I s ovim novim modelom 'lavlja' marka dokazuje da može potencijalnim kupcima ponuditi 'pravo na izbor', misleći pritom da kupci mogu odabrati koja vrsta pogona najbliže odgovara njihovim potrebama i željama
U nastavku svog pohoda na svjetsko tržište električnih vozila francuska je marka Peugeot (sada u sastavu Stellantisa) predstavila i potpuno električnu verziju svog dobro poznatog modela Rifter. Sukladno nazivanju svih električnih modela iz svoje game, i ovaj ekološki čist model zove se e-Rifter. Ovim novim modelom 'lavlja' marka dokazuje da može potencijalnim kupcima ponuditi 'pravo na izbor', misleći pritom da kupci mogu odabrati koja vrsta pogona najbliže odgovara njihovim potrebama i željama.
Budući da je zadržao sve izvorne kvalitete i vozna svojstva i usto omogućuje vožnju bez emisija štetnih plinova u gradskim zonama s ograničenim prometom, novi Peugeot e-Rifter zadovoljit će sve potrebe kupaca svojom prostranom unutrašnjosti obogaćenom vrhunskim tehnologijama, a tu je sada i novi digitalni Peugeot i-Cockpit®.
Potpuno električna tehnologija
Peugeot e-Rifter je razvijen na modularnoj platformi s različitim razinama snage EMP2 (Efficient Modular Platform) i ima potpuno električni motor najveće snage od 100 kW (136 KS) najvećeg okretnog momenta od 260 Nm s trenutnim odzivom koji je dostupan već od samog kretanja, bez vibracija, bez buke, bez promjene stupnja prijenosa, bez neugodnih mirisa i, naravno, bez emisije CO₂.
Električni pogonski sklop (električni motor, izmjenjivač (inverter) i punjač) sličan je kao i kod novog modela e-Partner. Kao i na tom modelu, izvršena je prilagodba reduktora mjenjača kako bi se zadovoljili posebni zahtjevi modela e-Rifter.
Što se tiče performansi (u načinu rada POWER), e-Rifter omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,2 sekunde, ubrzanje od 80 do 120 km/h za 8,9 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 130 km/h.
Dvije izvedbe (Standard i Long) dostupne su s litij-ionskom baterijom (18 modula) kapaciteta 50 kWh koja omogućuje domet do 280 km ovisno o verziji, načinu vožnje i u skladu s postupkom homologacije WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) (homologacija u tijeku). Toplinska regulacija baterije spojena je na sustav grijanja kabine te omogućuje vrlo brzo punjenje baterije, optimiziran domet i duži radni vijek.
U vozilu postoje dvije vrste ugrađenih punjača koji zadovoljavaju sve potrebe kupaca i odgovaraju svim njihovim sustavima za punjenje. To su jednofazni punjač od 7,4 kW u serijskoj opremi i trofazni punjač od 11 kW u opcijskoj opremi.
Otvor za punjenje smješten je na stražnjem lijevom blatobranu vozila i omogućuje punjenje na nekoliko načina: preko standardne utičnice, jače utičnice ili uređaja Wall Box, pa čak i preko brzog punjača.
Načini punjenja baterije kapaciteta od 50 kWh fleksibilni su i prilagođavaju se svakodnevnim situacijama. Postoji nekoliko mogućnosti punjenja: kod kuće, na poslu ili na javnoj stanici za punjenje. Preko standardne utičnice (8 A) baterija će se u potpunosti napuniti za 31 sat. Preko jače utičnice (16 A) baterija će se u potpunosti napuniti za 15 sati. Uređaj Wall Box (7,4 kW) omogućuje potpuno punjenje za 7,5 sati putem jednofaznog ugrađenog punjača (7,4 kW). Uređaj Wall Box (11 kW) omogućuje potpuno punjenje za 5 sati putem trofaznog ugrađenog punjača (11 kW).
Preko brzog punjača: toplinska regulacija baterije omogućuje upotrebu punjača od 100 kW te se baterija može napuniti na 80 posto za 30 minuta.
