Ovaj furgon je razvijen na modularnoj platformi EMP2 i ima 100 postotni električni motor najveće snage od 100 kW i najvećeg okretnog momenta od 260 Nm s trenutnim odzivom koji je dostupan već od samog kretanja, bez vibracija, bez buke, bez promjene stupnja prijenosa, bez neugodnih mirisa i bez emisije CO₂
Marka Peugeot postaje jedan od prvih proizvođača koji nudi cjelovitu gamu električnih gospodarskih vozila u Europi i time potvrđuje svoj pohod na taj segment vozila. Nakon vozila e-Expert (proglašen je kao International Van of the year 2021.) i e-Boxer, Peugeot je predstavio novi e-Partner.
Zahvaljujući sjajnom komercijalnom uspjehu koji ostvaruje već generacijama te brojnim nagradama koje je osvojio, uključujući titulu International Van of the year 2019., Peugeot Partner od svog je puštanja u prodaju 1996. godine proizveden u 2 milijuna primjeraka te se prodaje u više od 100 zemalja. Peugeot Partner je vodeći model u segmentu F1 (furgoni) na europskom tržištu još od njegovog puštanja u prodaju 2018., a odsad je dostupan i u izvedbi s potpuno električnim motorom.
Novi e-Partner savršen je primjer načela ove francuske marke 'snaga izbora', pa tako nudi: domet do 275 km prema ciklusu WLTP-u (homologacija u tijeku); 2 duljine (Standard i Long); 2 izvedbe: furgoni (do 3 sjedala) i vozila s produljenom kabinom (do 5 sjedala); mogućnost vuče do 750 kg, nosivost do 800 kg, tovarni obujam do 4,4 m³, identično kao i kod verzije s motorom s unutarnjim izgaranjem.
Lako se kreće u svim uvjetima, prilagođen je potrebama svih djelatnosti zahvaljujući radnom prostoru koji olakšava obavljanje svakodnevnih obveza, ugrađenim tehnologijama poput digitalnog sustava Peugeot i-Cockpit® i dojmljivim stilskim obilježjima. Uz sve navedeno, e-Partner također omogućuje pristup centru grada bez ikakvih ograničenja. Zadržati sve izvorne kvalitete vozila Partner bez ikakvih kompromisa i usto izbjeći emisiju CO₂ – od sada je i to moguće.
Tržište koje e-voluira punom brzinom
U europskom tržišnom segmentu furgona (F1), u kojem je 2019. bilo zastupljeno 613.000 vozila, Peugeot Partner je vodeći model. Osim toga, njegov tržišni udio neprestano raste otkako je 2018. pušten u prodaju. Ako se uzme u obzir činjenica da gotovo 80 posto vozača gospodarskih vozila u prosjeku dnevno prijeđe manje od 200 km, električna izvedba vozila Partner bila je logičan korak. Dodatan poticaj bilo je i to što je sve češće pristup gradskim središtima ograničen, a neki gradovi dozvoljavaju pristup samo potpuno električnim vozilima. Zadržane su sve prednosti vozila Partner bez ikakvih kompromisa.
Peugeot e-Partner može ispuniti sve potrebe svih tipova kupaca: obrtnici (cvjećari, vodoinstalateri, električari...) kojima je ovo vozilo idealan partner za svakodnevne obveze; tvrtke koje žele istaknutisvoje odgovorno ponašanje prema okolišu (dostavne tvrtke...); javne službe (bolnice, općine...) kojima su potrebna vozila bez emisije štetnih plinova za prijevoz robe između svojih lokacija. Za još specifičnije namjene moguće su prerade karoserije (vozila hitne pomoć, vatrogasci, policija, hladnjača itd.).
