Sportski izgled

[FOTO] Toyota Yaris Cross je dobio svoju GR Sport izvedbu: Mali crossover sada je još privlačniji

07.09.2022 u 08:30

Bionic
Reading

Nakon uspjeha GR Sport izdanja modela Corolla, C-HR i Yaris, novi Yaris Cross GR Sport se odlikuje ekskluzivnim vanjskim i unutarnjim značajkama i ponovno podešenim ovjesom za oštrije, korisnije upravljanje

Toyota je objavila kako proširuje svoju ponudu kompaktnih SUV modela Yaris Cross uvođenjem nove opreme GR Sport inspirirane osvojenim višestrukim svjetskim prvenstvima s Toyota Gazoo Racing. S ekskluzivnim vanjskim i unutarnjim značajkama i ponovno podešenim ovjesom za oštrije, korisnije upravljanje, Yaris Cross GR Sport proširuje privlačnost modela na širi krug kupaca, nakon uspjeha GR Sport izdanja modela Corolla, C-HR i Yaris. Pretprodaja novog Yarisa Cross GR Sport u Europi započet će u trećem kvartalu 2022.

Yaris Cross je otkako je izašao na tržište 2021. bio dosljedno najprodavaniji model za Toyotu u Europi s prodajom od više od 77.000 jedinica u prvoj polovici 2022. osiguravši udio u B-SUV segmentu od 7,7 posto, te predstavlja udio od 48 posto u obitelji Yaris u istom razdoblju. Mi smo u Autozoni vozili dva modela Yaris Crossa: 1,5 VVT-iE 5D M/T6 Sport Bi-tone i HSD Adventure s 1,5 VVT-i hibrid motorom s e-CVT bezstupanjskim automatskim mjenjačem.

Vanjski izgled

Na ulici, novi Yaris Cross GR Sport ističe se novim 18-colnim aluminijskim naplatcima s 10 krakova sa svijetlom strojnom završnom obradom. Sportski dodaci također uključuju novi stražnji difuzor i prednju rešetku s ekskluzivnim 'hot stamp' piano crnim mrežastim uzorkom i diskretnim GR oznakama. Nova dinamička siva boja prepoznatljiva je boja GR Sporta, dodatno dostupna kao dvobojna opcija s kontrastnim crnim krovom i stupovima.

Interijer

U kabini, prednja sportska sjedala imaju nove sive presvlake s crvenim šavovima; slični svijetli šavovi prikazani su na kolu upravljača i ručici mjenjača. Premium GR Sport crna perforirana Ultrasuede™ sjedala s podupiračima nalik na kožu i crvenim šavovima također su dostupna kao opcija.

GR logo istaknut je na prednjim naslonima za glavu, gumbu za pokretanje, kombimetru i kolu upravljača, a tu su i GR Sport-specifični srebrni umetci u boji metala na vratima i ploči s instrumentima.

Dinamička izvedba

Yaris Cross ima dokazanu osnovu za nagrađujuće upravljanje zahvaljujući platformi GA-B – istoj onoj koja se nalazi u hatchbacku Yarisu koji je osvojio nagradu Europski automobil godine 2021. – što mu daje nisko težište, vrlo krutu karoseriju i uravnoteženost podvozja. U GR Sportu, performanse su izoštrene ponovnim podešavanjem ovjesa, dajući vozaču bolji osjećaj upravljanja, prevrtanja i prianjanja.

U drugim aspektima, novi GR Sport zadržava sve kvalitete koje su pomogle Yarisu Cross da osvoji titulu Svjetskog urbanog automobila godine 2022. Objedinjujući Toyotino majstorstvo dizajna malih automobila i SUV-ova, ističe se kvalitetom i praktičnošću. Kupci cijene visoku vozačku poziciju SUV-a i dinamiku poput automobila, vrline koje se odnose na izvornu Toyotu RAV4 – prvo rekreacijsko sportsko terensko vozilo na svijetu.

  • +21
Toyota Yaris Cross GR Sport Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Praktičnost

Pogodnost je dizajnirana sa stražnjim sjedalom djeljivim preklopivim u omjeru 40:20:40 i sklopivom pločom koja omogućuje proširenje prtljažnog prostora od 397 l (sa svim sjedalima na mjestu) do maksimalnih 1097 l. Vješto pakiranje maksimalno povećava unutarnji prostor unutar kompaktnih vanjskih dimenzija koje su idealne za okretno gradsko manevriranje.

Kao model visoke razine, pozicioniran uz Yaris Cross Elegant i Adventure, Yaris Cross GR Sport ima bogatu specifikaciju standardne opreme, uključujući dvozonsku klimu, grijana prednja sjedala i stražnja zaštitna stakla. GR Sport također je opremljen Toyotinim T-Mate paketom naprednih značajki aktivne sigurnosti i pomoći u vožnji.

Hibridni pogonski sklop

Yaris Cross GR Sport pokreće Toyotin visoko učinkovit trocilindrični, 1,5-litreni Hybrid Dynamic Force motor. Najveća snaga i okretni moment motora se postižu pri nižim okretajima motora; 92 KS (68 kW) pri 5500 okr./min., odnosno 120 Nm između 3600 i 4800 okr./min. Najveća snaga cijelog sustava (benzinski i elektromotori) je 116 KS (85 kW).

Dugi hod pogonskog sklopa, izgaranje velikom brzinom, visok omjer kompresije od 14:1 te kontrola temperature i tlaka pomažu da postigne toplinsku učinkovitost od visokih 40 posto. Učinkovitost emisije CO2 i potrošnje goriva modela Yaris Cross GR Sport trebala bi biti na razini modela Yaris Cross Elegant i Adventure.