Novi Peugeot e-Rifter putnicima pruža vrhunsku toplinsku udobnost zahvaljujući: toplinskim otpornicima velike snage (2 x 5 kW); grijanim sjedalima (ovisno o izvedbi); prethodnom programiranju temperature koje se obavlja putem dodirnog zaslona (ovisno o izvedbi) ili na daljinu putem aplikacije MyPeugeot® na pametnom telefonu (ovisno o izvedbi). Osim što pridonosi udobnosti, navedena značajka optimizira domet bržim postizanjem optimalne radne temperature baterije kada je vozilo priključeno na izvor napajanja.
Kokpit u kojem se odvija intenzivna e-volucija
Kad je riječ o vozačevu mjestu, redizajnirana je središnja konzola pa se sada na njoj nalazi: savršeno uklopljena nova ergonomska ručica automatskog mjenjača 'e-Toggle' koja omogućuje odabir funkcija Park / Reverse / Neutral / Drive i Brake. Tu je i komanda za odabir jednog od tri načina vožnje: Eco (60 kW, 190 Nm) za optimalni domet te ugodnu i mirnu vožnju; Normal (80 kW, 210 Nm) optimalno za svakodnevnu vožnju; Power (100 kW, 260 Nm) optimizira vozna svojstva pod velikim opterećenjem. Tu je i pretinac u kojem se nalazi ugrađeni punjač za pametni telefon.
Dostupna su i dva načina kočenja s prilagođenim načinima punjenja baterije energijom kočenja: umjereno - za osjećaj sličan kao u vozilu opremljenom motorom s unutarnjim izgaranjem; snažno (koje se postiže pritiskom na tipku B ('Brake') koja se nalazi na upravljaču mjenjača) - za snažnije usporavanje prilikom otpuštanja papučice gasa, čime se povećava domet.
Sve izvedbe novog vozila Peugeot e-Rifter opremljene su električnom parkirnom kočnicom. Osim što se time oslobađa prostor na podnici, ta automatska funkcija pridonosi ugodnijoj i bezbrižnijoj svakodnevnoj vožnji.
Peugeot i-Cockpit® obogaćen je novim tehnološkim dostignućima, pa tako sada nudi dvije nove instrumentne ploče kako bi vozač na raspolaganju imao sve informacije potrebne za dobro upravljanje potpuno električnim vozilom. Možete odabrati potpuno digitalnu instrumentnu ploču (koja se pojavljuje prvi put u segmentu jednovolumena) s digitalnim zaslonom visoke razlučivosti od 10". Grafički dizajn prikaza podataka u potpunosti je moderniziran u skladu s najnovijim tehnološkim dostignućima marke Peugeot te se može u potpunosti podesiti i personalizirati.
Instrumentna ploča ima nekoliko načina prikaza koji se mogu odabirati pomoću kotačića na upravljaču, čime se vozaču omogućuje da oblikuje svoj i-Cockpit® u skladu s vlastitim željama. Vozač, primjerice, može odlučiti da se prikazuje navigacija, podaci o potrošnji električne energije ili podaci o sustavima za pomoć u vožnji.
Analogna instrumentna ploča u serijskoj opremi prilagođena je za upravljanje električnim vozilom i sadrži: mjerač snage za prikaz razine potrošnje (ECO za optimizaciju energije ili POWER za postizanje najveće snage) ili obnavljanja energije (CHARGE); mjerač potrošnje dodatne opreme za toplinsku udobnost (grijanje, klimatizacija); mjerač razine napunjenosti baterije; zaslon u boji za prikaz protoka energije, praćenje statusa punjenja baterije (u tijeku ili odgođeno), pregled podataka s putnog računala i dometa.
U središtu vozila nalazi se dodirni zaslon s navigacijskim sustavom povezanim s internetom na kojem možete pritiskom na odgovarajuću tipku otvoriti izbornik 'Electric', a zatim možete pregledavati različite izbornike: Flux za prikaz protoka energije u stvarnom vremenu; Statistika za prikaz statističkih podataka o potrošnji; Punjenje za podešavanje odgođenog punjenja.
Osim toga, možete vidjeti lokacije dostupnih stanica za punjenje i prikaz dometa koji ovisi o razini napunjenosti baterije ili pak odabrati vrijeme za aktivaciju prethodno podešenog grijanja ili hlađenja u kabini.