100-postotna električna tehnologija, učinkovitost e-furgona najnovije generacije
Peugeot e-Partner je razvijen na modularnoj platformi s različitim razinama snage EMP2 (Efficient Modular Platform) i ima 100 postotni električni motor najveće snage od 100 kW i najvećeg okretnog momenta od 260 Nm s trenutnim odzivom koji je dostupan već od samog kretanja, bez vibracija, bez buke, bez promjene stupnja prijenosa, bez neugodnih mirisa i, naravno, bez emisije CO₂ .
Električni pogonski sklop (električni motor, izmjenjivač (inverter) i punjač) sličan je kao i kod novog Peugeot e-Expert. Kao i na tom modelu, izvršena je prilagodba reduktora mjenjača kako bi se zadovoljili zahtjevi u vezi s prijevozom tereta koji vrijede za gospodarska vozila. Vozna svojstva (u načinu rada POWER) su sljedeća: najveća brzina iznosi 130 km/h; ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže se u 11,2 sekunde; ubrzanje od 80 do 120 km/h postiže se u 8,9 sekundi.
Dvije izvedbe (Standard i Long) dostupne su s litij-ionskom baterijom (18 modula) kapaciteta 50 kWh koja omogućuje domet do 275 km ovisno o verziji, načinu vožnje i u skladu s postupkom homologacije WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) (homologacija u tijeku). Toplinska regulacija baterije spojena je na sustav grijanja kabine te omogućuje vrlo brzo punjenje baterije, optimiziran domet i duži radni vijek.
U vozilu postoje dvije vrste ugrađenih punjača koji zadovoljavaju sve potrebe kupaca i odgovaraju svim njihovim sustavima za punjenje. To su jednofazni punjač od 7,4 kW u serijskoj opremi i trofazni punjač od 11 kW u opcijskoj opremi. Otvor za punjenje smješten je na stražnjem lijevom blatobranu vozila i omogućuje punjenje na nekoliko načina: preko standardne utičnice, jače utičnice ili uređaja Wall Box, pa čak i preko brzog punjača. Načini punjenja baterije kapaciteta od 50 kWh fleksibilni su i prilagođavaju se svakodnevnim situacijama.
Postoji nekoliko mogućnosti punjenja: kod kuće, na poslu ili na javnoj stanici za punjenje.
- Preko standardne utičnice (8 A) baterija će se u potpunosti napuniti za 31 sat
- Preko jače utičnice (16 A) baterija će se u potpunosti napuniti za 15 sati
- Uređaj Wall Box (7,4 kW) omogućuje potpuno punjenje za 7,5 sati putem jednofaznog ugrađenog punjača (7,4 kW)
- Uređaj Wall Box (11 kW) omogućuje potpuno punjenje za 5 sati putem trofaznog ugrađenog punjača (11 kW)
- Preko brzog punjača: toplinska regulacija baterije omogućuje upotrebu punjača od 100 kW te se baterija može napuniti na 80 poto za 30 minuta
Novi Peugeot e-Partner putnicima pruža vrhunsku toplinsku udobnost zahvaljujući: toplinskom otporniku velike snage (5 kW); grijanim sjedalima (ovisno o izvedbi); prethodnom programiranju temperature koje se obavlja putem dodirnog zaslona (ovisno o izvedbi) ili na daljinu putem aplikacije MyPeugeot® na pametnom telefonu (ovisno o izvedbi).
Osim što pridonosi udobnosti, navedena značajka optimizira domet bržim postizanjem optimalne radne temperature baterije kada je vozilo priključeno na izvor napajanja.
