kraja 2025.
Kao njemački brend u Stellantisu , Opel je uključen u projekt koji financira njemačko Savezno ministarstvo za ekonomska pitanja i klimatske mjere. Stručnjaci u Inženjerskom centru Rüsselsheim igraju važnu ulogu u daljnjem razvoju prepoznavanja okoline vozila temeljenog na umjetnoj inteligenciji (AI) i prevođenju u reakciju specifičnu za situaciju u automatiziranoj vožnji.
Sada se početak događaja konzorcija s 22 projektna i razvojna partnera održao u kampusu tvrtke Robert Bosch GmbH u Renningenu u Njemačkoj. Osim toga, Opel namjerava do kraja 2025. pokazati inovativni prototip koji karakterizira složeno prepoznavanje okoliša u urbanim područjima.
'Sudjelujući u projektu STADT:up, Opel, kao naš njemački brend, dodatno unapređuje automatiziranu vožnju u gradskom prometu, u ime Stellantisa. Inženjeri u Inženjerskom centru Rüsselsheim oslanjaju se na dugogodišnje iskustvo u ovom području. Istodobno jačamo našu dobru suradnju s istraživačkim institucijama izvan tvrtke i nastavljamo svoju predanost potpori mladim znanstvenicima,' rekao je Frank Jordan, Stellantis, voditelj inovacija u Njemačkoj.
Cilj projekta: Demonstracija autonomne urbane mobilnosti s testnim vozilima
STADT:up je usmjeren na end-to-end, skalabilna rješenja za buduću urbanu mobilnost. Vozila također moraju biti u stanju sigurno upravljati složenim prometnim scenarijima unutar grada i adekvatno odgovoriti na sve situacije unutar milisekundi. Različiti zadaci za autonomnu vožnju kreću se od sveobuhvatne percepcije okoline i lokalizacije sudionika u prometu preko predviđanja, interakcije i suradnje s drugim vozilima, do ponašanja i planiranja manevara vlastitog vozila korisnika. Od središnje je važnosti i pitanje kako će se razvijati mješoviti promet koji se sastoji od pješaka, biciklista, različito korištenih vozila i lokalnog javnog prijevoza. Sukladno tome, u projektu će se također razviti odgovarajući budući koncepti i zahtjevi koji proizlaze iz potreba korisnika.
Ključni čimbenici su priprema i programiranje sustava vozila kao što su kamera, LiDAR i radar na sve moguće scenarije dok se ne implementiraju u računalni sustav. Ovdje stupaju na scenu stručnjaci za umjetnu inteligenciju u Rüsselsheimu. Osim poboljšanja AI algoritama za percepciju i fuziju, tim predvođen dr. Nikolasom Wagnerom i voditeljem projekta Frankom Bonarensom poseban fokus stavlja na analizu i upravljanje posebno zahtjevnim prometnim situacijama.
Osim poboljšanja robusnosti, cilj istraživačkih aktivnosti je poboljšati sljedivost odluka dubokih neuronskih mreža i koristiti ih za provjeru plauzibilnosti automatiziranog sustava vožnje. Ovo je namijenjeno pružanju važnih sastavnih dijelova za prepoznavanje okoline u visoko automatiziranoj vožnji i doprinosu učinkovitom testiranju i validaciji funkcija umjetne inteligencije važnih za sigurnost.
Sudjelovanje stručnjaka za umjetnu inteligenciju iz Rüsselsheima iz istraživačke mreže Stellantis dio je duge Opelove tradicije suradnje kako bi se sustavi budućnosti ostvarili. Kao i kod drugih istraživačkih projekata, središnji stupovi su suradnja s renomiranim znanstvenim partnerima s vodećih sveučilišta i istraživačkih instituta, kao i doktorski program u Rüsselsheimu.
Uz automobilske tvrtke, vodeći dobavljači, kao i tehnološki partneri, sveučilišta i istraživačke institucije zastupljeni su u projektu konzorcija koji vodi Bosch. Vrhunac će biti završni događaj planiran za kraj 2025. sa zajedničkom prezentacijom demonstratora razvijenih u STADT:up. Opelov cilj je demonstrirati performanse sustava za prepoznavanje okoline na vlastitom testnom vozilu.