Užitak u vožnji
Novi Peugeot e-Rifter sjedinjuje kompaktne vanjske dimenzije s maksimalnim obujmom tovarnog prostora, a baterija je ugrađena ispod podnice tako da ni na koji način ne utječe na prostranost. Takvim se položajem baterije (koja je povezana s platformom EMP2) zadržava i čvrstoća vozila koja jamči užitak i udobnost u vožnji baš kao i na izvedbama s motorom s unutarnjim izgaranjem zahvaljujući optimalnoj raspodjeli mase.
Savršena udobnost ovjesa ista je kao na izvedbama s motorom s unutarnjim izgaranjem kako bi se postigla vrhunska vozna svojstva. Osim toga, vozač e-Riftera, prema proizvođaču, može biti opušten u svim uvjetima zahvaljujući posebno prilagođenom servoupravljaču koji olakšava upravljanje i zadržanom promjeru kruga okretanja od 10,8 m (izvedba Standard između pločnika) i visinom manjom od 1,90 m zbog koje se može bez problema parkirati na većini parkirališta.
Novi e-Rifter ima vrlo lako prilagodljiv obujam koji se nije promijenio u odnosu na izvedbu s motorom s unutarnjim izgaranjem. Dostupan je u dvije izvedbe te može imati 5 i 7 sjedala u svakoj od dvije duljine Standard (4,40 m) i Long (4,75 m). U potonjoj izvedbi duljina je povećana i u međuosovinskom razmaku i prevjesu, čime se postiže idealna prostranost.
Na svako od 3 zasebna sjedala u drugom redu može se postaviti dječja sjedalica. Iz prostora prtljažnika sjedala se vrlo lako preklapaju u podnicu zahvaljujući sustavu 'Magic Flat'.
Duga verzija vozila opremljena je s 2 zasebna klizna sjedala u trećem redu koja se mogu ukloniti (kao i kod izvedbe Standard) kako bi se vozilo prilagodilo različitim potrebama, primjerice povećanjem obujma prtljažnika ili povećanjem putničkog prostora za koljena. Utovar dugih predmeta lakši je zahvaljujući mogućnosti sklapanja prednjeg suvozačevog sjedala u podnicu.
Prtljažnik e-Rifter može imati obujam od 775 litara ispod police u izvedbi Standard s 5 sjedala pa sve do maksimalnih 4000 litara ispod krova s preklopljenim sjedalima u izvedbi Long. Polica za prekrivanje prtljage ima dva položaja i omogućuje vam prilagodbu prostora prtljažnika. Može se spremiti iza naslona sjedala u drugom redu.
U vozilu se nalazi mnoštvo prostranih i lako dostupnih pretinaca koji, ovisno o izvedbi, mogu imati i do 186 litara ukupne zapremnine. Raspoređeni su po cijeloj unutrašnjosti vozila: na središnjoj konzoli, na stropu, na oblogama vrata, u prvom redu sjedala, u drugom redu sjedala te u prtljažniku.
Kultni krov Zénith® razvijao se iz generacije u generaciju, pa je sada privlačniji nego ikad. Njegov jednodijelni krovni prozorom koji se može prekriti električno podesivim sjenilom. Cijelom njegovom dužinom proteže se prozirna pregrada s pretincima za pohranu. Sve to doprinosi velikoj količini svjetla u unutrašnjosti vozila.
Jedinstven element opreme u ovoj kategoriji jesu velika vrata prtljažnika koja imaju stražnje staklo koje se može otvoriti. To praktično rješenje omogućuje pristup prtljažniku bez potrebe za otvaranjem stražnjih vrata. Ova je značajka osobito korisna kad trebate doseći predmet koji se nalazi na preklopljenom sjedalu ili kada je vozilo parkirano pokraj neke prepreke.
Mogućnost vuče ostala je ista, tj. može se vući teret do 750 kg zahvaljujući kuki za vuču koja je dostupna otkako je vozilo pušteno u prodaju.