Kokpit u kojem se odvija intenzivna e-volucija
Kad je riječ o vozačevu mjestu, redizajnirana je središnja konzola pa se sada na njoj nalazi: savršeno uklopljena nova ergonomska ručica automatskog mjenjača 'e-Toggle' koja omogućuje odabir funkcija Park / Reverse / Neutral / Drive i Brake; komanda za odabir jednog od tri načina vožnje; pretinac u kojem se nalazi ugrađeni punjač za pametni telefon. Novi e-Partner nudi na izbor 3 načina vožnje koji se odabiru pomoću komande za odabir načina vožnje:
- Eco (60 kW, 190 Nm): za optimalni domet te ugodnu i mirnu vožnju,
- Normal (80 kW, 210 Nm): optimalno za svakodnevnu vožnju,
- Power (100 kW, 260 Nm): optimizira vozna svojstva pod velikim opterećenjem
Dostupna su i dva načina kočenja s prilagođenim načinima punjenja baterije energijom kočenja:
- umjereno: za osjećaj sličan kao u vozilu opremljenom motorom s unutarnjim izgaranjem
- snažno (koje se postiže pritiskom na tipku B ('Brake') koja se nalazi na upravljaču mjenjača): za snažnije usporavanje prilikom otpuštanja papučice gasa, čime se povećava domet.
Sve izvedbe novog e-Partnera opremljene su električnom parkirnom kočnicom, što je novitet na ovom modelu. Osim što se time oslobađa prostor na podnici, ta automatska funkcija pridonosi ugodnijoj i bezbrižnijoj svakodnevnoj vožnji.
Peugeot i-Cockpit® obogaćen je novim tehnološkim dostignućima, pa tako sada nudi dvije nove instrumentne ploče kako bi vozač na raspolaganju imao sve informacije potrebne za dobro upravljanje potpuno električnim vozilom. U opcijskoj opremi možete odabrati potpuno digitalnu instrumentnu ploču (koja se pojavljuje prvi put u segmentu električnih furgona) s digitalnim zaslonom visoke razlučivosti od 10 inča.
Grafički dizajn prikaza podataka u potpunosti je moderniziran u skladu s najnovijim tehnološkim dostignućima marke Peugeot te se može u potpunosti podesiti i personalizirati. Instrumentna ploča ima nekoliko načina prikaza koji se mogu odabirati pomoću kotačića na upravljaču, čime se vozaču omogućuje da oblikuje svoj Peugeot i-Cockpit® u skladu s vlastitim željama. Vozač, primjerice, može odlučiti da se prikazuje navigacija, podaci o potrošnji električne energije ili podaci o sustavima za pomoć u vožnji.
Analogna instrumentna ploča u serijskoj opremi prilagođena je za upravljanje električnim vozilom i sadrži: mjerač snage za prikaz razine potrošnje (ECO za optimizaciju energije ili POWER za postizanje najvećesnage) ili obnavljanja energije (CHARGE): mjerač potrošnje dodatne opreme za toplinsku udobnost (grijanje, klimatizacija); mjerač razine napunjenosti baterije; zaslon u boji za prikaz protoka energije, praćenje statusa punjenja baterije (u tijeku ili odgođeno), pregled podataka s putnog računala i dometa.
U središtu vozila nalazi se dodirni zaslon s navigacijskim sustavom povezanim s internetom na kojem možete pritiskom na odgovarajuću tipku otvoriti izbornik 'Electric', a zatim možete pregledavati različite izbornike: Flux za prikaz protoka energije u stvarnom vremenu; Statistika za prikaz statističkih podataka o potrošnji; Punjenje za programiranje odgođenog punjenja.
Osim toga, možete vidjeti lokacije dostupnih stanica za punjenje i prikaz dometa koji ovisi o razini napunjenosti baterije ili pak aktivirati prethodno programiranje temperature u kabini.
Novi Peugeot e-Partner sjedinjuje kompaktne vanjske dimenzije s maksimalnim obujmom tovarnog prostora, a baterija je ugrađena ispod podnice tako da ni na koji način ne utječe na tovarni obujam. Takvim se položajem baterije zadržava i čvrstoća vozila koja jamči užitak i udobnost u vožnji baš kao i na izvedbama s motorom s unutarnjim izgaranjem zahvaljujući optimalnoj raspodjeli mase. Udobnost ovjesa ista je kao na izvedbama s motorom s unutarnjim izgaranjem kako bi se postigla vrhunska vozna svojstva u punom ili praznom vozilu.
