laboratorij na kotačima

[FOTO] Ovo je DS E-Tense Performance: Skica budućeg dizajnerskog jezika DS Automobila

08.02.2022 u 08:25

Bionic
Reading

Ovaj prototip je zamišljen kao laboratorij vrlo visokih performansi i ima pogonski sklop koji se sastoji od dva elektromotora snage 600 kW (250 kW sprijeda i 350 kW straga), što odgovara 815 KS i okretnom momentu od 8000 Nm na kotačima

Od svog lansiranja 2014. godine, DS Automobiles, marka grupe Stellantis, stavio je elektrifikaciju u središte svoje strategije. Kao prvi premium proizvođač koji je uključen u Formulu E, marka je iskoristila uspjeh u potpuno električnom prvenstvu kako bi podržala svoje istraživanje i razvoj održivije mobilnosti. Od 2019. godine DS Automobiles predstavlja 100-postotni električni asortiman koji je od 2020. postala multienergetska marka s najnižim emisijama CO2 u Europi. Prijelaz se ubrzava: od 2024. svaki novi dizajn DS Automobila bit će samo potpuno električni.

Kako bi zadržao vodeću poziciju na tržištu elektrifikacije, DS Automobiles se oslanja na stručnost DS Performance, svog odjela za natjecanje, s razvojem prototipa s ciljem testiranja različitih inovacija koje će se ugraditi u sljedeće dizajne marke.

'Naš cilj je primijeniti iskustvo stečeno u Formuli E i stručnost koju smo preuzeli iz naših međunarodnih naslova na projekt koji predviđa električni automobil visokih performansi sutrašnjice. To je laboratorij koji ćemo koristiti za analizu ponašanja komponenti i njihovo razvijanje s ciljem buduće proizvodnje. Ideja je također pronaći rješenja za niže troškove, olakšati njihovu proizvodnju i istražiti implementacije u proizvodnim modelima. Sljedeće generacije serije E-Tense imat će koristi od ovog razvoja.', rekao je Thomas Chevaucher, direktor DS Performance.

Tehničke karalteristike prototipa

DS E-Tense Performance predstavlja karbonski monokok s pogonom preuzetim iz jednosjeda Formule E. Geometrija ovjesa može jamčiti najbolje moguće prianjanje na cestama, kao na često neravnim gradskim trkaćim stazama, i u svim vremenskim uvjetima.

Pogonski sklop se sastoji od dva elektromotora koji daju zajedničku snagu od 600 kW (250 kW sprijeda i 350 kW straga) što odgovara 815 KS i okretnom momentu od 8000 Nm na kotačima. Preuzeto izravno iz razvoja DS Performance za Formulu E, ova dva elektromotora pokazuju izniman povrat. S neviđenim kapacitetom regeneracije od 600 kW, s neviđenim kapacitetom regeneracije od 600 kW, pogonski sklop DS E-Tense Performance daje prednost najboljoj upotrebi energije. Ako, fizički, DS E-Tense Performance drži kočioni sustav s diskovima i pločicama radi sigurnosti, za kočenje se koristi samo sustav regeneracije.

Baterija je jedan od temeljnih dijelova DS E-Tense Performance laboratorija vrlo visokih performansi. Kompaktan je i smješten u omotu od karbona i aluminija koji je dizajnirao DS Performance. Baterija prototipa inspirirana je utrkama električnih automobila i razvijena zajedno s TotalEnergies-om i njegovom podružnicom Saft. Rezultat istraživanja ovog partnera, skriva inovativnu kemiju i impresivan sustav hlađenja za ćelije, u suprotnosti s trenutnom tehnologijom - zahvaljujući dizajnu Quartz EV Fluid rješenja po narudžbi. Ova baterija dopušta faze ubrzanja i regeneracije do 600 kW te omogućuje istraživanje novih puteva za buduće generacije serijskih vozila.

DS E-Tense Performance
  • DS E-Tense Performance
  • DS E-Tense Performance
  • DS E-Tense Performance
  • DS E-Tense Performance
  • DS E-Tense Performance
    +5
DS E-Tense Performance Izvor: Promo fotografije / Autor: Laurent Nivalle

Skica budućeg dizajnerskog jezika DS Automobila

Laboratorij vrlo visokih performansi, DS E-Tense Performance također je područje istraživanja za DS Design Studio Paris-a.

Prednja strana otkriva novu površinu za izražaj umjesto rešetke. Već je predložio DS Aero Sport Lounge, ovaj tretman kombinira logotip DS Automobiles s trodimenzionalnim efektom – poput izloga – s posebnim slijedom dobrodošlice.

S obje strane, nova dnevna svjetla kombiniraju tehnologiju i dizajn s neviđenom tankošću kako bi dala širok raspon svjetla. Sveukupno se sastoje od 800 LED dioda. Dvije kamere postavljene umjesto prednjih svjetala upotpunjuju vizualni identitet DS E-Tense Performance, istovremeno omogućujući prikupljanje korisnih podataka u ovom vozačkom laboratoriju.

Kao dodatak aerodinamičkoj liniji, tijelo uvodi interferentnu boju s efektom bube. Ovisno o vanjskim uvjetima i kutu iz kojeg gledate, percepcija boje se mijenja i daje upečatljiv kontrastni učinak sa sjajnim crnim površinama koje se protežu do poklopca motora. 21-colni kotači predstavljaju aerodinamičan profil s jedinstvenim umetcima.

Kokpit je zamišljen za prikupljanje podataka. Sjedala i volan Formule E stvaraju ambiciju za rad koji je posvećen visokim performansama. Udobnost i pažnja prema detaljima također su obuhvaćeni posebnim ukrasnim umetkom u crnoj koži.

Uz DS E-Tense Performance, Focal dolazi sa zvučnim sustavom Focal Utopia u automobilu i predstavlja par ekskluzivnih zvučnika Scala Utopia Evo u prototipnim bojama. Napravljeni od najboljih komponenti, ovi komadi francuskog srebra daju jedinstven zvuk s potpisom.

Laboratorij vrlo visokih performansi u akciji

Od veljače 2022. DS Performance tim organizira prva testiranja s DS E-Tense Performance. Jean-Éric Vergne, veleposlanik E-Tense-a, i Antonio Felix da Costa, obojica prvaci Formule E, izmjenjivat će se za volanom prototipa kako bi dovršili njegov razvoj, prije početka testiranja ts na stazama i otvorenim cestama. Tada će se otkriti stvarni podaci o izvedbi iz DS E-Tense Performance.

DS E-Tense Performance za vožnju u NFT-u

Jednokratni prototip u fizičkom smislu, DS E-Tense Performance također će biti dostupan u NFT obliku. Dvije različite serije bit će u ponudi od 7. veljače.

100 DS E-Tense Performance 'Serija 100 – 100 posto električna' – jedan NFT prodan dnevno na aukciji donijet će DS Automobile na ovaj svijet. Kasnije će započeti 50-dnevna aukcija za verziju DS E-Tense Performance ograničenu na dva primjera '100' serije – 0-100 km/h u 2s'.