U svrhu jamčenja sigurnosti i udobnosti za korisnike, izvedbe s potpuno električnim motorima mogu biti opremljene sljedećim tehnologijama i sustavima za pomoć u vožnji: otključavanje i pokretanje vozila bez ključa, bežično punjenje pametnog telefona, Advanced Grip Control s 5 razina prianjanja, pomoć pri kretanju na uzbrdici, Visiopark 180° (kamera za vožnju unatrag), regulator/limitator brzine, upozorenje zbog nenamjernog izlaska iz voznog traka, upozorenje na opasnost od sudara, automatsko kočenje u nuždi, sustav praćenja pozornosti, automatsko uključivanje dugih svjetala, prepoznavanje prometnih znakova i preporučivanje brzine, prošireno prepoznavanje prometnih znakova (stop, zabranjen smjer), sustav za nadzor mrtvog kuta, sustav za nadzor stabilnosti prikolice.
Budući da su pametni telefoni sastavni dio našeg svakodnevnog života, oni su i sastavni element e-Riftera. Informacije s telefona prenose se na središnji zaslon zahvaljujući kompatibilnosti s tehnologijom Mirrorscreen i protokolima za povezivanje Apple CarPlay™ i Android Auto™.
Kako bi se zajamčila sigurnost pješaka, u gradskoj vožnji pri brzini do 30 km/h čuje se zvučni signal koji ukazuje na prisutnost vozila u pokretu ispred ili iza.
Uspon u višu klasu novog vozila e-Rifter je naglašen s 4 razine opreme: ACTIVE PACK (električna parkirna kočnica / klizna vrata / klima-uređaj s ručnim upravljanjem / paket za sigurnost / radio s Bluetoothom / klupa sklopiva u omjeru 2/3 – 1/3), ALLURE (ACTIVE PACK + sustav za pomoć pri parkiranju unatrag / odbojnici u boji karoserije s kromiranom prednjom maskom / preklopiva suvozačeva sjedala u prednjem dijelu / paket za sigurnost Plus), ALLURE PACK (ALLURE + / digitalni i-Cockpit® / 16-inčni aluminijski naplatci / krovni nosači / dodirni zaslon od 8" s funkcijom zrcaljena / upravljač presvučen kožom / Visio Park 1 / dodatno zatamnjena stakla / stražnje staklo koje se može otvoriti), GT (ALLURE + posebni 17-inčni aluminijski naplatci / stilske značajke izvedbe GT / dvozonski automatski klima-uređaj / zasebna stražnja sjedala / otključavanje i pokretanje bez ključa).
Ukupni trošak vlasništva (TCO ili Total Cost of ownership)
U konačnici je cilj postići da troškovi vlasništva budu jednaki za vozila opremljena motorima s unutarnjim izgaranjem i za vozila s električnim motorima, uključujući sve troškove osim samog troška leasinga. Trošak kupnje električnog vozila je veći, ali valja uzeti u obzir sve čimbenike: veća dugoročna vrijednost u slučaju preprodaje na tržištu rabljenih vozila, brojni financijski poticaji (ekološki bonusi, premije, troškovi registriranja, potpore za poslovne korisnike, osiguranje i porezne olakšice), niži troškovi održavanja (oko 50 posto niži u razdoblju od 48 mjeseci), manji trošak energije (do 70 posto manje u odnosu na motor s unutarnjim izgaranjem).
U skladu s načelom marke Peugeot 'power of choice', novi e-Rifter je zadržao snažan, robustan i upečatljiv izgled prisutan na izvedbama s motorima s unutarnjim izgaranjem, a usto je nadopunjen s nekoliko razlikovnih elemenata, bilo da je riječ o vansjkom ili unutarnjem izgledu.
Novi e-Rifter temelji se na trima načelima: Serenity ili spokoj (ponuditi gamu potpuno električnih osobnih vozila Peugeot u 2023. godini), Pleasure ili zadovoljstvo (zadržati kvalitetu voznih svojstava i užitak u vožnji tipičan za vozila marke Peugeot) te Simplicity ili jednbostavnost (pružati podršku kupcima tijekom kupnje i održavanja vozila).
Novi Peugeot e-Rifter počet će se prodavati u Hrvatskoj od listopada 2021. godine, proizvodi se u Vigu u Španjolskoj, a cijene zasad još nisu poztnate.