Vozač e-Partnera može biti opušten u svim uvjetima zahvaljujući posebno prilagođenom servoupravljaču koji olakšava upravljanje i zadržanom promjeru kruga okretanja od 10,8 m (izvedba Standard između pločnika) i visinom manjom od 1,90 m zbog koje se može bez problema parkirati na većini parkirališta.
Novi e-Partner dostupan je u istim izvedbama kao i vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem kako bi se prilagodio svim namjenama:
- furgoni (2 duljine: Standard od 4,40 m i Long od 4,75 m, 3 sjedala)
- produžena kabina (5 sjedala, fiksnih ili preklopivih,samo u dugoj izvedbi)
Prilagodljivost i dalje služi kao mjerilo u segmentu te zahvaljujući klupi s tri sjedala Multiflex, otvoru u pregradi i sjedištu vanjskog suvozačkog sjedala koje se podiže pruža sljedeće mogućnosti: U prednji dio vozila mogu se smjestiti tri osobe. Tu praktičnu mogućnost posebno cijene poslovni kupci jer im omogućuje da istodobno prevoze zaposlenike i alat, čime se smanjuje broj potrebnih vožnji. Središnje je sjedalo prošireno jer nema ručne kočnice; Podnica je ravna i njena je iskoristiva duljina povećana na 3,09 m u standardnoj izvedbi te na čak 3,44 m u dugoj izvedbi; U prednjem dijelu dobiven je dodatni obujam od 500 l; Funkcija ureda na kotačima postiže se zahvaljujući stoliću smještenom na poleđini preklopivog naslona središnjeg suvozačkog sjedala. Stolić je podesiv i može se okrenuti prema suvozaču i prema vozaču; Pretinac za odlaganje ispod središnjeg sjedala koji se može zaključati.
Pretinci za odlaganje čija ukupna zapremnina doseže i 113 l posebno su osmišljeni kako bi zadovoljili različite potrebe poslovnih kupaca. Lako su dostupni i domišljato raspoređeni po kabini vozila, pa tako postoji, primjerice, pretinac za rukavice, stropni pretinac ili pak gornji pretinac za rukavice. Taj je pretinac smješten ispred suvozačevog mjesta u prostoru u kojem se nalazi zračni jastuk tipa 'bag in roof', a u njega se po želji može spremiti prijenosno računalo od 15" ili se pak pretinac može rashlađivati i služiti kao hladnjak. Kabelska uvodnica također omogućuje punjenje izravno u pretincu.
Mogućnost vuče ostala je ista, tj. može se vući teret do 750 kg zahvaljujući kuki za vuču koja je dostupna otkako je vozilo pušteno u prodaju. Iskoristivi obujam vozila do 4,4 m³ u izvedbi Long (3,8 m³ u izvedbi Standard) identičan je kao kod vozila koja su opremljena motorom s unutarnjim izgaranjem. Nosivost do 800 kg najbolja je na tržištu, a specifična je za vozila s električnim motorima.
Novi e-Partner kupcima nudi rješenja po mjeri kako bi udovoljio njihovim sve brojnijim zahtjevima, pa će stoga biti dostupan s razinama opreme PRO, PREMIUM, kao i u izvedbama 'spremno za vožnju' ASPHALT (za one koji prelaze puno kilometara) i GRIP (za vožnju u zahtjevnijim uvjetima).
U svrhu jamčenja sigurnosti i udobnosti za korisnike, izvedbe s potpuno električnim motorima mogu biti opremljene sljedećim tehnologijama i sustavima za pomoć u vožnji: otključavanje i pokretanje vozila bez ključa; bežično punjenje pametnog telefona; Advanced Grip Control s 5 razina prianjanja; pomoć pri kretanju na uzbrdici; Visiopark 180° (kamera za vožnju unatrag); Surround rear vision (pregled stražnjeg i bočnog prostora na suvozačevoj strani s prikazom na posebnom zaslonu od 5" smještenom na mjestu unutarnjeg osvrtnog zrcala); regulator/limitator brzine; upozorenje zbog nenamjernog izlaska iz voznog traka; upozorenje na opasnost od sudara; automatsko kočenje u nuždi; sustav praćenja pozornosti; automatsko uključivanje dugih svjetala; prepoznavanje prometnih znakova i preporučivanje brzine; sustav za nadzor mrtvog kuta; sustav za nadzor stabilnosti (ESC) prikolice; indikator preopterećenja.
