Prošlo je 100 godina od kada se šasija br. 3, koja je danas poznata pod nazivom 'A3', graciozno izašla iz tadašnjeg proizvodnog pogona marke, a to je Aston Martinov najstariji preživjeli sportski automobil
Aston Martin slavi stotu obljetnicu svog najstarijeg preživjelog automobila - 'A3' - gradeći modernu počast temeljenu na jednom od njegovih najdinamičnijih i najuzbudljivijih serijskih sportskih automobila, novom Vantage Roadsteru.
Abingdon Road u Kensingtonu u Londonu. Treći od pet prototipa automobila Aston Martin izrađenih prije početka serijske proizvodnje intenzivno je koristio suosnivač tvrtke Lionel Martin.
Opremljen 1,5-litrenim motorom sa četiri cilindra snage 11 KS, 'A3' je često viđen s moderniziranim trkaćim tijelom, a u doba svog procvata zabilježio je nekoliko rekorda brzine lakih automobila, uključujući prvo mjesto u usponu na Essex Motor Club Kop Hill Climb 1922. godine, kao i vozeći se poznatom stazom Brooklands brzinom od 84,5 km/h 1923. godine.
Sto godina nakon izgradnje, 'A3' je ponos kolekcije Zaklade Aston Martin Heritage Trust (AMHT), koja ga je stekla zahvaljujući izdašnoj donaciji na aukciji 2002. Nakon toga je legendarni model restauriran kako bi bio što bliži izvornim tvorničkim specifikacijama 'Ecurie Bertelli', prijeratnog specijalista za Aston Martin.
U znak sjećanja na glavnu prekretnicu povijesnog automobila, a u suradnji sa svojim prijateljima iz AMHT-a, Aston Martin HWM (Hersham and Walton Motors) naručio je od odjela 'Q by Aston Martin' da u novom Aston Martin Vantage Roadsteru uhvati duh legendarnog modela 'A3'.
Kao najdugovječniji salon automobila Aston Martin, možda priliči tome da HWM ima čast naručiti jedinstveni Vantage Roadster koji je upravo predstavljen. Sa sjedištem u Waltonu na Temzi, posao je osnovan 1938. godine i danas se još uvijek može naći u istoj zgradi u kojoj su krenuli 1948. godine.
Koristeći nenadmašnu stručnost tvrtke Q od Aston Martina, vrhunsku uslugu personalizacije koju pruža marka, Aston Martin HWM i AMHT stvorili su prekrasan sportski automobil po mjeri Vantage Roadster koji kombinira detalje baštine s nekim od najnovijih Aston Martinovih tehnologija i inženjerstva.
Mehanički dijelovi ostati će isti kao i na serijskom modelu Vantage Roadster, s motorom Mercedes-AMG V8 s turbopunjačem te 8-brzinskim ZF-ovim automatskim mjenjačem, koji osigurava ovom kabrioletu ubrzanje od 0 do 97 km/h (60 milja/sat) u samo 3,7 sekundi (3,5 sekundi za coupe verziju) i krajnju brzinu od 306 km/h s podignutim krovom.
Pažljivo procijenjene dizajnerske značajke iznutra i izvana potvrđuju značaj 'A3' s naglascima, uključujući jedinstvenu rešetku sa svijetlim aluminijskim okvirom i crnom četvrtastom mrežom koja prikazuje retro završni izgled 'A3'. Značka naslijeđa Aston Martina, korištena u vrijeme lansiranja 'A3', također je prikazana na mreži.
Jedinstvene bočne ploče blatobrana učvršćene kožnim remenom za sedla traže dizajnersku inspiraciju izloženi aluminijski poklopac motora i remen poklopca motora viđeni na automobilu iz 1921. godine. Ručno poliranu ploču mukotrpno je dovršio Ecurie Bertelli, vodeći stručnjak za predratne modele Aston Martin. Dodatak ovom dizajnu je ugravirani natpis 'No_3' kao prikaz žiga viđenog na originalu. Uz to, ekskluzivna specifikacija sadrži i set brončanih čeljusti za kočnice, koji predstavljaju brončane detalje na 'A3', dok ujedno nadopunjuju posebne 20-colne lagane kovane sjajne crne kotače.
U unutrašnjosti, mikro-perforirana sjedala, zajedno s vezenim naslijeđem Aston Martin na stražnjem poklopcu - isti tekst koji je koristio Aston Martin 1921. godine - dalje slavi stotu obljetnicu dok je podigao specifikaciju interijera Obsidian Black crne boje, kožni naglasci Chestnut Tan kestenjaste boje i kontrastne šavove.
Inspirirani mesinganim deatljima koje se mogu vidjeti u unutrašnjosti ‘A3’, su Vantage Roadstera okretni gumbi po narudžbi. Oni su posebno lijevani od mesinga kako bi stvorili ambijent baštine, dok je na središnjoj konzoli utisnut stari logotip Aston Martina.
Narudžbe za Vantage Roadster ‘A3’ su otvorene, ali strogo ograničene na samo tri primjera putem Aston Martina HWM-a. Cijena pojedinog, gotovo unikatnog primjerka, nije objavljena.