Budući da su pametni telefoni sastavni dio vašeg svakodnevnog života, oni su i sastavni element svih vozila e-Partner. Informacije s telefona prenose se na središnji zaslon zahvaljujući kompatibilnosti s tehnologijom MirrorScreen i protokolima za povezivanje Apple CarPlay™ i Android Auto™.
Kako bi se zajamčila sigurnost pješaka, u gradskoj vožnji pri brzini do 30 km/h čuje se zvučni signal koji ukazuje na prisutnost vozila u pokretu ispred ili iza.
TCO (Total Cost of ownership ili trošak vlasništva)
U konačnici je cilj postići da troškovi vlasništva budu jednaki za vozila opremljena motorima s unutarnjim izgaranjem i za vozila s električnim motorima, uključujućisve troškove osim samog troška najma.
Trošak kupnje električnog vozila je veći, ali valja uzeti u obzir sve čimbenike:
- veća dugoročna vrijednost u slučaju preprodaje na tržištu rabljenih vozila,
- brojni financijski poticaji (ekološki bonusi, premije, troškovi registriranja, potpore za poslovne korisnike, osiguranje i porezne olakšice),
- niži troškovi održavanja (oko 50 posto niži u razdoblju od 48 mjeseci),
- manji trošak energije (do 70 posto manje u odnosu na motor s unutarnjim izgaranjem).
U skladu s načelom marke Peugeot 'power of choice' ('sloboda izbora'), novi Peugeot e-Partner zadržao je snažan, robustan i upečatljiv izgled prisutan na izvedbama s motorima s unutarnjim izgaranjem, a usto je nadopunjen s nekoliko razlikovnih elemenata.
Vanjski izgled uključuje: natpis 'e-PARTNER' na stražnjoj strani, 16-colne kotače velikog promjera (215/65 R16), otvor za punjenje na stražnjem lijevom blatobranu (na istom mjestu kao i otvor spremnika za gorivo)
Unutrašnjost uključuje: novi digitalni Peugeot i-Cockpit® s digitalnom instrumentnom pločom od 10" ili analognom instrumentnom pločom sa zaslonom u boji; posebni grafički elementi za središnji dodirni zaslon na kojem se prikazuje navigacijski sustav povezan s internetom i s funkcijom glasovnog upravljanja, uključujući informacije koje pruža TomTom Services o stanju u prometu u stvarnom vremenu i opasnim područjima, kao i lokacije i dostupnost javnih stanica za punjenje; nova ručica automatskog mjenjača 'e-Toggle'; komanda za odabir načina vožnje omogućuje biranje između načina rada Eco, Normal ili Power; električna parkirna kočnica.
S ovim novim vozilom koje savršeno utjelovljuje načelo 'power of choice', francuska marka ide korak dalje u elektrifikaciji svojih modela i jamči mobilnost čak i u središtu grada gdje je ograničen pristup vozilima.
Novi e-Partner se temelji na trima načelima: Serenity: ponuditi gamu potpuno električnih gospodarskih vozila Peugeot u 2021. godini; Pleasure: zadržati kvalitetu voznih svojstava i užitak u vožnji tipičan za vozila ove marke; Simplicity: pružati podršku kupcima tijekom kupnje i održavanja vozila.
Novi Peugeot e-Partner će se početi prodavati u listopadu 2021. na hrvatskom tržištu, a proizvodi se u Vigu u Španjolskoj.